تبیان، دستیار زندگی
نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام كرد كه جمهوری اسلامی ایران از امروز رسما به عنوان یكی از سه عضو تروئیكای عدم تعهد معرفی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران عضو تروئیكای عدم تعهد شد
ایران

نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام كرد كه جمهوری اسلامی ایران از امروز رسما به عنوان یكی از سه عضو تروئیكای عدم تعهد معرفی شد.

علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، گفت: بعدازظهر امروز در جلسه‌ای در محل سازمان‌های بین‌المللی در وین طی مراسمی كه با حضور سفرای عدم تعهد و روسای سازمان‌های بین‌المللی برگزار شد مسئولیت ریاست جنبش عدم تعهد از سفیر كوبا به سفیر مصر منتقل شد.

وی افزود: در این مراسم سفیر مصر مصوبه اجلاس سران عدم تعهد در شرم‌الشیخ را اعلام كرد كه بر اساس این مصوبه جمهوری اسلامی ایران نیز از این پس به عنوان عضو تروئیكای عدم تعهد خواهد بود و لذا وی ضمن تبریك صمیمانه خواستار همكاری اینجانب به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در تروئیكای عدم تعهد شد.

بر اساس این مصوبه جمهوری اسلامی ایران نیز از این پس به عنوان عضو تروئیكای عدم تعهد خواهد بود

سلطانیه اضافه كرد: سفرای كشورهای عضو عدم تعهد در این مراسم ضمن تقدیر از سفیر كوبا و نقش بسیار كلیدی او در طی این چند سال به سفیر مصر و سفیر ایران نیز تبریك گفته و اظهار امیدواری كردند كه كشورها بیش از پیش با حفظ وحدت نقش فعال خود را در سازمان‌های بین‌المللی روز به روز افزایش دهند.

نماینده ایران در آژانس یادآور شد: به دعوت اینجانب در عصر روز جاری در ضیافتی در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران كه با حضور كلیه سفرای عدم تعهد برگزار می‌شود از سفیر كوبا قدردانی خواهد شد.

به گزارش فارس، عدم تعهد فعالیت‌های خود را در وین از سال 2003 یعنی با آغاز طرح موضوع هسته‌ای ایران شروع كرد و در طول 6 سال گذشته بدون هیچ نوع وقفه‌ای در تمام جلسات شورای حكام رسما از جمهوری اسلامی ایران حمایت كرده است.

بیش از 100 كشور، اعضای جنبش عدم تعهد را در وین تشكیل می‌دهند كه علاوه بر آژانس در سازمان‌های بین‌المللی دیگر همچون سازمان گسترش صنایع ملل متحد، دفتر سازمان ملل پیرامون سازمان جرایم سازمان یافته و منع جامع آزمایشات هسته‌ای حضوری فعال داشته است.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور