تبیان، دستیار زندگی
شرکت کنندگان در این نشست با صدور بیانیه ای ادامه اشغالگری های رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان را محکوم کرده و هرگونه اشغالگری این رژیم را باطل و فاقد مشروعیت توصیف کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانیه پایانى سازمان کنفرانس اسلامی:

سیاست اشغالگرى اسرائیل تهدیدى براى امنیت منطقه است

سازمان کنفرانس اسلامی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، وزیران خارجه 57 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی در پایان نشست سه روزه خود در دمشق از سازمان ملل متحد و سازمان های ذی ربط خواستند تا تحقیقات لازم را درباره جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی به غزه به عمل آورند.

شرکت کنندگان در این نشست با صدور بیانیه ای ادامه اشغالگری های رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان را محکوم کرده و هرگونه اشغالگری این رژیم را باطل و فاقد مشروعیت توصیف کردند.

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی از آمریکا خواستند در قانون تحریم سوریه که در راستای جانبداری کامل از رژیم صهیونیستی صادر شده تجدیدنظر کند و از افزایش بحران در منطقه جلوگیری نماید.

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در این بیانیه فعالیت های هسته ای و اشغالگری های رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه عنوان کردند

شرکت کنندگان همچنین بر ضرورت عقب نشینی رژیم صهیونیستی از مزارع شبعا، کفرشوبا و بخش اشغال شده روستای غجر تاکید کردند.

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در این بیانیه فعالیت های هسته ای و اشغالگری های رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه عنوان کردند. در این بیانیه همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا هرچه سریع تر ساخت غیرقانونی شهرک های یهودی نشین و دیوار حائل را در اراضی فلسطینی اشغال شده متوقف ساخته و شهرک های غیرقانونی اش را نابود کند.شیخ «نصر فرید واصل» مفتی پیشین مصر نیز اعلام کرد هرکس در محاصره فلسطینیان مشارکت کند گناهکار و همپیمان اشغالگران است.«یحیی موسی» یکی از رهبران حماس نیز در این باره گفت، محاصره غزه از جانب صهیونیست ها و آمریکایی ها دستور داده شده که وسیله اعراب به اجرا در می آید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور