تبیان، دستیار زندگی
به رغم فشار ریاض برای سانسور نتیجه تحقیقات، فاش شد همكاری عربستان و اردن با سیا و موساد در ترور مغنیه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همكاری عربستان و اردن با سیا و موساد در ترور مغنیه

مغنیه

رژیم اسرائیل، آمریكا، عربستان و اردن مسئول ترور عماد مغنیه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یك پایگاه سوری، یك منبع آگاه در مورد نتایج تحقیق در مورد ترور «عماد مغنیه» فرمانده نظامی حزب الله لبنان گفت: دستگاه های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریكا، عربستان سعودی و اردن در ترور مغنیه دست داشته اند.

این منبع كه خواسته است نامش فاش نشود تصریح كرد: مقامات عربستان سعودی از امیر كویت و امیر قطر خواسته اند تا با میانجی گری از دولت سوریه بخواهند كه اعلام نتایج تحقیقات درباره این ترور را به تعویق بیندازند و نام عربستان را از این سند حذف كند زیرا به ادعای آنها، این مسئله به اختلاف بین اهل سنت و شیعیان در جهان عرب دامن خواهد زد.

این منابع افزودند: بعید نیست دمشق پس از شنیدن درخواست ها از زبان میانجی های كویتی و قطری، این درخواست ریاض را بپذیرد به شرط آن كه حكومت سعودی در مقابل، امتیازاتی به سوریه بدهد.

منابع مزبور گفتند: در صورت موفقیت رایزنی های میانجی های كویتی و قطری، احتمال دارد فرستاده ای از سوی عربستان سعودی وارد دمشق شود.

به نوشته این پایگاه خبری، «سعودالفیصل» وزیر خارجه عربستان، چهارشنبه دو هفته پیش، با هدف آزادی تعدادی از عناصر سازمان اطلاعاتی سعودی كه دو ماه پیش به علت اقدام به ترور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دستگیر شده بودند عازم دمشق شد اما دست خالی بازگشت.

از سوی دیگر، یك منبع نزدیك به روند تحقیقات درباره ترور عماد مغنیه فاش كرد دست كم 10 تن از افسران بلندپایه و میانی رسته 235 (بخش فلسطین) در سازمان اطلاعات نظامی و افسران فدایی وابسته به همین بخش، در ارتباط با ترور مغنیه مورد بازجویی قرار گرفتند تا از آنها درباره احتمال نفوذ اطلاعاتی در این مورد سؤال شود.

بر پایه این گزارش، این دو رسته، بر بخش امنیتی و تحركات سازمان های فلسطینی و جنبش های آزادی بخش عربی و خارجی كه با دمشق در ارتباط هستند نظارت دارند و مسئولیت تامین امنیت كادرهای حزب الله در جریان سفر به سوریه را نیز عهده دار هستند.