راهنما

اگر در ابتدا و انتهای عبارت جستجو علامت (") ( یا quotation) بگذارید، مطالبی که در متن آنها عین کلمات وجود دارد داخل عبارت را جستجو و نمایش می دهد ولی اگر در دو سر عبارت جستجو علامت (") قرار ندهید مطالبی که در متن آنها یکی از کلمات داخل عبارت وجود داشته باشد یافت می شود.

  • تعداد بازديد :
  • 1937
  • پنج شنبه 16/4/1390
  • تاريخ :

 مخالفت احمدی نژاد با تفکیک جنسیتی


وزیر علوم دیروز تاکید کرده بود دانشگاه‌ها باید از اختلاط دختر و پسر جلوگیری کنند، اما دیروز رییس جمهور دستور توقف طرح تفکیک جنسیتی را داده است ...


احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد در نامه‌ای به وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت «خودداری از بازنشسته کردن بی رویه اساتید تا بررسی و تصویب آئین نامه بازنشستگی اعضاء هیئت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز جلوگیری از اقدامات سطحی و غیر عالمانه در برخی دانشگاه‌ها مبنی بر اعمال رشته‌ها و کلاس‌های تک جنسیتی تاکید کرد."

این خبری است که پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری بامداد امروز چهارشنبه 15 تیرماه 90 منتشر کرده است. در متن نامه رییس جمهور احمدی نژاد آمده است؛

باسمه تعالی.

جناب آقای دانشجو

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

سرکار خانم دستجردی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

سلام علیکم.

1-شنیده شده است که اساتید بی رویه بازنشسته می‌شوند. ضروری است تا بررسی و تصویب آئین نامه بازنشستگی اعضاء هیئت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی از هر نوع بازنشسته نمودن اعضاء خودداری شود.

وزیر علوم: اگر امکاناتی وجود داشته باشد که دانشجویان دختر و پسر در کلاس‌های جداگانه تحصیل کنند، چه اشکالی پیش می‌آید؟ آیا مخالفان این طرح می‌میرند؟

2- شنیده شده است که در برخی دانشگاه‌ها، رشته‌ها و کلاس‌های تک جنسیتی بدون لحاظ تبعات اعمال می‌گردد.

ضروری است فوری از این اقدامات سطحی و غیر عالمانه جلوگیری شود.

در هر دو مورد نتیجه را اعلام نمایید.

بازنشستگی استادان از ابتدای دولت نهم و در دو سال گذشته از دولت دهم، همیشه یکی از حاشیه‌های دولت بوده است. وزرای علوم همیشه تاکید داشتند استادان به سن بازنشستگی رسیده‌اند و به همین دلیل از دانشگاه کنار رفته‌اند. اما استادان می‌گفتند به اجبار بازنشسته شده‌اند و البته اهالی دانشگاه هم چنین بازنشستگی‌هایی را غیرمعمول و بعضاً سیاسی می‌دانستند.

اما تفکیک جنسیتی که یکی دیگر از طرح‌های جنجالی در چند سال گذشته است هم در یکی دو ماه گذشته، تا مرز اجرا توسط چند دانشگاه در سال تحصیلی جدید هم پیش رفت، اما اکنون رییس دولت دستور توقف آن را داده است.

این در حالی است که وزیر علوم به صراحت مسأله را در گفتگوها و مصاحبه‌های خود طرح کرده بود. دکتر دانشجو طی گفتگو با رسانه‌ها تصریح کرد: در جلسه‌ای که در مجلس داشتم نیز اعلام کردم که دغدغه ما دین‌داری است و اکنون هم حرفم این است و نمی‌دانم چطور باید شفاف‌تر از این سخن بگویم.

  تفکيک جنسيتي

وزیر علوم اظهار داشت: اسلامی کردن دانشگاه‌ها دو رکن دارد که یکی محتوا و دیگر ظاهر است. در بحث محتوا یکی از مطالب اصلی بازنگری در علوم انسانی است. چه کسی گفته که می‌خواهیم قانون نیوتن را اسلامی کنیم؟ آیا مخالفان این طرح با گفتن این‌گونه مطالب خود را مسخره می‌کنند؟ ما اعتقاد داریم قانونی مانند قانون نیوتن در جهت اسلامی حرکت کند، نه اینکه بر اساس آن قانون بمب اتم بسازیم و هیروشیما را نابود کنیم.

دانشجو با اشاره به اینکه در اسلامی شدن دانشگاه محتوا اصل است و تا محتوا درست نشود، مشکل حل نخواهد شد، خاطرنشان کرد: ما از پا نمی‌نشینیم تا اول محتوا را درست کنیم. بعد به ظاهر دانشگاه‌ها رسیدگی کنیم، چون دوران مسئولیت ما اکتفا نمی‌کند. پس هر دو موضوع را در کنار یکدیگر اجرایی می‌کنیم.

وزیر علوم با بیان اینکه رکن دوم اسلامی شدن دانشگاه‌ها، ظواهر و نمادهای دانشگاهی است، گفت: عده‌ای به دنبال جوسازی هستند و اکنون اسلامی شدن دانشگاه‌ها به موضوع اصلی رسانه‌ها تبدیل شده است. در صورتی که سیاست اگر عین دیانت است، پس نمی‌تواند با صداقت مخالفت داشته باشد.

وی به نظرات مراجع تقلید در خصوص اختلاط دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آیت‌الله علوی گرگانی، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله جوادی آملی و سایر مراجع اختلاط دانشجویان دختر و پسر را مذموم شناخته‌اند.

رییس جمهور: شنیده شده است که در برخی دانشگاه‌ها، رشته‌ها و کلاس‌های تک جنسیتی بدون لحاظ تبعات اعمال می‌گردد. ضروری است فوری از این اقدامات سطحی و غیر عالمانه جلوگیری شود

دانشجو با اشاره به اینکه از نظر مراجع تقلید اختلاط حرام است، تاکید کرد: مراجع تقلید بر این امر تأکید دارند که اختلاط زنان و مردان حرام است اما مخالفان طرح اسلامی شدن دانشگاه‌ها معتقدند که چرا رؤسای دانشگاه‌ها وارد این موضوع شدند و در پاسخ به آن‌ها باید گفت پس چه کسی باید در این موضوع ورود پیدا کند؟

وزیر علوم افزود: اگر امکاناتی وجود داشته باشد که دانشجویان دختر و پسر در کلاس‌های جداگانه تحصیل کنند، چه اشکالی پیش می‌آید؟ آیا مخالفان این طرح می‌میرند؟

وی با اشاره به اینکه برخی افراد در برنامه‌ها حتی از BBC و صدای آمریکا بهتر علیه اسلامی شدن دانشگاه‌ها و به نفع اختلاط صحبت می‌کنند، خاطرنشان کرد: نگاه ما به نظرات مراجع تقلید است. ما آموزه‌های دینی را از این مراجع آموخته‌ایم. من فکر می‌کردم که با نظراتی که مراجع تقلید دادند، مخالفان این طرح خجالت بکشند اما باز هم مطالبی علیه اسلامی شدن دانشگاه‌ها مطرح می‌کنند و نظر مراجع برایشان فرقی نمی‌کند.

فرآوری :یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع:خبر آن‌لاین. رجانیوز

 

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
ناشناس
باید به این اقدام ریس جمهور احسنت گفت.و میگم حق با ایشان است چرا ما همیشه عادت کردیم صورت مسئله ها رو پاک کنیم.الانم همینطوره به جایی که بیایم فرهنگ سازی کنیم که دختر و پسر اختلاط غیر شرعی نداشته باشند می خواهیم اونارو ازهم جدا کنیم.یه حرفم به علی آقا بگم که مردم به احمدی نژاد به خاطر دیوار کشی رای نداندند بلکه به خاطر تفکر اصول گرایشیش رای ندادند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 21/4/1390 - 19:45
فاطمه
یه سئوالی ذهن منو به خودش مشغول کرده .اگه دختر ها و پسرهای دانشجو رو جدا کنند ممکنه توازن جمعیتی در کلاسهای دخترها و پسرها به هم بخوره .مثلاً کلاس دخترها 18 نفره باشه و کلاس پسرها دونفره!!!.بعد استادها هم احتمالاً باید تفکیک جنسیتی بشند استادپسرها و استاددخترا که باید مردوزن هم باشند .ازاون ور کارمندها هم باید تفکیک شوند کارمندای زن واسه خانمها کارمندای مرد واسه آقایان کارکنند. درنتیجه آخرش می رسیم به اینجا که دوتا دانشکده مجزا داشته باشیم دانشکده علوم انسانی خانمها ، دانشکده علوم انسانی آقایان.یا نه شیفت صبح خانمها باهمه اجزاء .شیفت بعداز ظهر آقایان با همه اجزاء. این طرح محکوم به شکسته .چون موقع تعویض شیفت همه همدیگررو می بینند!!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 21/4/1390 - 13:45
ناشناس ناشناس
تا نوبت ما شد اسمون تپید.ما 71ها شانس نداریم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 21/4/1390 - 1:57
mokhlas
اگر طرح اجرا نشود روز به روز بدتر میشه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 19/4/1390 - 1:4
محمد زارع
اگرواقعا دغدغه دین باشدحکم تفکیک کاملا مشخص است واگرمساله ی ماچیزهایی به غیرازدین باشدواقعاتاسف آوراست .به گفته ی قرآن آرامش فقط بارعایت موازین واحکام دین میسراست .حالامن نمیدونم آرامشی راکه دین میگه قبول کنم یاآرامشی راکه NAZANINمیگه .خانم یاآقای NAZANINشماکه این حرفارومیزنی واقعاپوششت چگونه است ؟اونطوری که دین گفته یاآنطوری که خودت میپسندی؟درثانی NAZANINمگه موردی مهمترازاحکام قرآن که عمل به آن مایه سعادت است وجوددارد.من به شماقول میدم حتی اگه به بهانه ی شما مواردمهمترهم حل شودبازهم شماعقیده تان غیرازمواردبالانیست
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 18/4/1390 - 22:10
ناشناس
به جای جداسازی به فکرتقویت باورهای دینی باشیم بدلیل وجود این مسئولان بعداز32سال مانتوانستیم دانشگاه وآموزش وپرورش راحداقل 10درصداصلاح کنیم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 18/4/1390 - 12:31
علی
چه اتفاقی افتاده که در ایران یکشبه مسیولین 180 درجه تغییر روش می دهند ؟؟ یعنی احمدی نژاد همان مرد بی ادعا ی گذشته است ؟ کسی که وقتی مردم انتخابش کردنند . شایع شده بود قصد دیوارکشی در کوی و برزن جهت جدا نمودن مسیر خانم ها و آقایان را دارد . حال به خاطر اخم تعداد محدود دختر و پسر می خواهد اکثریت مردم را افسرده کند . واقعا رسیدن دوستان و آشنایان به پست های کاذب زود گذر ارزش نادیده گرفتن حدود الهی را دارد . ما که هنوز از احمدی نژاد ناامید نشده ایم امیداریم حدود الهی را بخاطر شادی شیاطین زیر پا نگذارد . زیرا خداوندی که قدرتش قابل توصیف نیست قادر به نگهداری از حدود خود می باشد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 18/4/1390 - 11:37
ناشناس
چرا بعضی ها می خوان مملکت را به دوران دهه 60 برگردونن امان از دست این ....
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 18/4/1390 - 9:54
دانشجو
بی شک باید دانشگاه ها تفکیک شوند و روایات ناهی از اهل بیت علیه السلام نیز همین را می گوید
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 18/4/1390 - 0:19
ژوپیتر
ما دانشجویان از آقای احمدی نژاد خواهش میکنیم جلوی این طرح رو بگیرن.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 17/4/1390 - 21:5
محمد گیوه چی
آقای احمدی نژاد با ید نظر مراجع محترم را مد نظر داشته با شد هر چند شاید ایشان نظر علمی داشته باشد هر چند ما برای احمدی نژاد روزه نذر کردیم که رئیس جمهور شود اما دلیلی ندارد که ایشان با نظر محترم مراجع عزیز مخالفت کنند بنده چون فکر می کردم ایشان در خط رهبریست انتخابش کردم والا!!!! انشاء االله که نظر مراجع اجرا می شود*
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 17/4/1390 - 20:32
ناشناس
خیلی باید حساب شده و بابرنامه کارکرد.این یک کارفرهنگی بسیارمهم و حساس است وسروکار آن بااحساسات جوانان می باشد پس خوددانیدو.....
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 17/4/1390 - 19:29
دانشجو
اصلا مگر نظر ما دانشجوها مهم است ؟!!!
مسولین هرکاری که دوس دارند انجام میدهند لذا ما خودمان را خسته نکنیم چون نظر ما بگوش هیچکس نمیرسد ما بازیچه ایم بیایید و دیگر به هیچ چیز اعتراض نکنیم چون اتحادیه اروپای لعین تمام منافع مسولین ما را فراهم میسازد وتحریم برای ما مردم است
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 17/4/1390 - 19:5
ناشناس
دراولین فرصت به فکر بعضی ها این مطلب خطور میکنه که با این کارها نمیشه دانشگاه را اسلامی کرد!جواب این مسئله به نظرمن اینه که اگر این طرح حداقل فایده را هم داشته باشه که داره بازهم خیلی مفیده!
ولی اگه بخواهیم واقع بینانه به قضیه نکاه کنیم باید اول این سوال پرسیده بشه که آیا دانشگاهها را میشه اسلامی کردیانه!؟آیاامکانش هست؟اگه دراین باره به جواب قانع کننده ای رسیدیم اون موقع میشه صادقانه قضاوت کرد!!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 17/4/1390 - 18:34
یاس خاکی
کاش قبل از اینکه تو بوق و کرنا کنند این مسئله رو تدریجاً و نامحسوس این طرح رو اجرا میکردند.
من به عنوان یک انسان متاهل و متعهد به خانواده با اصل عدم اختلاط زن و مرد موافقم.
نظر مراجع برای من مذهبی اولی از نظر بقیه است حتی رئیس جمهوره.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 17/4/1390 - 18:20
ناشناس
اگه این طرح اجرا بشه حساسیت ها بیشتر و مشكلات عمیق تر می شه . اصلا ما خودمون هستیم كه مسائل رو بزرگ می كنیم.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 17/4/1390 - 15:57
shirzad125
من نمی دونم اونایی كه میگن جدا نشه چه دلیل قانع كننده ای دارند دیگه افتضاح ازاین بالاتر می خواین تو دانشگاه ها بس كنید دیگه بابا
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 17/4/1390 - 14:23
superquasar
اونایی که میگن دیدتون به زن انسانی باشه مثل اینکه با این کار دارن نشون میدن خودشون دیدشون بیشتر جور دیگه ست. اونی که اهل این کارا باشه درو براش ببندی از دیوار میاد تو. حالا خود دانید!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 17/4/1390 - 13:34
سیدعلی
بنام خدا
بنده خودم به عنوان یه دانشجو میگم این طرح طرح بسیار عالی و جالبی هست
امیدواریم اجرا بشه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 17/4/1390 - 8:39
محمد جهان بخش
باید ببینیم آقا امام زمان عج اگر الان بودند کدامین کار را می پسندیدند!؟
ثانیا:بهتر است همه اندکی صبر داشته باشیم تا به امت اسلامی آسیبی نرسد!!!

انگار هیچ کسی به یاد آقا امام زمان نیست!!!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 17/4/1390 - 1:50
مسعود رحیمی
تفکیک خوب است مرزبندی بین دختر و پسر خوب است ولی شاید این راهش نباشد اونم بدون مقدمه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 17/4/1390 - 0:16
قاسم تقوي
راستش اصلا از همان ابتدا باید این كار تفكیك انجام می شد. همه مثل هم نیستند اما به مرور كه فواید تفكیك آشكارشود نسل جدید هم می پذیرند.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 16/4/1390 - 23:40
حسن قاسمی
به نام خدا
سلام
این خبر در هفته نامه صبح صادق در همین هفته منتشر شده است:
حجت الاسلام قرائتی در جلسه این هفته از سلسله مباحث درس هایی از قرآن درباره اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها و اثرات آن گفت: من گاهی خنده ام می گیرد، می گویم مدرسه دختر و پسر از هم جداست. راهنمایی ها كه هنوز شهوت ندارند، از هم جداست. دبیرستانی ها كه شهوت شان شكوفا می شود، آنها هم از هم جداست، دانشجو كه شهوتش گر می كشد، مختلط است. آن وقت خنده دار این است كه یك مشت دكتر در یك اتاق نشستند، من از این دكترها خنده ام می گیرد. اسمش را اسلامی كردن دانشگاه می گذارند. دختر و پسر را قاطی هم كردند، در اتاق نشستند موز می خورند.

می خواهند دانشگاه را اسلامی كنند. راست می گویید یا دروغ؟ آخر زشت است كه آدم خودش را سر كار بگذارد. آدم مردم را سركار بگذارد بد نیست. این آقایان خودشان، خودشان را سر كار گذاشتند. صبح دخترها بیایند و عصر پسرها بیایند. چه می شود؟

منبع: هفته نامه صبح صادق / شماره 506
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 16/4/1390 - 16:20
ناشناس
هر کسی به خودش حق میده مخالف نظر مراجع معظم حرف بزنه...از رئیس جمهور گرفته تا یه دانشجوی ساده...چه وضعی پیش اومده...
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 16/4/1390 - 15:59
مصطفی عیسوند
... یه دفعه بگید برید توخونه بشینیداز تو تلویزیون بهتون درس میدیم و خلاصمون کنید.
بر بساطی که بساطی نیست.هه هه هه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 16/4/1390 - 14:46
سیدمجتبی سخن سنج
با سلام.من دانشجو بودم و میدیم که اختلاط چقدافتضاح بود.به نظر من آقای رئیس جمهور دوباره تجدید نظر بفرمایید.این طرح بسیار عالمانه است
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 16/4/1390 - 14:38
میثم
کاملا موافقم امیدوارم این طرح کنسل بشه !!!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 16/4/1390 - 12:31
متین
قل انما اعظکم بواحدة ان تقوموا لله مثنی و فردی
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 16/4/1390 - 5:40
nazanin
من به عنوانیه دانشجو به شدت با این طرح مخالفم هر چی جدا کنن بدتر میشه من میخوام ببینم مسائل مهمتر وجود نداره که حالا همه چسبیدن به تفکیک جنسیت.اگر هم این کار غیر عالمانه به قول رئیس جمهور بخواد انجام بشه اول باید از دانشگاه تهران که دانشگاه مادرکشوره شروع بشه ولی در کل افتضاحه من اینو یه نوع توهین به دانشخو میدونم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 16/4/1390 - 1:6