تبیان، دستیار زندگی
راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن ، با شکوه تر از سالیان پیش و با شرکت تعداد بیشتری از هواداران فلسطین ، برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

+راهپیمایی روز قدس اروپا + ویدئو
راهپیمایی روز قدس در لندن

باتوجه به اینکه روز جمعه در کشورهای اروپایی روز کاری می باشد، مسلمانان این کشورها در آخرین یک شنبه ماه مبارک رمضان روز قدس را برگزار می نمایند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن، با شکوه تر از سالیان پیش و با شرکت تعداد بیشتری از هواداران فلسطین، برگزار شد. به گزارش واحدمرکزی خبر از لندن؛ در راهپیمایی روز یکشنبه که مطابق معمول همه ساله از منطقه ماربل آرچ در مرکز لندن آغاز شد، علاوه بر مسلمانان، یهودیان و مسیحیان هوادار فلسطینیان، شمار فراوانی از هواداران صلح و مخالفان صهیونیسم شرکت داشتند.

تظاهر کنندگان با به صدا در آوردن طبل و سر دادن شعارهایی، نابودی متجاوزان را در سرزمین های اشغالی فلسطین، خواستار شدند.

راهپیمایان شعار می دادند اسرائیل تروریست است، ما همه حزب الله ایم و فلسطین باید آزاد شود. جمعیت تظاهر کننده که در بین آنان شماری از ایرانیان دیگر شهرهای انگلیس از قبیل بیرمنگهام ، لوتون، برایتون و منچستر نیز دیده می شدند، آزادی قدس و سرزمین اشغالی فلسطین را خواستار شدند

درپی انتشار شایعاتی درباره احتمال اخلال طرفداران رژیم صهیونیستی در مراسم امسال روز جهانی قدس در لندن ، شمار راهپیمایان روز جهانی قدس در لندن به صورت چشمگیری افزایش یافت.

باتوجه به اینکه روز جمعه در کشورهای اروپایی روز کاری می باشد، مسلمانان این کشورها در آخرین یک شنبه ماه مبارک رمضان روز قدس را برگزار می نمایند.

راهپیمایان تصاویری از قربانیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را در دست داشتند و پرچم فلسطین، در دست اکثر تظاهر کنندگان، مشاهده می شد. راهپیمایی روز جهانی قدس از منطقه ماربل آرچ لندن آغاز و تا قلب سیاسی انگلیس، مشهور به پال مال ، ادامه یافت در حالی که در سال های پیش، معمولا راهپیمایی در برابر سفارت آمریکا در لندن یا در میدان ترافالگار پایان می یافت.

پلیس انگلیس، تدابیر امنیتی شدیدی را در طول راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن تدارک دیده بود. از آنجایی که جمعه، روز کاری در انگلیس است و احتمال می رود روز شنبه یا یکشنبه هفته آینده که تعطیل است، روز عید فطر باشد، دوستداران قدس و فلسطین در این کشور ، همچون اغلب کشورهای اروپایی، مراسم روز جهانی قدس را برگزار کردند.

راهپیمایی روز قدس در سایر شهرهای اروپایی نیز برگزار شده که متعاقبا اخبار آن به اطلاع می رسد. در ادامه ویدئوی راهپیمایی مردم آلمان به همراه مسیرهای راهپیمایی در ایران را ببینید:

ویدئو:

سیاسی

راهپیمایی روز قدس و حمایت مردم آلمان>>>راهپیمایی روز قدس، جمعه 27 شهریور از ساعت 10 صبح در مسیرهای تعیین شده انجام می شود و مردم آلمان با تبعیت از حضرت آیت ا... خامنه‏ای ولی امر مسلمین جهان از امروز حمایت خود را از روزقدس اعلان کردند. به مدت 02:31