تبیان، دستیار زندگی
سخن از آرمگدون و بنیادگرایان انجیلی که صهیونیسم و مسیحیت را با هم درآمیختند و ائین جدیدی از ان استخراج کردند،موضوع تازه ای نیست و در رابطه با این موضوع مطالب بسیاری نقل شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیکل سلیمان روی مسجد الاقصی!


سخن از آرمگدون و بنیادگرایان انجیلی که صهیونیسم و مسیحیت را با هم درآمیختند و آئین جدیدی از آن استخراج کردند،موضوع تازه ای نیست و در رابطه با این موضوع مطالب بسیاری نقل شده است. اینکه اینان طایفه ای هستند مذهبی-آمریکایی که تقریبا یک پنجم از مردم آمریکا ر ا تشکیل می دهند.گفتیم که گریس هالسل در کتاب پیشگویی و سیاست،به چه صورت به فاش کردن عقاید صهیونیسم انجیلی و یهودی پرداخت.


اینکه انجیلی ها ایمان دارند که بازگشت دوباره ی مسیح میسر نخواهد شد مگردر صورتی که  قبل از آن،جنگ ها و بلایا به

مسجدالاقصی

همراه فساد و تباهی،زمین را فراگیرد و در نهایت جنگی هسته ای در ابعادی عظیم رخ دهد که به نابودی اغلب شهرهای دنیا بیانجامد. در این جنگ دوسوم از یهودیان نیز کشته می شوند و یک سوم باقیمانده به منجی خود یعنی مسیح ایمان می اورند.

انجیلی های بنیادگرا باور دارند که سرزمینی با حاکمیت اسرائیل باید برپا شود و این شرطی برای بازگشت دوباره مسیح است.هیکل سلیمان باید در ویرانه های مسجد الاقصی ساخته شود. پس اینان ادعا می کنند که قصد یاری یهود را دارند و می خواهند به ملت برگزیده خدا کمک کنند. این یک باور است  برای این عده که هر کس یهود را یاری کند خدا او را دوست می دارد و هر کس به مقابله با انها برخیزد،در مقابل اراده و خواست الهی ایستاده است.

این یک باور جدی است که موجب می شود تا مسیحیان صهیونیست بر سیاست خارجی آمریکا فشار بیاورند تا پیش گویی های عهد قدیم را بر اساس برداشت های اینان،محقق کنند. به این ترتیب از ادامه یافتن مهاجرت یهودیان حمایت می کنند و خواهان الحاق بیشترین سرزمینها به دولت اسرائیل هستند. به اینکه اعراب به دست یهودیان باید کشته شوند،ایمان قلبی دارند و آنرا عملی مقدس تلقی می کنند.

آنها معتقدند که قدس شهری است که مسیح از آن سرزمین حکومت خویش را به سرتاسر دنیا گسترش و توسعه می دهد.

انها تلاش می کنند تا یک اصل را به ایمان ملت آمریکا تحمیل کنند مبنی بر اینکه حمایت و تائید اسرائیل،مسئله ای اختیاری نیست و بلکه خواست الهی است و ایستادگی در برابر اسرائیل حکم ایستادگی در برابر خدا را دارد و خشم الهی را در پی خواهد داشت.

درحقیقت باید اینطور گفت  که اعتقادات دینی راست گرایان آمریکایی، خطری برای کشورهای اسلامی و عربی محسوب می شود.

اینها اعتقاداتی است که ارتشی از مبشران انرا تبلیغ می کند که بهترین و مجهزترین ابزار تبلیغاتی را در دست دارند. از جمله این ابزارهای تبلیغاتی تنظیم و برنامه ریزی سفرهای مذهبی است که قسمتی از آنها در کتاب گریس هالسل ذکر شده است.همانطور که در این کتاب قید شده،گریس در یکی از این سفرها حضور داشته است و بخشی از کتابش را به بیان  کشفیاتش از این سفر اختصاص داده است.

او اینطور بیان می کند که راهنمای سفر می گفت:

"ما تلاش کردیم با اعراب دوست شویم اما تمام این مسلمانان تروریست هستند."

نویسنده یادآوری می کند که :"راهنمای سفر در توضیحات خویش وجود گروه ها و ساکنین مسیحی در بین ایشان را نادیده می گیرد و از فلسطینی ها به گونه ای سخن می گوید که گویا همه آنها دشمن خدا و ملت برگزیده اش هستند.عقیده ی بنیادگرایی مسیحی در یک جمله خلاصه می شود:اگر اعراب دشمنان اسرائیل اند،بنابراین دشمنان خداوند هستند."

نویسنده این جملات را به طور ریشه ای تفسیر می کند و حاصل تفسیر او معنایی ندارد جز اینکه این اعتقادات منجر به وقوع فاجعه ای هسته ای می شود که به نابودی جهان می انجامد.

به اعتقاد خانم هالسل، زیرکی و حیله گری صهیونیست ها این است، بیشتر تلاش آنان برای به آتش کشیدن مسجدالاقصی یا ویران ساختن آن است. این تلاش آنان برای برپایی هیکل داود و برنامه هایی است که مسیحیان توراتی (صهیونیسم) مومن به پیشگویی آرماگدون (هرمجدون) بدان اعتقاد دارند.همین اعتقاد موجب می شود تا

داوطلبان مسیحی صهیونیست در کنار ارتش صهیونیستی (علیه فلسطینی ها و لبنانی ها) به جنگ دست بزنند.

زیرکی و حیله گری صهیونیست ها این است، بیشتر تلاش آنان برای به آتش کشیدن مسجدالاقصی یا ویران ساختن آن است. این تلاش آنان برای برپایی هیکل داود و برنامه هایی است که مسیحیان توراتی (صهیونیسم) مومن به پیشگویی آرماگدون (هرمجدون) بدان اعتقاد دارند.

نکته ظریفی که در اینجا وجود دارد آن است که حمایت همه جانبه مسیحیان راست گرای آمریکایی از اسرائیل به معنای ایمان داشتن آنان به آئین یهودیت و احساس دوستی و مهربانی با ایشان نیست، راست گرایان مذهبی آمریکا معتقدند حضرت مسیح(ع) تمام یهودیانی را که به وی ایمان نیاورند خواهد کشت.

انجیلی های بنیادگرا باور دارند که سرزمینی با حاکمیت اسرائیل باید برپا شود و این شرطی برای بازگشت دوباره مسیح است.هیکل سلیمان باید در ویرانه های مسجد الاقصی ساخته شود. پس اینان ادعا می کنند که قصد یاری یهود را دارند و می خواهند به ملت برگزیده خدا کمک کنند.

راست گرایان مسیحی بدین خاطر از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند که آن را وسیله ای برای تحقق پیشگویی ها می دانند. لذا عجیب نیست رهبران یهود، در آمریکا و رژیم صهیونیستی از ایمان به این پیشگویی ها نهایت استفاده را ببرند، یهودیان به اشکال مختلف از حمایت و تایید آمریکا در زمینه های سیاسی و اقتصادی به طور نامحدود برخوردارند، از آن جمله می توان به سفرهای گردشگران آمریکایی به اسرائیل و جمع آوری کمک های مالی و سیاسی دولت واشنگتن اشاره کرد.(به نقل از روزنامه کیهان)

درحقیقت باید اینطور گفت  که اعتقادات دینی راست گرایان آمریکایی، خطری برای کشورهای اسلامی و عربی محسوب می شود.

چرا که در جای جای اعتقادات این قوم کینه توزی و دشمنی با اعراب و مسلمانان وجود دارد.پس فراهم کردن مقدمات جنگ با مسلمانان به هر بهانه ای برای اینان یک هدف بزرگ و مقدس است و همه این حوادث را گامی به سوی ظهور منجی شان می دانند.

“پت رابرتسون” کشیش معروف مسیحی صهیونیستی عقیده دارد:

“وضعیت جهان، نباید به سوی صلح و بهبود حرکت کند، جهان را باید به سمت بدترین شرایط ممکن سوق داد، مسیحیان باید بیاموزند که چگونه موجب تاخیر ظهور مسیح نشوند. بنابراین حتی مسیحیان نباید نگران آسیب های زیست محیطی باشند. زیرا براساس پیشگویی ها، این امر مقدمه ظهور مسیح است.”(به نقل از سایت خبر مهدیس،)

به این ترتیب می توان بسیاری از وقایع هر روزه جهان را با بازبینی این عقاید و تفکرات،تبیین کرد.

پی نوشت ها:

آرمگدون.نوشته محمود النجیری

"پیشگویی و سیاست”نوشته گریس هالسل

شفیعی سروستانی، محمد، سایت خبر مهدیس - روزنامه کیهان، 26/2/84

فاطمه ناظم زاده

بخش سیاست تبیان


مطلب مرتبط:

انجیلی های نظامی و قایع پایان دنیا