تبیان، دستیار زندگی
این اردوگاه در شمال عراق در استان دیاله قرار دارد و هم اکنون پناهگاه 3 هزار و 500 تروریست و خانواده های آنهاست که علیه ایران فعالیت می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیروهای عراقی در اردوگاه اشرف

منافقین

اعضای گروهك تروریستی منافقین امروز با نیروهای پلیس و ارتش عراق به هنگام ورود این نیروها به اردوگاه اشرف درگیر شدند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود یكهزار نیروی ارتش و پلیس عراق امروز وارد اردوگاه اشرف شدند كه به رویارویی میان اعضای گروهك تروریستی منافقین و این نیروها منجر شد.

یك منبع امنیتی گفت كه نیروهای ارتش و پلیس عراق به زور وارد اردوگاه اشرف شدند كه در جریان آن 100 نفر از اعضای گروهك منافقین و 50 نفر از این نیروها زخمی شدند.

وی افزود كه نیروهای ارتش و پلیس عراق 50 نفر از اعضای گروهك تروریستی منافقین را بازداشت كردند.

این منبع امنیتی همچنین به "ادامه رویارویی " اشاره كرد.

یك منبع نظامی عراق كه خواست نامش فاش نشود، پیشتر گفته بود: بعد از شكست مذاكرات چندین ساعته با مجاهدین خلق (گروهك منافقین) برای اجازه ورود مسالمت آمیز به اردوگاه اشرف، نیروهای ارتش به زور وارد این اردوگاه شدند و هم‌اكنون ورودی‌ها و داخل آن را در كنترل خود دارند.

این منبع افزود: دو هنگ كه بنا به دستورات دفتر "نوری المالكی " نخست وزیر عراق وارد اردوگاه شدند، از دیالی و بصره آمدند.برپایه این گزارش، این دو هنگ شامل حدود 800 نظامی و 200 نیروی پلیس است.

این اردوگاه در شمال عراق در استان دیاله قرار دارد و هم اکنون پناهگاه 3 هزار و 500 تروریست و خانواده های آنهاست که علیه ایران فعالیت می کنند

این منبع نظامی تصریح كرد كه تصمیم ورود به اردوگاه اشرف در چارچوب توافقنامه میان بغداد و واشنگتن در پاییز گذشته درباره تحویل مسئولیت‌ها به عراقی‌ها اتخاذ شده است.

با عملیات نیروهای امنیتی عراق و تسلط کامل آنها بر اردوگاه اشرف محل استقرار منافقین این گروهک تروریستی در آستانه اخراج از عراق قرار گرفت.

منافقین

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع عراقی با اعلام این مطلب نوشت که هم اکنون این اردوگاه تحت کنترل نیروهای عراق می باشد.

یک مقام نظامی عراق اعلام کرده است که نیروهای این کشور بطور کامل بر اردوگاه تسلط پیدا کره اند.

در پایان درگیری ها یک سخنگوی گروهک مستقر در اردوگاه از کشته شدن 4 منافق و مجروح شدن 300 نفر در اثر حمله نیروهای عراقی به این اردوگاه خبر داده است.

این اردوگاه در شمال عراق در استان دیاله قرار دارد و هم اکنون پناهگاه 3 هزار و 500 تروریست و خانواده های آنهاست که علیه ایران فعالیت می کنند.

با توجه به تاکیدات قبلی دولت عراق مبنی بر خروج منافقین از خاک این کشور، کنترل کامل نیروهای امنیتی عراق بر اردوگاه اشرف مقدمه اخراج این گروهک را از این کشور فراهم می کند.

تهیه و تنظیم برای تبیان: سعید آقازاده