تبیان، دستیار زندگی
چهار نفر از شخصیت های کلیدی امنیتی آمریکا و سیاست خارجی این کشور ، هفته آینده به اسرائیل سفر خواهند کرد تا به مقامات این کشور بگویند که دو کار بسیار مهم را انجام ندهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اوباما خطاب به اسرائیل:

این دو کار را فعلا انجام نده

چهار نفر از شخصیت های کلیدی امنیتی آمریکا و سیاست خارجی این کشور ، هفته آینده به اسرائیل سفر خواهند کرد تا به مقامات این کشور بگویند که دو کار بسیار مهم را انجام ندهند.

اوباما

به گزارش "آسوشیتد پرس" ، این هیات بلند مرتبه آمریکایی در این ماموریت از رژیم اسرائیل خواهند خواست که شهرک سازی در سرزمین هایی اشغالی را متوقف کنند و فکر حمله به ایران را نیز از سر خود به بیرون کنند.

مقامات امنیتی آمریکا براین باورند که حمله اسرائیل به ایران وضعیت را بغرنج خواهد کرد. همچنین اعلام شده است که جورج میچل سرپرستی این هیات را بر عهده خواهد داشت .

پی .جی کرولی ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفته است: ما می خواهیم هنگامی که مذاکرات با ایران آغاز می شود ، خود را در بهترین موقعیت و وضعیت قرار دهیم تا مذاکرات نتیجه ای موفقیت آمیز داشته باشد.

در همین حال ، معاون نخست وزیر اسرائیل درباره درخواست آمریکا برای توقف شهرک سازی در سرزمین های اشغال اظهار داشت که این مغایر موضوع توافقنامه های پیشین بین دو ملت است و چنین در خواستی اعتبار آمریکا را زیر سئوال می برد.

به نظر می رسد اختلاف دو متحد دیرین یعنی اسرائیل و آمریکا در دو موضوع ایران و شهرک سازی در سرزمین های اشغالی ، کماکان ادامه دارد و رژیم افراطی اسرائیل گویا آخرین تلاش های خود را برای متقاعد کردن آمریکا ، برای انجام تصمیماتش بی نتیجه دیده است.

منبع: تابناک

با شكست پروژه مشترك آمریكا و اسرائیل در زمینه آزمایش موشك آرو-2، اسرائیل قابلیت مقابله با موشك های ایران و سوریه با برد بیش از هزار كیلومتر را ندارد

درگیری با ایران یعنی اوباما خلاص و 20سال جنگ با جهان اسلام

مقامات ارشد آمریكایی هر نوع درگیری با ایران را به مفهوم پایان دوران ریاست باراك اوباما و آغاز بحرانی 20ساله برای كاخ سفید می دانند.

یك مقام ارشد آمریكایی در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفت: در صورت جنگ علیه ایران انتظار می رود جهان شاهد وقایعی مهم باشد كه یكی از آنها به سرانجام اوباما رئیس جمهور آمریكا مربوط می شود. چنانچه جنگی علیه ایران آغاز شود، عصر ریاست جمهوری اوباما به سر خواهد رسید.

وی افزود: به علاوه، جنگ بر ضد ایران به معنای ورود به یك «جنگ 20ساله» با جهان اسلام خواهد بود كه از ایران تا عراق و افغانستان گسترش می یابد. چنین جنگی مشكل و پرهزینه خواهد بود و اوباما نمی تواند تا زمان تثبیت شرایط موجود دست به چنین اقدامی بزند. در ضمن افسران ارشد ارتش آمریكا با چنین اقدامی مخالف هستند.

این مقام آمریكایی افزوده است: «اگر ما می توانیم در كنار یك پاكستان هسته ای كه ثبات آن كمتر از ایران است زندگی كنیم پس چگونه است كه نمی توانیم زندگی در جوار یك ایران هسته ای را بپذیریم؟»

از سوی دیگر سایت دبكا كه به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی نزدیك است، شكست این رژیم در آزمایش پروژه موشكی آرو را نشانه عدم توانایی در مقابله با حمله تلافی جویانه ایران خواند. دبكا نوشت: با شكست پروژه مشترك آمریكا و اسرائیل در زمینه آزمایش موشك آرو-2، اسرائیل قابلیت مقابله با موشك های ایران و سوریه با برد بیش از هزار كیلومتر را ندارد.

منابع نظامی در گفتگو با «دبكا فایل» عنوان كردند اسرائیل بدون سامانه موشكی «آرو» قادر نیست به مقابله با موشك های شهاب3 و سجیل2 كه این آخری به تازگی با سوخت جامد طراحی شده است و از اعماق خاك ایران پرتاب می شود، بپردازد و شكست در آزمایش موشك های رهگیر «آرو» بر قدرت جمهوری اسلامی خواهد افزود.

منبع: کیهان

گردآوری و تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور