تبیان، دستیار زندگی
ما هر گروه یا مجموعه‌ای را كه به افراد یا گروه‌های دیگر تعرض كند متوقف می‌كنیم و سوء استفاده مستمر از فیس‌بوك منجر به توقف حساب شما شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیس بوک سانسورچی

فیس بوک

شبكه اجتماعی فیس‌بوك تلاش جوانان مصری علیه دیوار فولادی در مرز غزه را توقیف و از سایت خود حذف كرد.

به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، شبكه خبری الجزیره نوشت؛ مسئولین پایگاه اینترنتی فیس‌بوك یكی از بزرگترین خیزش‏های اینترنتی مردم مصر كه علیه دیوار فولادی در رفح تشكیل شده بود را توقیف كردند. كارشناسان سیاسی ساخت این دیوار توسط حكومت غربگرای مصر را در راستای نابود كردن مقاومت حماس در غزه و خدمت به اهداف آمریكا و اسرائیل دانسته‏اند.

خیزش اینترنتی مردم مصر "مصری‌ها برعلیه نكبت دیوار فولادی " نام داشت.

روزنامه الشروق در پایگاه خود، نامه الكترونیكی فیس بوك را به نمایش گذاشت كه مسوولین این خیزش مردمی-اینترنتی مصری آن را دریافت كرده بودند. در این نامه علت حذف این خیزش "نقض قوانین استفاده از فیس بوك و فعالیت مجموعه های مغرض و تهدیدگر و اهانت گر " ذكر شده است.

در این نامه الكترونیكی آمده است: "ما هر گروه یا مجموعه‌ای را كه به افراد یا گروه‌های دیگر تعرض كند متوقف می‌كنیم و سوء استفاده مستمر از فیس‌بوك منجر به توقف حساب شما شده است. "

این خیزش اینترنتی ضمن محكوم كردن این اقدام، ضمن اشاره به ادامه فعالیت گروه های معارض اسرائیلی در فیس‌بوك، علت ادامه فعالیت این گروه‌ها را مورد پرسش قرار داد.

ما هر گروه یا مجموعه‌ای را كه به افراد یا گروه‌های دیگر تعرض كند متوقف می‌كنیم و سوء استفاده مستمر از فیس‌بوك منجر به توقف حساب شما شده است

رهبران این گروه توقیف شده و سایر فعالان اینترنتی مصری و الجزایری پس از این اقدام اعلام كردند كه علی‌رغم بسته شدن این گروه، باز هم به تشكیل گروه‌های جدید اقدام خواهند كرد.

فیس‌بوك در ماه‌های گذشته نقش برجسته‌ای در هماهنگی معترضان به نتیجه انتخابات و آشوبگران خیابانی در تهران ایفا كرد و انواع محتوای دروغ علیه كشورمان و نیز مطالب زننده ضداسلامی در آن جریان دارد.

تنظیم:س.آقازاده