تبیان، دستیار زندگی
نگرش های سیاسی برخی معاونان آموزش و پرورش و ضعف مدیریت فانی از مهمترین دلایل استیضاح است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استیضاح فانی در مجلس

نگرش های سیاسی برخی معاونان آموزش و پرورش و ضعف مدیریت فانی از مهمترین دلایل استیضاح است.

بخش سیاست تبیان

مجلس، استیضاح، دولت روحانی، وزیر آموزش و پرورش، فانی، دکتر فانی، استیضاح فانی، مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این که استیضاح وزیر آموزش و پرورش پس از تعطیلات 3 هفته آی مجلس در صحن علنی بررسی خواهد شد گفت: نگرش های سیاسی برخی معاونان آموزش و پرورش و ضعف مدیریت فانی از مهمترین دلایل استیضاح است.

جبار کوچکی نژاد با اشاره به جلسه نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص بحث استیضاح وی اظهار کرد: 54 نماینده مجلس خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش هستند و در این جلسه مقرر شد تا کمیسیون آموزش گزارش استیضاح وزیر را به صحن علنی مجلس ارائه کند تا پس از تعطیلات 3 هفته ای مجلس، استیضاح مجلس در صحن علنی جریان یابد.

عدم شفافیت وضعیت مالی صندوق مالی فرهنگیان، نارضایتی فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش، ضعف مدیریت فانی بر وزارت آموزش و پرورش و نگرش های تند سیاسی برخی معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش از دلایل اصلی استیضاح وی است.

وی در خصوص دلایل نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: افت کیفیت آموزش در مدارس دولتی، تمرکز بر توسعه مدارس غیردولتی و خصوصی سازی آموزش و پرورش، عملکرد غیرشفاف صندوق فرهنگیان و مشخص نبودن وضعیت حقوق های دریافتی در این صندوق، انتصابات سیاسی و نگرش های تند سیاسی برخی معاونان وزارت آموزش و پرورش، ضعف آموزش و پرورش در بحث عملکرد پرورشی و نگاه سیاسی بر فعالیت های بخش پرورشی و نارضایتی بسیاری از معلمان از وضعیت فعلی آموزش و پرورش از جمله دلایل استیضاح فانی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این پرسش که مهم ترین دلیل نمایندگان برای استیضاح فانی چه بود، گفت: عدم شفافیت وضعیت مالی صندوق مالی فرهنگیان، نارضایتی فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش، ضعف مدیریت فانی بر وزارت آموزش و پرورش و نگرش های تند سیاسی برخی معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش از دلایل اصلی استیضاح وی است.


منبع :تابناک