تبیان، دستیار زندگی
از سفرهای استانی و سخنرانی های احمدی نژاد تا نامه به باراک اوباما همه حکایت از عزم جزم او برای ادامه فعالیت در سپهر سیاسی کشور و احتمال زیاد به منظور دستیابی دوباره به کرسی ریاست جمهوری در انتخابات آینده دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی دقیقه 90 احمدی نژاد!

از سفرهای استانی و سخنرانی های احمدی نژاد تا نامه به باراک اوباما همه حکایت از عزم جزم او برای ادامه فعالیت در سپهر سیاسی کشور و احتمال زیاد به منظور دستیابی دوباره به کرسی ریاست جمهوری در انتخابات آینده دارد.

بخش سیاست تبیان

سیاست، احمدی نژاد، حسن روحانی، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات 96، منیجه انتخابات، اصولگرایان، ائتلا

این روزها محمود احمدی نژاد سعی دارد خود را به هر نحوی شده در جریان انتخابات ریاست جمهوری 96 مطرح کند. از سفرهای استانی و سخنرانی های احمدی نژاد تا نامه به باراک اوباما همه حکایت از عزم جزم او برای ادامه فعالیت در سپهر سیاسی کشور و احتمال زیاد به منظور دستیابی دوباره به کرسی ریاست جمهوری در انتخابات آینده دارد. با این ویژگی که احمدی نژاد به دنبال رویارویی مستقیم با روحانی است تا بتواند از شرایط موجود به نفع خودش استفاده کند و رای روحانی را بشکند. از طرف دیگر روحانی نیز به دنبال انشقاق در اصولگرایان است تا آنها نتوانند بر سر یک کاندیدای مشخص تمرکز کنند.

چند روز پیش در سایت های خبرگزاری ها پیامی منتسب به احمدی نژاد منتشر شد که در آن محمود احمدی نژاد از اصولگرایان دعوت کرده که به دلیل آنچه او داشتن رای در بخش های مختلف کشور خوانده از وی حمایت کنند. احمدی نژاد در این پیام گفته حاضر است که در صورت حمایت اصولگرایان حتی در دقیقه 90 به نفع نامزد مورد توافق آنها کنار برود.

اینک ابتکار عمل دست اصولگرایان است که شاید حاضر شوند مجددا با سوهان روحشان در یک کوپه بنشینند و خاطرات تلخ یازده روزه و یکشنبه سیاه را فعلا فراموش کنند.

این خبر به سرعت در رسانه های حامی دولت روحانی منتشر شد. برخی آن را به تلاش احمدی نژاد برای گرفتن تایید صلاحیت تعبیر کردند و برخی اختلاف نظر او با سایر احزاب اصولگرا را پاشنه آشیل اصولگرایان در انتخابات آینده دانستند. جدا از همه تحلیل های راست و چپ، مطرح شدن ورود احمدی نژاد به انتخابات 96 به خودی خود کابوسی برای حسن روحانی و طیف طرفدار او محسوب می شود که خواب شب را از آنها ربوده. به عبارت دیگر هر نوع خبر سازی و گزارش دهی از احمدی نژاد به نفع فعالیت های انتخاباتی او تمام خواهد شد. شاهد مثال هم همین پیام تایید نشده از سمت فردی نامعلوم به گیرنده ای نامعلوم است به طوری که هر دو طیف اصلاح طلبان و اصولگرایان طرفدار روحانی را وادار به واکنش رسانه ای کرد.

از طرفی حسن روحانی که کارنامه تا اینجا ناقبولی از نظر اقتصادی دارد توان رویارویی با احمدی نژادی که حداقل 4 سال رونق و رفاه را در کارنامه اش و طعم شیرین یارانه را در کام مردم دارد و چه بخواهیم و چه نخواهیم هنوز هم رییس جمهور محبوب قشر خاصی از جامعه است را ندارد . کاهش توان رویارویی روحانی با احمدی نژاد با توجه به بدعهدی های آمریکا در اجرای برجام و شکستن برخی و فاسد شدن برخی دیگر از تخم مرغ های روحانی در سبد برجام ملموس تر شده و بلوکه شدن پول های فروش نفت، عدم توانایی بر مهار رکود و حتی اتخاذ سیاست های مالی تورم زا در قالب بسته های خروج از رکود بر ضعف دولت روحانی افزوده است. از این رو حسن روحانی به هیچ وجه دوست ندارد با احمدی نژاد تک و تنها رو به رو شود. چه اینکه در مناظرات رو در رو هم ناگفته پیداست که چه کسی پیروز میدان خواهد بود.

این عملیات روانی از سوی احمدی نژاد در میان رسانه های اصلاح طلب و طرفدار روحانی کارگر افتاد و آن ها ناخواسته وارد بازی احمدی نژاد برای انتخابات96 شدند. حال ابتکار عمل دست اصولگرایان است که یا حاضر شوند مجددا با سوهان روحشان در یک کوپه بنشینند و خاطرات تلخ یازده روزه و یکشنبه سیاه را فعلا فراموش کنند و یا به صورت تاکتیکی پرچم سفید با روحانی مبادله کنند و به ماه عسل بروند و یا دست به مهره جدیدی شوند و هر دو را ناپلئونی کنند.


منبع : خبرگزاری الف