تبیان، دستیار زندگی
با اعلام فراتر رفتن نبرد حزب‌الله از شهر حیفا توسط سیدحسن نصرالله، مرحله خطرناكی برای صهیونیست‌ها آغاز شده است. یك كارشناس ارشد نظامی، با اعلام این مطلب گفت: حزب‌الله تاكنون تنها چند شهرك مهم شمال سرزمین‌های اشغالی را با موش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوران سخت و ‌تحمل‌ناپذیر برای صهیونیست‌ها؟

با اعلام فراتر رفتن نبرد حزب‌الله از شهر حیفا توسط سیدحسن نصرالله، مرحله خطرناكی برای صهیونیست‌ها آغاز شده است.

یك كارشناس ارشد نظامی، با اعلام این مطلب گفت: حزب‌الله تاكنون تنها چند شهرك مهم شمال سرزمین‌های اشغالی را با موشك هدف قرار داده است و در صورت عملی شدن تهدید دبیركل حزب‌الله، دوران سخت و ‌تحمل‌ناپذیر برای صهیونیست‌ها آغاز خواهد شد.

وی گفت: شهرك ساحلی «طبریا» كه یكی از زیباترین شهرهای دنیا و در اشغال اسرائیل است، تاكنون در چند مقطع، هدف موشك‌های مقاومت اسلامی قرار گرفته و مجموعه این اقدامات، باعث ایجاد پدیده آوارگان اسرائیلی شده است كه آمار آنان تا دو روز پیش، بین یك میلیون و دویست هزار تا یك میلیون و هفتصد هزار نفر برآورد شده و به نظر می‌رسد، مرحله جدید عملیات حزب‌الله، این آمار را به سرعت بالا ببرد.

توضیح: مناطق قرمز علامتگذاری شده (حیفا، عكا، نهاریا، طبریا و زفات) نقاطی است كه تا كنون مورد حمله موشكی حزب‌الله قرار گرفته و تلاویو با دایره آبی-سفید مشخص شده است. اكثر اسامی نقشه، اسامی مورد نظر اسرائیل بوده و بخشی از نقاط سبز نقشه مناطق حاكمیت تشكیلات خودگردان فلسطین است.

وی توضیح داد: رژیم اسرائیل بنا بر تجارب پیشین خود، تنها در 15-10 كیلومتری شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین، پناهگاه دایر كرده و منازل و مناطق پایین‌تر، بیشتر ویلایی است و انتقال خط آتش حزب‌الله به عمق این سرزمین‌ها، پدیده آوارگان اسرائیلی را به یك معضل كنترل‌ناشدنی برای این رژیم تبدیل خواهد ساخت.

این كارشناس نظامی گفت: از منطقه حیفا تا تل‌آویو كه در بخش غربی سرزمین‌های اشغالی قرار دارد، نقاط متزلزل و آسیب‌پذیری وجود دارد و به جهت استقرار گسترده تأسیسات شیمیایی و حتی اتمی در این مناطق، ورود درگیری به این مناطق، پیامدهای سنگینی برای رژیم صهیونیستی به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: حزب‌الله با وجود آن كه تل‌آویو را هم در تیررس موشك‌های خود دارد، به دلایلی، فعلاً بمباران این شهر را آغاز نكرده‌، اما با شرایطی احتمال بمباران آن نیز وجود دارد.

وی در پایان گفت: با وجود آن‌كه ارتش اسرائیل، گمان می‌كرد با تصرف «مارون‌الرأس» در جنوب و منطقه مرزی لبنان، موشكباران سرزمین‌های اشغالی پایان خواهد یافت، رزمندگان مقاومت اسلامی با تكیه بر روش‌های منحصر به فرد و ابتكاری خود، باطل بودن این تصور را به اثبات رساندند و به نظر می‌رسد، به زودی با عملیات‌های چریكی و تن به تن آنان با ارتش اسرائیل، چند نقطه كوچك اشغال شده نیز از دست این ارتش خارج شود.


لینک مطالب مرتبط:

سانسور، حربه صهیونیست‌ها برای پنهان كردن پیروزی‌های حزب‌الله

حملات «جنون آمیز» علیه لبنان

صهیونیسم از نگاه صهیونیست ها ...

متن كامل سخنان سید حسن نصر‌الله

این درد را درمان کجاست؟!