تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام تقوی به بیان چگونگی انتخاب جانشین آیت الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری و جامعه روحانیت مبارز پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونگی تعیین جانشین آیت‌الله مهدوی کنی


حجت‌الاسلام تقوی به بیان چگونگی انتخاب جانشین آیت‌الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری و جامعه روحانیت مبارز پرداخت.

حجت‌الاسلام تقوی به بیان چگونگی انتخاب جانشین آیت‌الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری و جامعه روحانیت مبارز پرداخت.

مهدوی کنی

به گزارش فارس حجت‌الاسلام سید رضا تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز در حاشیه مراسم تشییع آیت‌الله کنی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم ایشان این بود که ایشان مربی و مربی اخلاق بودند و مباحث اخلاقی ایشان در کتاب اخلاق عملی ایشان به چاپ رسیده است.

تقوی تاکید کرد: ‌آیت‌الله مهدوی کنی همه تمرکز خود را بر روی مسائل تربیتی گذاشته بودند و یکی از مهمترین ویژگی‌های ایشان انصاف بود. از این رو آیت‌الله مهدی کنی فرد بسیار منصفی بودند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:‌آیت‌الله مهدوی کنی هیچگاه در عرصه سیاست مرزهای از اخلاقی عبور نکردند و همیشه حتی با کسانی که با ایشان معاند بودند و یا توهین می‌‌کردند، منصفانه برخورد می‌کردند.

وی درباره جایگزین احتمالی آیت‌الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: آیت‌الله موحدی کرمانی به عنوان قائم مقام ایشان تاکنون اداره کرده‌اند و در آینده برای دبیرکلی بحث خواهد شد.

‌آیت‌الله مهدوی کنی هیچگاه در عرصه سیاست مرزهای از اخلاقی عبور نکردند و همیشه حتی با کسانی که با ایشان معاند بودند و یا توهین می‌‌کردند، منصفانه برخورد می‌کردند

تقوی درباره جایگزین آیت‌الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری گفت:‌چهره‌هایی مطرح در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند و در حال حاضر آیت‌الله هاشمی شاهرودی جلسات را اداره می‌کند. لذا در اولین جلسه رئیس مجلس خبرگان رهبری با رای خبرگان انتخاب خواهد شد

بخش سیاست تبیان

منبع : تابناک