تبیان، دستیار زندگی
استاندار تهران گفت: حفظ نشاط سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری در میان دانشجویان از جمله نیازهای اساسی است که با مدیریت صحیح و فضایی جدی قابل تحقق است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت حفظ نشاط سیاسی دانشجویان

استاندار تهران گفت: حفظ نشاط سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری در میان دانشجویان از جمله نیازهای اساسی است که با مدیریت صحیح و فضایی جدی قابل تحقق است.

بخش سیاست تبیان

سیاسی، فضای سیاسی، روز دانشجو، دانشجویان، استاندار تهران، امنیت، دانشگاه

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدحسین هاشمی استاندار تهران در نشست مشترک با روسای دانشگاه های استان تهران که به مناسبت فرارسیدن 16 آذر و روز دانشجو برگزار شد، افزود: شفاف اعلام کردیم که مدیریت داخلی دانشگاه ها به طور کامل در زمان مراسم و مناسبت ها در اختیار مسئولان دانشگاه ها است وفقط موضوعات امنیتی خارج از دانشگاه ها را به عهده داریم.
وی با بیان اینکه نظر کمیته سه نفره در دانشگاه ها برای انتخاب سخنرانان مورد تایید است اظهار کرد: در سه سال اخیر مناسبت ها و حضور سخنرانان با امنیت کامل در دانشگاه ها برگزار شده است. محدود کردن دانشجو و بستن فضا برای دانشجویان مورد قبول نیست و نیاز است ارتباط اساتید و مدیران دانشگاه ها با دانشجویان همواره برقرار باشد.

تجربه سه سال اخیر نشان داده است حضور سخنرانان از جناح های مختلف در حفظ نشاط سیاسی در دانشگاه ها اثر گذار بوده است.

وی برنامه بازدید از خوابگاه ها را در راستای ارتباط با دانشجویان موثر دانست و گفت: برنامه های بزرگداشت 16 آذرماه نباید به برگزاری سخنرانی ها محدود شود.
استاندار تهران با بیان اینکه ایجاد فضای دو قطبی و اختلاف به نفع نظام و دانشگاه ها نیست افزود: عده ای به دنبال ایجاد فضای دو قطبی در جامعه هستند و هنر مدیریت این است که درکنار ایجاد فضا برای دانشجویان از ایجاد اختلاف جلوگیری کنیم.
هاشمی با تاکید براینکه حفظ هماهنگی، همدلی و اعتماد در استان تهران به عنوان پیشانی نظام مهم است، گفت: از عملکرد دانشگاه ها در ایجاد فضای مناسب و نشاط سیاسی راضی هستیم و دستگاه های امنیتی، انتظامی و نظامی نیز در زمان ها مختلف یکدست عمل کرده اند.
وی با اشاره به اینکه افرادی که امکان سخنرانی در دانشگاه ها دارند براساس بررسی شورای امنیت کشور نباید محدود شوند گفت: تجربه سه سال اخیر نشان داده است حضور سخنرانان از جناح های مختلف در حفظ نشاط سیاسی در دانشگاه ها اثر گذار بوده است.
نشست مشترک استاندار تهران با روسای دانشگاه های استان به مناسبت فرارسیدن 16 آذرماه و روز دانشجو با حضور جمعی از روسا و معاونان دانشگاه های استان، سید شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، محسن همدانی معاون امنیتی و انتظامی استاندار و ریحانی رییس سازمان اطلاعات استان تهران برگزار شد.
در ابتدای این نشست هریک از روسای دانشگاه های استان تهران با ارایه گزارشی از وضعیت دانشگاه ها در امور صنفی،رفاهی و خدمات دانشگاهی در مورد برنامه های بزرگداشت روز دانشجو نیز توضیحاتی ارایه دادند.


منبع : خبرگزاری ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .