تبیان، دستیار زندگی
فردا؛ تعیین تکلیف 147داوطلب مجلس شورای اسلامی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعیین تکلیف 147داوطلب مجلس

شورای نگهبان از 801 نفری که که برای خبرگان ثبت نام کرده بودند 161نفر را برای 31استان واجد صلاحیت نامزد خبرگان رهبری تشخیص داد و این اسامی را به وزارت کشور اعلام کرد.

بخش سیاست تبیان

انتخابات

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان خبرنگار "حسینعلی امیری" قائم مقام وزیر کشور با اشاره به آمار تایید صلاحیت شدگان داوطلبان خبرگان رهبری گفت : شورای نگهبان از 801 نفری که که برای خبرگان ثبت نام کرده بودند 161نفر را برای 31استان واجد صلاحیت نامزد خبرگان رهبری تشخیص داد و این اسامی را به وزارت کشور اعلام کرد.

امیری تصریح کرد :به محض وصول فهرست، ما اسامی را در اختیار فرمانداری ها قرار دادیم و بر اساس جدول که تهیه کردیم در چهار استان تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده برابر با تعداد کرسی های آن مجلس بود.

سخنگوی وزارت کشور اظهار داشت :در استان سمنان، بوشهر، خراسان شمالی وهرمزگان یک کرسی و 10نفر تایید صلاحیت شده بودند وبا این شرایط طبیعتا رقابت به معنای واقعی مصداق عملی پیدا نمیکرد اما راه حل قانونی برای حل موضوع توسط شورای نگهبان مسدود نبود.

وی افزود :شورای نگهبان می تواند با جابه جایی نامزدهایی که در جاهای متراکم اند مشکل این چند استان را حل کند خوشبختانه امروز 6نفر تقاضای جابه جایی کردند که شورای نگهبان با این موضوع موافقت کرد به جز استان سمنان که یک کرسی دارد درمابقی حوزه های مذکور مشکل مرتفع شده است.

امیری درباره حضور رقابتی استان هایی که نامزد ها وکرسیشان برابر بود اظهار داشت : وقتی حداقل دو نفر برای یک کرسی وجود دارند رقابت امکان پذیر می شود.  وی درباره آخرین وضعیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز گفت : در چند روز گذشته شورای نگهبان اسامی افرادی که واجد صلاحیت بودند را به وزارت کشور  اعلام کردند و اکنون در مرحله ای هستیم که شورای نگهبان مشغول بررسی صلاحیت افرادی است که در مراحل قبلی (هییت های اجرایی و نظارت) تایید شدند و شورای نگهبان صلاحیت  آنان را رد کرده بود.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد :بر اساس قانون این افراد میتوانند به شورای نگهبان شکایت کنند و تقاضای تجدید نظر دهند که این افراد 147نفر هستند.

امیری اضافه کرد : در نشست چند روز گذشته وزیر کشور و دبیر شورای نگهبان مقرر شد این موضوع بررسی شود و فردا وضعیت 147نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف شود و شورای نگهبان نظر قاطع و نهایی خود را در این ارتباط اعلام کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .