تبیان، دستیار زندگی
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت شصت و یکمین سال اشغال فلسطین،رژیم صهیونیستی را یک غده سرطانی و عامل بروز تمام جنگهای رخ داده و بحرانها در منطقه دانست و بر ضرورت حمایت جهان اسلام و اعراب از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسرائیل‌ عامل همه‌ جنگ‌ها و بحران‌هاست
سید حسن نصرالله

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت شصت و یکمین سال اشغال فلسطین،رژیم صهیونیستی را یک غده سرطانی و عامل بروز تمام جنگهای رخ داده و بحرانها در منطقه دانست و بر ضرورت حمایت جهان اسلام و اعراب از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، وی افزود : هدف ایجاد چنین رژیمی در قلب سرزمین های عربی و اسلامی کاشتن بذر جنگ و بحران در منطقه بود به گونه ای که مانند غده ای سرطانی رشد کرد و طی سال های بعد از تاسیس آن کشتارهای زیادی در حق مردم بی دفاع منطقه به راه انداخت .

وی با تاکید بر اینکه چنین رژیم جنایتکاری هیچگاه نمی تواند مورد رسمیت قرار گیرد اظهار داشت : مساله فلسطین با اینکه اولویت نخست کشورهای اسلامی و عربی است اما از سوی استکبار و حامیان صهیونیسم تلاش شده تا این مساله به فراموشی سپرده شود.

دبیرکل حزب الله گفت : در همین راستا تلاش شده تا مردم فلسطین مجبور به تسلیم شوند و طرح ننگین اسکان دائم پناهندگان فلسطینی در کشورهای پذیرای آنان اجرا شود و در ادامه این طرح ها صهیونیستها می کوشند تا باقی مانده فلسطینیان ساکن اراضی خود را اخراج کنند تا از قضیه فلسطین چیزی باقی نماند.

سوال ما این است که آیا دولت کنونی برای این منظور تدبیری اندیشیده و مقاومت مانع آن شده است ؟

این مقام حزب الله خاطر نشان کرد اما با تمام این توطئه ها و جنایات دشمن صهیونیست ، مردم قهرمان و مبارز فلسطین ایستادگی و در بدترین شرایط پایداری کردند و در شرایطی که همه از آنان انتظار تسلیم شدن داشتند به انتفاضه و مقاومت علیه دشمن ادامه دادند و در این جا لازم است از حمایت های ملت های اسلامی و عربی و ارتش های کشورهای عربی به ویژه مصر و سوریه در عملیات قهرمانانه ضد اسراییلی یاد کرد که فراموش شدنی نیست .

سید حسن نصرالله اظهار داشت اکنون نیز که اسراییل کرانه باختری را به مناطق بسته امنیتی تبدیل کرده و به ویرانی منازل فلسطینیان در قدس ادامه می دهد و می کوشد فلسطینی ها را از سرزمین های مادری خود کوچ دهد ، ملت های مسلمان و عرب باید از مجاهدتها و پایداری های آنان حمایت کرده و برای کاستن از درد و رنجشان تلاش کنند .

اسراییل ، همه مناطق فلسطین اشغالی را در خطر می بیند

دبیرکل حزب الله می گوید رژیم صهیونیستی ، همه مناطق فلسطین اشغالی را در خطر می بیند و هدفش از انجام مانور " نقطه تحول 3 " نیز همین موضوع است .

سید حسن نصر الله افزود : این تمرین نظامی بزرگترین مانور جنگی است که صهیونیستها به مدت پنج روز از دهم خردادماه آغاز خواهند کرد .

وی گفت : صهیونیستها پس از جنگ سال 2006 علیه لبنان شکست سختی را متحمل شده و خود نیز به آن اعتراف کردند و انجام رزمایش های " نقطه تحول 1 و 2 " و اینک مرحله سه در واقع تلاش اسراییل برای جبران نقاط ضعف خود در جنگ اخیر علیه لبنان است .

دبیرکل حزب الله گفت : هدف اسراییل از انجام این مانور ها آمادگی یافتن برای جنگ آینده است و برای این منظور تلاش می کند تمام مناطق فلسطین اشغالی را تحت پوشش این تمرین قرار دهد و مقام های نظامی اسراییل در سراسر فلسطین اشغالی آماده باش نظامی اعلام کرده و همه مناطق را مانند زمان جنگ فرض می کنند.

به گفته نصرالله مقام های اسراییلی در این مانور ،فلسطین اشغالی را به 27 منطقه تقسیم کرده و پلیس ، نیروهای نظامی و دفاع غیر نظامی را برای انجام مراحل مانور بکار گرفته اند تا به اصطلاح آنان برای حمله های گسترده از سوی سوریه ، لبنان و یا ایران آمادگی داشته باشند و احتمالا عملیات نظامی غیر کلاسیکی نیز در بندر ایلات در سرزمین های اشغالی انجام خواهد شد .

دبیرکل حزب الله گفت : مجموعه تحولات در منطقه از سال 2000 به این سو از جمله انتفاضه های فلسطین ، خروج یک جانبه از غزه ، خروج از جنوب لبنان ، جنگ سال 2006 و جنگ غزه و گسترش و تقویت جریان های " مقاومت " برای صهیونیستها تبعات وپیامدهای بسیار منفی داشت .

این مقام حزب الله خاطر نشان کرد از سوی دیگر اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه به ویژه فناوری صلح آمیز هسته ای باعث شده تا صهیونیستها آن را تهدیدی علیه خود به حساب آورند در حالیکه مقام های ایرانی بارها تاکید کرده اند در پی دستیبابی به سلاح هسته ای نیستند .

نصرالله افزود : پیشرفت های نظامی سوریه و همکاری و همپیمانی این کشور با ایران ، شکست تلاش ها برای انزوای سوریه و شکست طرح های آمریکا در منطقه همه باعث شد تا اسراییل کل موجودیت خود را در خطر ببیند و خود را برای آنچه که از آن به جنگ آینده تعبیر می کند آمادگی پیدا کند.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت : امروز صهیونیستها معتقدند در جنگ آینده با جریان " مقاومت " تنها شهرک ها مورد تهدید نبوده بلکه کل سرزمین های اشغالی فلسطین در معرض خطر خواهند بود .

وی از اهداف مانور نظامی اسراییل بهبود روحیه و شرایط روانی داخلی ، مقابله با عوامل تهدید کننده امنیت داخلی و استراتژیک ، رساندن پیام به لبنان ، سوریه ، فلسطین و ایران مبنی بر اینکه اسراییل ضعیف نبوده و آماده مقابله با هر نوع تهدیدی در همه منطقه است و ترساندن فلسطینی ها از این نظر که دولت نتانیاهو و وزیر خارجه اش لیبرمن ، اعتقادی به تشکیل دو دولت در فلسطین ندارد عنوان کرد .

هدف اسراییل از انجام این مانور ها آمادگی یافتن برای جنگ آینده است

دبیرکل حزب الله اظهار داشت صهیونیستها می خواهند بگویند فلسطینی ها راهی جز تن دادن به شرایطی که آمریکا و اسراییل به آنها تحمیل می کنند ندارند .

نصرالله گفت : مقام های رژیم صهیونیستی همچنین در تلاشند با این مانور به کشورهای عربی القا کنند که اسراییل همچنان قوی بوده و آنان نباید به فکر حمله به آن باشند و علاوه بر آن تحمل برنامه هسته ای ایران را نیز نداشته و تسامح و تساهلی در باره آن نخواهند داشت .

"مقاومت" همچنان آماده مقابله با تهدیدات اسراییل است

دبیر کل حزب الله تاکید کرد "مقاومت " همچنان با اقتدار ، آماده مقابله با هرنوع تهدید اسراییل است و صهیونیستها نیز این واقعیت را به خوبی درک کرده اند.

سید حسن نصر الله دبیر کل افزود : لبنان باید خود را برای هر احتمالی در برابر توطئه ها و حمله های اسراییل آماده کند .

وی افزود : هر چند برخی در لبنان می گویند مانور آتی اسراییل ربطی به لبنان ندارد اما من تاکید می کنم که کشورما باید خود را برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی رژیم صهیونیستی آماده کند .

وی افزود : البته تحلیل ما بر این است که اسراییل به جنگ غیر منتظره علیه لبنان اقدام نخواهد کرد اما باید آمادگی ها در برابر آن حفظ شود .

دبیرکل حزب الله اظهار داشت : ما در گفت و گوهای ملی پیشنهاد دادیم با اتخاذ استراتژی دفاعی مناسب برای مقابله با هرنوع تهدید دشمن صهیونیستی آمادگی ایجاد شود اما متاسفانه برخی این موضوع را جدی نگرفته و در عوض گفتند اتخاذ تصمیم در باره جنگ و یا صلح باید در دست دولت باشد.

نصرالله گفت : سوال ما این است که آیا دولت کنونی برای این منظور تدبیری اندیشیده و مقاومت مانع آن شده است ؟ در حالی که ما خواهان دولتی قوی بوده و می خواهیم در همه بیانیه های رسمی دولت ، بر دشمن بودن اسراییل تاکید شود.

دبیرکل حزب الله از دولت لبنان خواست تا در خصوص تمرین نظامی اسراییل ، طی روزهای آینده تدابیر لازم را اتخاذ کند و مقاومت نیز همانگونه که از سال 1982 و در غیاب دولت در دفاع از کشور به وظیفه خود عمل کرده اینک نیز در این زمینه در کنار دولت خواهد بود .

وی خاطر نشان کرد باید تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با هر نوع تهدید اسراییل اتخاذ و جدی گرفته شود اما در عین حال تاکید می کنیم مقاومت در آمادگی کامل بسر برده و جای نگرانی وجود ندارد .

نصرالله در بخش دیگری از سخنانش از اینکه دولت اهتمام جدی به انتخابات پیش روی پارلمانی لبنان از خود نشان نمی دهد ابراز تاسف کرد و گفت وجود مقاومت و حمایت های مردمی گسترده از آن و حضور ارتش و نیروهای امنیتی باعث شده تا لبنان قوی و از قدرت بازدارندگی در برابر اسراییل برخوردار باشد .

تنظیم برای تبیان: عطالله باباپور