تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور، تلاش برای ساختن ایرانی آباد و سرافراز را نه تنها یک وظیفه ملی و قانونی ، بلکه وظیفه دینی و شرعی برای همه ایرانیان دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت حفظ اصول انقلاب

رئیس جمهور، تلاش برای ساختن ایرانی آباد و سرافراز را نه تنها یک وظیفه ملی و قانونی ، بلکه وظیفه دینی و شرعی برای همه ایرانیان دانست.

بخش سیاست تبیان

انقلاب، ایران، قانون، ملت، دولت، حسن روحانی، رئیس جمهور، دکتر روحانی، شرع، امام

آقای روحانی در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان مرکزی با تاکید بر اینکه هدف دولت یازدهم در مذاکرات هسته ای، گشودن درهای دنیا و ایجاد یک حرکت اقتصادی در کشور بود افزود: اگر میگوئیم تعامل سازنده با دنیا داشته باشیم با حفظ اصول دین، فرهنگ، اخلاق و انقلابمان است.
آقای روحانی گفت: این تعامل برای پیشرفت کشور است و باید برای این مکنظور فناوری ها را به روز کنیم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه دین ما را به سمت علم رهنمون کرده است گفت: علم هر کجاست باید به دنبال آن بود.
آقای روحانی مبنای علم و دانش و هنر کشورهای اروپایی را ایران دانست که در قرون گذشته وارد کشورهای پیشرفته شده است و گفت: در تاریخ ایران امیرکبیر با ایجاد نرمش راه را برای ورود علم و دانش امروزی به ایران را فراهم کرد چنانکه فناوری روز در عسلویه منجر به استخراج گاز شد.

شخصیت رهبیر کبیر انقلاب اسلامی عظمت آفرینش است که ایستادگی، خودباوری و عزت از تعالیم ایشان است.


رئیس جمهورهمچنین اصرار بر مذاکرات هسته ای و برجام را برای ورود تکنولوژی و فناوری به داخل کشور و دست یابی به حقوق ملت ایران دانست و تصریح کرد: ما عاشق چشم و ابروی اروپایی ها نبودیم و برای گشایش و حرکت های اقتصادی تلاش کردیم که وظیفه شرعی و دینی است.
روحانی تاکید کرد: مگر می شود اشتغال جوانان را کنار گذاشت و بگوییم به ما مربوط نیست.
رئیس جمهور در عین حال به قیمت نفت اشاره کرد و گفت: برای اشتغال جوانان در سخت ترین شرایط نفتی در چند سال اخیر مواجه بوده ایم با این حال به فکر اشتغال آنان هستیم که توسعه گردشگری یکی ار راهکارهاست.
وی با بیان اینکه در زمینه توسعه فناوری های هسته ای قراردادهایی با اروپا منعقد شده است گفت: همچنین با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه توسعه فناوری هسته ای وهوافضا ، باید پیشرفت کنیم.
آقای روحانی با تاکید بر حفظ وحدت و پرهیز ازجدال های سیاسی گفت: باید با خودباوری، اعتماد به جوانان، وحدت حوزه و دانشگاه و در سایه هدایت های رهبری کشور را به حرکت درآوریم.
رئیس جمهور، امام خمینی (ره) و امیر کبیر را دو شخصیت نمونه کشوری دانست که از مفاخر استان مرکزی هستند و گفت: امام راحل درس مهمی به ما آموخت که چگونه با اراده آهنین تحولی بزرگ را می توان ایجاد کرد.
وی گفت: شخصیت رهبیر کبیر انقلاب اسلامی عظمت آفرینش است که ایستادگی، خودباوری و عزت از تعالیم ایشان است.


منبع : شبکه خبر