تبیان، دستیار زندگی
برگزاری انتخابات از امنیت خوبی علیرغم همه تهدیدات، برخوردار بود و تقریبا انتخابات بدون چالش امنیتی و انتظامی برگزار شد. دور اول یک میلیون نفر و در دور دوم ۳۳۰ هزار نفر برگزاری انتخابات را برعهده داشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعلام نهایی نتایج انتخابات

برگزاری انتخابات از امنیت خوبی علیرغم همه تهدیدات، برخوردار بود و تقریبا انتخابات بدون چالش امنیتی و انتظامی برگزار شد. دور اول یک میلیون نفر و در دور دوم ۳۳۰ هزار نفر برگزاری انتخابات را برعهده داشتند.

بخش سیاست تبیان

مقیمی

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در ۳حوزه انتخابیه شیراز٬ممسنی و میاندواب منتظر امضای صورت جلسه هستیم البته افراد و ارا مشخص شدند.

محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات در محل ستاد گفت: غیر از بحث برگزاری الکترونیکی انتخابات که نتوانستیم با شورای نگهبان به توافق برسیم در بقیه مسائل با شورای نگهبان به جمع بندی واحد رسیدیم.

حضور احزاب به گونه ای بود که می توان گفت همه احزاب و گروههای سیاسی نماینده فکری در مجلس دهم خواهند داشت.

مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: در مرحله اول انتخابات ۲۲۱ نفر انتخابات شدند و مقرر شد ۶۸ نفر نیز در دور دوم در ۵۵ حوزه انتخاب شوند.

وی ادامه داد: در دور دوم انتخابات نیز ۱۳۶ نفر رقابت کردند که طبق برنامه زمان بندی انتخابات، تبلیغات خود را از دوم اردیبهشت تا نهم اردیبهشت به مدت یک هفته انجام دادند.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به تمدید انتاخبات تا ساعت ۱۰ شب با مجوز وزیر کشور گفت: در هر حوزه انتخابیه که کار رای گیری به پایان رسید، شمارش آرا آغاز شد و از ساعت یک بامداد نتایج شمارش آرا به تدریج شروع شد.

مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: به غیر از سه حوزه، در ۵۲ حوزه نتایج آرا اعلام شد، در سه حوزه دیگر هم منتظر امضای صورتجلسه هستیم البته آرا و افراد مشخص هستند.

وی گفت: در دور دوم انتخابات ۴ نفر خانم و بقیه مرد هستند. کمترین سن ۳۲ سال و بیشترین سه ۶۶ سال است و ۵ نفر نیز از برادران اهل سنت هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور در تشریح تحصیلات منتخبین مجلس دهم  در دور دهم ادامه داد: ۳ نفر لیسانس، ۲۵ نفر فوق لیسانس، ۲۳ نفر دکترا و ۳ نفر دارای تحصیلات حوزوی می باشند.

مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تلاش وزارت کشور برای فعالیت احزاب سیاسی تصریح کرد: سعی کردیم به گونه ای عمل کنیم که احزاب و گروه های سیاسی حضور پرنشاط تری در انتخابات داشته باشند و در همین راستا تقریبا همه احزاب رسمی کشور فعالیت خود را در دوره انتخابات تشدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا جلسات متعددی با احزاب داشتیم و خانه احزاب که تعطیل شده بود در این دوره فعال شد و در فعالیت های انتخاباتی حضور یافت.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: حضور احزاب به گونه ای بود که می توان گفت همه احزاب و گروههای سیاسی نماینده فکری در مجلس دهم خواهند داشت.

مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری متینگ های سیاسی متعدد در انتخابات گفت: طی دوره انتخابات چه ۷ روز دور اول و چه ۷ روز دور دوم جلسات سخنرانی زیادی در کشور انجام شد و همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند توانستند برنامه های خود را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: هیچ حزب شناسنامه داری نمی تواند ادعا که نتوانسته برنامه ها و کاندیداهای خود را در دوران تبلیغات به مردم ارائه کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به ثبت نام ۱۲ هزار داوطلب در وزارت کشور برای حضور در مجلس دهم اظهار داشت: در انتخابات مجلس برای هر کرسی ۲۰ نفر با هم رقابت کردند.

مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تاکیدات وزیر کشور مبنی بر حفظ بی طرفی مجریان انتخابات گفت: ایشان به مدیران وزارت کشور که می خواستند وارد رقابت های انتخاباتی شوند اعلام کردند که باید ۳ تا ۴ ماه زودتر از مجموعه وزارتخانه منفک شوند تا شائبه استفاده از رانت وزارت کشور وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات از امنیت خوبی علیرغم همه تهدیدات، برخوردار بود و تقریبا انتخابات بدون چالش امنیتی و انتظامی برگزار شد.
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در این انتخابات در دور اول یک میلیون نفر و در دور دوم ۳۳۰ هزار نفر برگزاری انتخابات را برعهده داشتند.

مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: در دور اول، ۶۵ هزار بازرس وزارت کشور در حوزه های انتخابیه حضور داشتند و بر اجرای انتخابات نظارت می کردند.

وی در خصوص احتمال تغییرات در بدنه وزارت کشور و دولت پس از انتخابات گفت: ما انتخابات شکوهمندی را در ۲۰۷ حوزه برگزار کردیم و نتیجه انتخابات در هر ۲۰۷ حوزه تایید شد فقط در مورد یک فرد شورای نگهبان نظر دیگری داد.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: در دور دوم انتخابات نیز تا این لحظه با مشکلی مواجه نیستیم و در نهایت شورای نگهبان باید صحت برگزاری انتخابات را تایید کند.

مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: وقتی مجریان در استانها و شهرستانها، انتخابات را به خوبی برگزار کرده اند دلیلی برای برکناری آنها وجود ندارد و در مورد انتخابات، هیچ فرمانداری، بخشدار و استانداری برکنار نخواهد شد.

وی اظهار داشت: اما اگر فرماندار یا بخشداری، کار خود را در حوزه اش به خوبی انجام ندهد امکان برکنار وی وجود دارد.



 منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .