تبیان، دستیار زندگی
از دیگر فتواهای عجیب صادر شده در این سال فتوایی است که براساس آن عقد محرمیت راننده سرویس با خانم معلم‌ها حلال است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فتواهای عجیب وهابیت در 2009

وهابیت و صهیونیسم مقابل شیعه وسنی

در سال ۲۰۰۹ میلادی دهها فتوا از سوی چهره های سرشناس وهابیت در کشورهای مختلف جهان صادر شد. روزنامه "الوطن" چاپ عربستان سعودی طی گزارشی ویژه به بررسی و معرفی عجیب ترین و بحث برانگیزترین فتواهای صادر شده توسط این چهره های وهابی در سال ۲۰۰۹ میلادی پرداخت.

بر اساس گزارش روزنامه الوطن، به ترتیب فتواهای "دست زدن حلال است"، "ورزش یوگا حرام است" و "اختلاط بین زن و مرد جائز است" به عنوان عجیب ترین و بحث برانگیزترین فتواهای صادر شده توسط چهره های وهابی در سال ۲۰۰۹ معرفی شدند.

این گزارش در ادامه افزوده: از دیگر فتواهای عجیب صادر شده در این سال فتوای شیخ "محمد نجیمی" بود که بر اساس آن "عقد محرمیت راننده سرویس با خانم معلم‌ها حلال است". دیگر فتوای عجیب سال ۲۰۰۹ میلادی به شیخ "عبدالمحسن عبیکان" اختصاص داشت که بر اساس آن "سفر زن بدون یکی از محارم خود عملی حرام است".

از دیگر فتواهای عجیب صادر شده در این سال فتوایی است که براساس آن

"عقد محرمیت راننده سرویس با خانم معلم‌ها حلال است".

روزنامه سعودی الوطن در ادامه این گزارش نوشت: از دیگر فتواهای بسیار عجیب صادر شده در سال جاری به شیخ "سلمان العوده" تعلق داشت. بر اساس این فتوا "دختران بدکاره‌ ای که به درگاه خداوند متعال توبه کنند، حق دارند بکارت خود را از طریق عمل جراحی برگردانند و این اقدام عملی حلال به شمار می رود زیرا فرد توبه کرده است".

منبع:شیعه آنلاین

تنظیم:س.آقازاده