تبیان، دستیار زندگی
مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعتراف كرد كه اسرائیل در برابر برنامه هسته‌ای ایران و پیشرفت هسته‌ای این كشور شكست خورده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویرانه ای که تانیاهو به ارث برد!

مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی:

اسرائیل در جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای ایران شكست خورده است

نتانیاهو

مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعتراف كرد كه اسرائیل در برابر برنامه هسته‌ای ایران و پیشرفت هسته‌ای این كشور شكست خورده است.

به گزارش فارس، "عوزی آراد " در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه هاآرتص گفت: نتانیاهو یك ویرانه را در سیاست مقابله با تهدید اتمی ایران از دولت قبلی به ارث برده است.

وی تاكید كرد: اسرائیل واماندگی و شكست ناپسندانه‌ای را در تعامل با پیشرفت اتمی ایران از سال‌های 2003 تا 2007 از خود نشان داد.

آراد پیشنهاد محاصره‌ دریایی ایران را مطرح كرد و گفت: هر چه كه این گزینه محكم‌تر و معتبرتر باشد، نیاز برای حمله به ایران كمتر می‌شود.

وی با این ادعا كه ایران به دنبال رسیدن به سلاح است،‌ افزود: ‌اگر تلاش‌ها برای متوقف كردن ایران در رسیدن به سلاح اتمی شكست بخورد، خاورمیانه‌ به دنبال مسابقه‌ تسلیحاتی و اتمی خواهد بود و در آنجا 5 تا 6 كشور وجود خواهند داشت كه شبیه پاكستان خواهند بود.

نتانیاهو یك ویرانه را در سیاست مقابله با تهدید اتمی ایران از دولت قبلی به ارث برده است

در حالی این مقام رژیم صهیونیستی سعی دارد كه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را نظامی جلوه دهد كه گزار‌شهای متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران صحه گذاشته و نبود انحراف در این برنامه را تائید كرده است.

محمد البرادعی مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها در گزارش‌های خود بر نبود انحراف در برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران تاكید كرده است.

"یوكیا آمانو " كه جانشین البرادعی شده نیز در اولین اظهار نظر خود درباره فعالیت هسته‌ای ایران گفت: هیچ نشانه‌ای كه اثبات كند ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، وجود ندارد.

وی تاكید كرد: من هیچ‌گونه مدركی در اسناد رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره مشاهده نمی‌كنم.

آراد در ادامه سخنان خود گفت: ما باید از لحاظ دفاعی بسیار قوی شویم و شرایطی را به وجود آوریم كه كسی جرات حمله به ما و ضرر رساندن را نداشته باشد.

پیش از این نیز دریادار "مایكل مولن " در مصاحبه‌ای با شبكه خبری "فاكس‌نیوز " با تاكید بر اینكه هرگونه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران عواقب غیرقابل پیش‌بینی بدنبال خواهد داشت، گفت : "حمله به ایران بسیار بی‌ثبات كننده خواهد بود. "

"نیكلا ساركوزی "رئیس جمهوری فرانسه ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره حمله احتمالی به ایران اعلام كرد كه چنین اقدامی برای جهان فاجعه‌بار خواهد بود.

مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی همچنین درباره فلسطین گفت كه یك رهبر فلسطینی یا یك رژیم منسجم در فلسطین مشاهده نمی‌شود بلكه در آنجا مجموعه‌ای از نیروها و گروه‌های فلسطینی حضور دارند.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور