تبیان، دستیار زندگی
مهمترین برنامه دولت در سال 95 عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است و استانهای مختلف کشور نیز در این راستا مسئولیت هایی را پذیرفته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استان الگو در اقتصاد مقاومتی

مهمترین برنامه دولت در سال 95 عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است و استانهای مختلف کشور نیز در این راستا مسئولیت هایی را پذیرفته اند.

بخش سیاست تبیان

جهانگیری

معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی، دقایقی پیش وارد استان لرستان شد. اسحاق جهانگیری صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد از سوی استاندار و مدیران ارشد استان لرستان مورد استقبال قرار گرفت.
افتتاح سد حوضیان، بیمارستان شهید ولیان و پروژه پتروشیمی خرم آباد از برنامه های معاون اول رییس جمهور در این سفر یک روزه است.
جهانگیری همچنین در نشستی با مدیران استان و نمایندگان بخش خصوصی، مهمترین برنامه های دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش استان لرستان در این زمینه را تشریح خواهد کرد. وزرای نیرو و  نفت معاون اول رییس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.
جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه استان لرستان از استعدادهای فراوان و موقعیت جغرافیایی ویژه ای برخوردار است گفت: لرستان از منابع آب خوبی برخوردار است و از همه مهمتر اینکه مردم این استان مردمانی پرتلاش و کوشا هستند که می توانند همه این ظرفیتها را به فعلیت رسانده و در جهت توسعه استان به کار گیرند.
معاون اول رییس جمهور یکی از برنامه های سفر خود را شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان عنوان کرد و گفت: مهمترین برنامه دولت در سال 95 عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است و استانهای مختلف کشور نیز در این راستا مسئولیت هایی را پذیرفته اند.
وی افزود: استان لرستان باید در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی استان الگو باشد چرا که وزیر کشور مسئولیت یافته است که اجرای اقتصاد مقاومتی در استان های لرستان و آذربایجان شرقی را پیگیری و پیشرفت کار را به صورت مستمر به دولت ارائه دهد.
جهانگیری با اشاره به اینکه در این سفر قرار است سه طرح مهم در استان لرستان افتتاح شود، گفت: پتروشیمی خرم آباد یکی از پروژه هایی است که در این سفر به بهره برداری خواهد رسید و امیدوارم با حمایت استاندار لرستان، پس از افتتاح پتروشیمی خرم آباد شاهد راه اندازی واحدهای کوچک تر صنعتی با حضور بخش خصوصی باشیم  و بتواند گامی در جهت توسعه استان باشد.
معاون اول رییس جمهور همچنین افتتاح سد حوضیان الیگودرز و بیمارستان این شهرستان را نیز از دیگر طرح های قابل افتتاح در این سفر برشمرد و گفت: امیدوارم افتتاح این طرح ها گامی در جهت خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم استان لرستان باشد.

منبع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .