تبیان، دستیار زندگی
با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام(ره) آغاز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام(ره) آغاز شد.

بخش سیاست تبیان

مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

در مراسم هفتمین روز  درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی اقشار مختلف مردم،خانواده ایشان،مسئولین و شخصیت های سیاسی در حرم مطهر امام خمینی(ره) حضور دارند.

حجت الاسلام حسن روحانی ،سید حسن خمینی، سید علی خمینی،سید یاسر خمینی، محمدی گلپایگانی،محمدجواد ظریف، میرزاده ،محسن رضایی، حسین هاشمی استاندار تهران ،حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی و ... از چهره‌هایی هستند که از اولین لحظات آغاز مراسم در حرم امام  خمینی(ره) حاضر شدند.

مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق نوری، در حرم مطهر امام خمینی(ره) ادامه یافت که از ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سخن گفت و دیدار خود با هاشمی را بعد از ردصلاحیت در سال 92 روایت کرد.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری که سخنان خود را با این بیت شعر آغاز کرد که: خوشا آنان که با عزت ز گیتی، بساط خویش برچیدند و رفتند، در ادامه درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و به ویژه همسر وی تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام ناطق نوری سخنران مراسم هفتمین شب رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مرقد مطهر امام خمینی(ره) بود، همچنین عفت مرعشی، همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را، یار دوران مبارزه و دوران ناملایمات بعد از انقلاب خواند.

هاشمی مصداق کدام آیه است؟

او با اشاره به حضور گسترده مردمی در همه مراسم‌های مربوط به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سراسر کشور، گفت: با خود گفتم آیت‌الله هاشمی مصداق کدام آیه قرآن است؟ این اجتماع امروز، اجتماع مراسم تشییع، اجتماع مراسم ختم در دفتر رهبر انقلاب، اجتماع مردمی در مراسم قم و اجتماعات مراسم استان‌ها؛ آیا هاشمی مصداق آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» نیست؟

هاشمی صبر را ذله کرده بود

وی درس مهم هاشمی رفسنجانی را صبر و مقاومت خواند و گفت: من گاهی اوقات در این همه صبر و مقاومت این مرد می‌ماندم. هاشمی صبر را ذله کرده بود. هاشمی از دو چهره بودن متنفر بود اما متأسفانه امروز برخی‌ها هزار چهره هستند.

وی تأکید کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نزد مردم عزیز است. هاشمی زنده است همانطور که امام فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است. هاشمی زنده است. او هم با روش، منش و صحبتش آموزه‌هایی به ما می‌دهد و هم با فوتش. دیشب فکر می‌کردم از سال 42 با این مرد بزرگ تاریخ معاصر معاشر بودم.

کجا مانند او خواهیم یافت

حجت الاسلام ناطق نوری، در بخشی از سخنان خود به گریه افتاد و گفت: کجا مانند هاشمی پیدا خواهیم کرد. وی در روایت خود از دیدارش با هاشمی رفسنجانی بعد از ردصلاحیت سال 92، گفت: صبح رد صلاحیت آقای هاشمی سفرم را لغو کردم و به خانه‌اش رفتم، آقای هاشمی را عبا بر دوش در حیاط منزل دیدم، گفتم چه می‌کنی؟ گفت: وقتی برای نامزدی به وزارت کشور رفتم، تعداد زیادی خبرنگار آنجا حاضر بودند که اشک شوق می‌ریختند؛ در مقابل ساختمان وزارت کشور تعداد زیادی جمع شده بودند، مردم خوشحال بودند. آنجا فهمیدم توقع زیاد است و کشور ویرانه و خزانه خالی. بار سنگینی را بر دوش خود حس کردم و فهمیدم وظیفه سنگینی خواهم داشت اما دیشب که رد صلاحیت شدم با خیال راحت خوابیدم چراکه هم به وظیفه‌ام عمل کرده بودم هم این بار سنگین از شانه‌ام برداشته شده بود.

حجت الاسلام ناطق نوری همچنین در این مراسم، از غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به دلیل از حمایت از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به بی بی سی فارسی تشکر کرد.
منبع :خبرگزاری ایسنا