تبیان، دستیار زندگی
دبیر كل حزب‌الله در سخنانی تلویزیونی با ستایش مبارزان و ملت لبنان و وعده پیروزی به آنان، خطاب به حاكمان عرب گفت: «ما چون گذشته به خدا، ملت و مبارزان پایدار خویش تكیه داریم و ماجراجویی‌هایمان همواره مایه پیروزی و سربلندی ملت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

متن كامل سخنان سید حسن نصر‌الله


دبیر كل حزب‌الله در سخنانی تلویزیونی با ستایش مبارزان و ملت لبنان و وعده پیروزی به آنان، خطاب به حاكمان عرب گفت: «ما چون گذشته به خدا، ملت و مبارزان پایدار خویش تكیه داریم و ماجراجویی‌هایمان همواره مایه پیروزی و سربلندی ملت لبنان بوده است.»

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری ایلاف، "سید حسن نصر‌الله" در سخنانی تلویزیونی كه از شبكه تلویزیونی المنار پخش شد، با ستایش مبارزان جان بر كف حزب‌الله و شرح چگونگی ادامه نبرد و پیروزی‌های به دست آمده برای مردم لبنان و دادن وعده پیروزی به آنان، از حماقت رهبران صهیونیست‌ها سخن راند و در پایان خطاب به حاكمان عرب به ویژه مسوولان عربستان سعودی كه با وصف ماجراجو بودن مبارزان حزب‌الله از یاری آنان شانه خالی كرده‌اند، گفت: «شما از ما در سال 1982به افرادی دیوانه یاد كردید اما ما ثابت كردیم عاقلیم و نشان دادیم چه كسی دیوانه است. آری ما ماجراجو هستیم اما این ماجراجویی همچنانكه در سال 2000 دیدید برای ملت لبنان پیروزی، عزت، شرافت و سربلندی داشت.»

متن كامل سخنان سید حسن نصر‌الله بدین شرح است:

« در آغاز و در اولین سخنانم به شما پس از اجرای عملیات "وعده صادقانه" و حوادث پس از آن، دوست دارم مراتب تبریك و تسلیت خود را به خانواده‌های شهیدان كه عزیزترین دوستان و اعضای خانواده خود را در این روزهای سخت و دشوار از دست داده‌اند عرض كنم و بگویم آنچه تقدیم كردند در شرافتمندانه‌ترین رویارویی و كارزار عصر جدید و تاریخ بوده است. می‌خواهم به زخمی‌های حوادث و حملات اخیر درود بفرستم و از خداوند عاجزانه بخواهم به آنان منت گذارد و شفا و عافیت عطایشان كند. همچنین به مردم پایدار لبنان در همه شهرها و روستاها كه محكم و استوار بر خاك و ایمان خویش ایستاده‌اند و نیز به برادران مجاهد، مبارز، صبور و پایدار در همه خطوط كه همیشه برای فداكاری در راه آنچه بدان ایمان دارند و كسانی كه همواره جان بر كف با سرهایی بلند ایستاده‌اند، درود می‌فرستم.

شما خواستار جنگی تمام‌عیار با قومی شدید كه به تاریخ و فرهنگ خود افتخار می‌كند و قدرت مادی، امكانات، مهارت، خرد، آرامش، رویا، عزم، ثبات و شجاعت دارد و به امید و یاری خدا روزهای آینده را میان ما و شما خواهیم دید.

در اولین سخنان خود در این روزها و پس از عملیات "وعده‌ صادق" دوست دارم تنها چند كلمه سخن بگویم. سخنی با مردم لبنان، سخنی با مقاومان و مبارزان، سخنی با صهیونیست‌ها و سخنی با حاكمان عرب. اما برای جامعه جهانی سخنی ندارم زیرا من نیز مانند امت خویش حتی یك روز هم به چیزی به نام جامعه جهانی ایمان نداشتم.

اول به ملت لبنان می‌گویم ای ملت عزیز كه همواره مقاومت را در آغوش خویش پذیرا بود و مقاومت با او پیروز شد و او 25 می سال 2000 با مقاومت پیروز گردید. ای ملتی كه بدون همراهی دیگر نیروها و با وجود شانه خالی كردن بسیاری از عرب‌ها و برادران مسلمان و سكوت همه جهان، اولین پیروزی تاریخی عربی را در مبارزه با دشمن صهیونیست به دست آورد. ای ملت لبنان كه معجزه پیروزی‌اش جهان را مات و مبهوت و صهیونیست‌ها را خوار و ذلیل كرد؛ صهیونیست‌هایی كه به این ملت نگاهی خاص و متمایز دارند زیرا این ملت در تاریخ مبارزه با آنان به موفقیتی خاص و متمایز دست یافته است. ملت لبنان، كارزار امروز دیگر كارزار اسرا و تبادل آنان نیست. شاید گفته شود دشمن صهیونیست به هر عملیات اسیرگیری كه ممكن است در هر نقطه‌‌ای از جهان یا از سوی هر ارتشی یا هر دولت دارای مرزها و ضوابط و قوانین صورت گیرد، واكنش نشان می‌دهد، اما آنچه امروز جریان دارد واكنش به عملیات اسیر‌گیری نیست بلكه تسویه حساب با ملت لبنان، مقاومت، دولت، ارتش، نیروهای سیاسی، مناطق مختلف لبنان، روستاهای این كشور و خانواده‌هایی است كه به این رژیم متجاوز ناآشنا با شكست، شكستی تاریخی وارد كردند. بنابراین آنچه امروز جریان دارد جنگی است فراگیر كه صهیونیست‌ها برای تسویه حساب كامل با لبنان، ملت، دولت، ارتش و مقاومت آن و انتقام از موفقیت 25 می سال 2000 آن را به راه انداخته‌اند.

ملت عزیز، پایدار، مبارز و شریف و ملتی كه می‌دانم اغلب آن در خرد، دل، اراده، فرهنگ، اندیشه، دوست داشتن، عشق و فداكاری ملت ارجمند، عزت، شرافت و مناعت طبع است و ملتی نیست كه به مزدوری، تسلیم، خواری، سستی و فرومایگی و زانو زدن تن بدهد.

با شما می‌گویم ما _ البته نه فقط حزب‌الله و نه فقط مقاومت و مقاومت لبنان بلكه _ دولت، ملت، ارتش، مقاومت و نیروهای سیاسی و همه لبنان در این رویارویی دو راه بیشتر نداریم. یا اینكه همگی امروز با فشار، تایید و حمایت آمریكا و جامعه بین المللی و متاسفانه عربی در برابر شروطی كه رژیم صهیونیستی می‌خواهد به ما دیكته كند تسلیم شویم و با این كار به شروطی كه به معنای وارد كردن لبنان در دوره و عصر سیطره اسرائیل است تن دهیم كه با همه صراحت باید بگویم كه موضوع همین است، یا نه اینكه راه دیگر را برگزینیم و ایستادگی كنیم و صبر داشته باشیم و صبر، و رویارویی كنیم و من با توكل و اعتماد به خداوند سبحان و با اعتماد به مبارزان و به شما و با شناختی كه از این ملت و این دشمن دارم، همچنانكه بارها وعده داده‌ام باز هم به شما وعده پیروزی می‌دهم.

در سال 1996 كه اسرائیل عملیات "خوشه‌های خشم" را اجرا می‌كرد یا در سال 1993 به عملیات "تسویه حساب‌ها" دست می‌زد، در آغاز اسرائیل دارای دستی قوی‌تر بود و ما در شرایطی سخت‌تر بودیم اما امروز اوضاع متفاوت است. به من كاملا اعتماد كنید كه اوضاع تفاوت دارد. نیاز امروز این است كه صبر و پایداری داشته باشیم و با اتحاد به مقابله با دشمن بپردازیم و من می‌دانم و حاضرم بر این گفته حساب باز كنم كه غالب ملت ما استوار، مبارز و فداكار است و نیازی به تحریك ندارد و آنچه من می‌گویم از باب تكمیل اندیشه، تثبیت انتخاب و تاكید این معنا است.

اما سخن من با مقاومان و مبارزان؛ با برادران، دوستان و عزیزان و كسانی كه امروز هر لبنانی، فلسطینی، عرب، مسلمان و هر انسان آزاده، شریف، مظلوم، مستضعف و شكنجه‌شده و نیز عاشقان پایداری و شجاعت و دوستداران شهامت، ارزش‌ها و شرافت در این جهان روی آنها حساب كرده‌اند و همه این‌ها در وجود این مقاومان و مبارزان به خاطر حضورشان در میدان‌های مبارزه و رویارویی شجاعانه و قهرمانانه با دشمن صهیونیست نمود یافته است. به آنان می‌گویم شما امروز پس از خداوند سبحان تكیه‌‌گاه ما و امت هستید. شما نام شرافت ما هستید و ما اگر ارجمندی و بزرگواری داریم به خاطر وجود شما است. این شرافت و كرامت با وجود شما باقی می‌ماند.

در پیروزی سال 2000 پس از خداوند سبحان و تعالی شما اصل و اساس بودید. امروز شما پیش از دیگران مسوول حفظ تحقق پیروزی، آزادسازی، پایداری و كرامت هستید و از شما انتظار می‌رود. همچنانكه واقعا این طورید و همچنانكه تاكنون و در این روزها ثابت كردید كاملا روی شما حساب می‌شود و تكیه‌گاه و مایه اطمینانید و هر كه پس از خدا بر شما تكیه كند همتش بلند، سرانجامش نكو، پیروزی‌اش ارجمند و نزدیك و فتحش آشكار است.

اما روی سخن من با صهیونیست‌ها و ملت رژیم صهیونیستی در این لحظه این است كه می‌گویم ای ملت صهیونیست به زودی برای شما روشن خواهد شد كه دولت جدید و رهبری جدید شما چقدر احمق و كودن است و تدبیر امور نمی‌داند و در این زمینه تجربه‌ای ندارد. شما ای صهیونیست‌ها در نظرسنجی‌ها می‌گویید مرا بیش از مسوولان خود باور دارید و تصدیق می‌كنید. این بار از شما به خوبی می‌خواهم به من گوش كنید و باورم دارید. امروز ما با همه تجاوزاتی كه شب‌هنگام بر نواحی جنوبی [بیروت] شد و با وجود حجم بالای تجاوزاتی كه به همه روستاها، محله‌ها، خیابان‌ها و خانه‌های لبنان در نواحی جنوبی و شهر بیروت و هر خانه‌ای در جنوب لبنان یا دشت بقاع، شمال، جبل لبنان یا هر گوشه‌ای از این سرزمین شد، صبر پیشه كردیم.

این معادله پایان یافت. امروز نخواهم گفت اگر بیروت را بزنید حیفا را می‌زنیم. نخواهم گفت اگر به نواحی بیروت حمله كنید به حیفا حمله می‌كنیم. شما خواستید این معادله به هم بریزد. شما جنگی تمام‌عیار خواستید ما هم وارد جنگی تمام‌عیار می‌شویم و آماده آن هستیم؛ جنگی در هر زمینه، به سوی حیفا. سخن مرا باور كنید كه این جنگ فراتر از حیفا و پس از آن خواهد بود. ما تنها بهای این جنگ را نمی‌پردازیم، تنها خانه‌های ما ویران نمی‌شود، تنها كودكان ما كشته نمی‌شوند و تنها ملت ما آوارگی را تجربه نمی‌كنند. زمان تنهایی ما دیگر پایان یافته است. آن، سال‌های پیش از 1982 و پیش از 2000 بود كه اینك پایان یافته است. من به شما وعده می‌دهم آن زمان سپری شده و شما باید مسوولیت اقدامات حكومت خود و آنچه به بار آورده تحمل كنید.از حالا به بعد شما جنگی تمام‌عیار خواستید پس این هم جنگ تمام عیار.

شما این را خواستید. حكومت شما خواست قواعد بازی تغییر كند پس بنابراین، قواعد بازی تغییر می‌كند. شما نمی‌دانید امروز با چه كسی می‌جنگید.شما با فرزندان محمد (ص)، علی، حسن و حسین (ع) و با اهل بیت رسول خدا و اصحاب او وارد جنگ شده‌اید. شما با قومی می‌جنگید كه ایمانی فراتر و برتر از همه انسان‌های این كره خاكی دارد. شما خواستار جنگی تمام‌عیار با قومی شدید كه به تاریخ و فرهنگ خود افتخار می‌كند و قدرت مادی، امكانات، مهارت، خرد، آرامش، رویا، عزم، ثبات و شجاعت دارد و به امید و یاری خدا روزهای آینده را میان ما و شما خواهیم دید.

اما ای حاكمان عرب، نمی‌خواهم از شما درباره تاریختان سوال كنم. فقط سخنی كوتاه دارم. ما ماجراجو هستیم. آری ما در حزب‌الله ماجراجو هستیم. اما این ماجراجویی ما از سال 1982 بوده است و با آن برای كشورمان جز پیروزی، آزادی، آزادسازی، شرافت، كرامت و سری بلند چیزی نداشتیم. این تاریخ ما است. این ماجراجویی ما است. در سال 1982 شما و همه جهان به ما گفتید ما دیوانه‌ایم اما ثابت كردیم ما عاقلیم و نشان دادیم چه كسانی دیوانه‌اند. البته این مساله دیگری است و نمی‌خواهم با كسی نزاع كنم. به شما می‌گویم بر عقل و خرد خود تكیه كنید ما نیز بر ماجراجویی خود حساب خواهیم كرد و خداوند یار و یاریگر ما است. ما یك روز هم به شما تكیه نكردیم و تكیه‌گاهمان همیشه پروردگار، ملت و دل و بازو و فرزندان خویش بوده است.

ما امروز نیز همین تكیه‌گاه‌ها را داریم و به یاری خدا پیروزی محقق است. همه آن وعده‌های غافلگیركننده من به شما از اینك مشهود خواهد بود. اینك در سطح آب در برابر بیروت كشتی جنگی اسرائیل را كه به تاسیسات زیرساختی ما، خانه‌های مردم و غیرنظامیان تجاوز می‌كرد، ببینید و دریابید كه چگونه به همراه ده‌ها سرباز صهیونیست می‌سوزد و غرق خواهد شد. این آْغاز كار است و تا پایان سخن و وعده بسیار است.

والسلام علیكم و رحمة‌الله»


لینک مطالب مرتبط:

حملات «جنون آمیز» علیه لبنان

این درد را درمان کجاست؟!

مسلمان شدن دختر دانش آموز اسراییلی

تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به مكه

ریشه تاریخی ضرب المثل ایراد بنی اسرائیلی

صهیونیسم از نگاه صهیونیست ها ...