تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور گفت: امیدواریم برخی از آتش نشانان گرفتار زیر آوار به آغوش خانواده ها بازگردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازدید دکتر روحانی از عملیات امداد در پلاسکو

رئیس جمهور گفت: امیدواریم برخی از آتش نشانان گرفتار زیر آوار به آغوش خانواده‌ها بازگردند.

بخش سیاست تبیان

بازدید دکتر روحانی از عملیات امداد در پلاسکو

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور که صبح امروز برای بازدید از عملیات امداد و نجات در ساختمان پلاسکو حضور یافته بود، طی سخنانی گفت: متاسفانه در شهرهای بزرگ بافت فرسوده زیاد داریم ولی برای آنها کار انجام می‌شود. در تهران و شهرستان برای رفع این مشکل، کارهای زیادی در حال انجام است اما در عین حال برنامه جامع‌تری را ما برای بافت‌های فرسوده نیاز داریم.

وی افزود: اگر بتوانیم کار آفرینان و سرمایه گذاران را به بانک‌ها متصل کرده و بخش‌های فرسوده را به آنها واگذار کنیم، هم سرمایه‌گذاری آنها بازمی‌گردد و هم آنهایی که صاحب بافت فرسوده بودند، مشکل شان حل می شود.

از مردم سراسر کشور به خاطر همدلی و همبستگی‌شان درباره این حادثه دردناکی که به وجود آمده بود، تشکر می‌کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: رسیدگی به بافت‌های فرسوده یکی از مواردی است که ما مدنظر داشتیم و دولت در این زمینه در حال تلاش است. این کار شروع شده ولی باید سرعت بیشتری بگیرد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم برخی از آتش نشانان گرفتار زیر آوار به آغوش خانواده‌ها بازگردند، گفت: این یک درس و هشداری برای همه مسئولان بود که در زمینه امن‌سازی زندگی مردم که جزو حقوق شهروندی همه است، برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری انجام گیرد و این حادثه تلخ، درسی برای آینده بشود.

وی افزود: همه مسئولان، هماهنگی بسیار خوبی در زمینه عملیات امداد و نجات داشتند و این کار ستودنی بود که از آغاز کار هم وجود داشت و الان هم ادامه دارد. تاسف بسیار زیاد برای عزیزانی است که زیر آوار بودند و همه‌ی نگرانی ما برای آنها است و امیدوارم که برخی از این عزیزان به آغوش خانواده بازگردند. اینها برای نجات جان مردم رفتند و گرفتار شده‌اند؛ خداوند به خانواده‌های آنها صبر و اجر بدهد.

رئیس جمهور اضافه کرد: آواربرداری‌ها باید ادامه پیدا کند تا همه افرادی که زیر آوار هستند، به بیرون منتقل شوند و شرایط این خیابان (جمهوری)، باید سریعتر به حالت عادی بازگردد.

روحانی همچنین اظهار داشت: از مردم سراسر کشور به خاطر همدلی و همبستگی‌شان درباره این حادثه دردناکی که به وجود آمده بود، تشکر می‌کنیم؛ مهم این است که برای مناطق تجاری و مسکونی که احتمال خطری شبیه به این وجود دارد، برنامه ریزی دقیق‌تری انجام شود.
منبع : خبرگزاری تسنیم