تبیان، دستیار زندگی
بامداد روز دوشنبه یک جوان مسلمان آمریکایى براى دقایقى کنترل قبرستان بقیع را از دست ماموران سعودى خارج کرد. به گزارش خبرنگار اعزامى ما به مدینه منوره ساعت پنج و نیم صبح دیروز به وقت محلى در حالى که ماموران وهابى در ح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوان آمریکایى کنترل بقیع را به دست گرفت!


بامداد روز دوشنبه یک جوان مسلمان آمریکایى براى دقایقى کنترل قبرستان بقیع را از دست ماموران سعودى خارج کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامى ما به مدینه منوره ساعت پنج و نیم صبح دیروز به وقت محلى در حالى که ماموران وهابى در حال ایجاد مزاحمت و به زعم خود ارشاد زائران بقیع بودند ناگهان از میان جمعیت جوانى با صداى بسیار بلند چند بار فریاد کشید :"على (ع ) تنها جانشین محمد(ص) است!" در پى این فریاد بقیع یک پارچه با فریادهاى مکرر "یا علی" به لرزه درآمد. سپس فرد دیگرى از قسمت دیگر بقیع فریاد کشید: "عاشقان زهرا(س) صلوات".

خبرنگار رسالت گزارش داد نداى "یا علی" و صلوات بر پیامبر اعظم (ص) و خاندان عصمت و طهارت کنترل شدیدى را که ماموران وهابى براى جلوگیرى از بروز جلوه هاى شیعى در بقیع حاکم کرده اند را براى دقایقى از دست آنها خارج ساخت.

ماموران امنیتى و ضد شورش سعودى اندکى بعد بر اوضاع مسلط شده ؛ فریادها را خاموش و جوانى را که اولین فریاد را کشیده بود دستگیر کردند. ماموران این جوان 25 ساله اهل کالیفرنیا را که "رضا" نام داشت کشان کشان به دخمه زیرین قبرستان بقیع منتقل کردند. تلاشهاى خبرنگار ما براى ورود به این دخمه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رضا" بى نتیجه ماند.

بعد از این حادثه یک مامور امنیتى سعودى در مورد علت دستگیرى این جوان آمریکایى ادعا کرد:" باید در قبرستان ساکت بود و احترام رسول الله را حفظ کرد". وى نگفت چرا ماموران وهابى هر روز به طور سیستماتیک به پیامبر اسلام بى احترامى کرده و مانع زیارت فرزندان؛ اقوام و یاران رسول الله در اماکنى مانند قبرستان بقیع و قبرستان احد (محل دفن شهداى احد از جمله حمزه عموى پیامبر) مى شوند.

منبع: رسالت