تبیان، دستیار زندگی
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران از پیش بینی تمهیدات كامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در روزجمعه 10 اردیبهشت ماه خبر داد . . .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تدابیر امنیتی جمعه انتخاباتی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران از پیش بینی تمهیدات كامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در روزجمعه 10 اردیبهشت ماه خبر داد . . .

بخش سیاست تبیان

انتخابات

سیدشهاب الدین چاوشی در نشست ستاد انتخابات استان افزود: تلاش های انجام شده برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در سه حوزه انتخابیه استان تهران قابل تحسین است.
وی با تاكید براینكه دقت نظر در امور، شبهات را برطرف می كند تصریح كرد: فرمانداری های شهرستان های استان موظفند هر اقدامی كه برای ناظران برگزاری انتخابات، بازرسان، كاندیداها و هواداران شبهه انگیز باشد، رفع كنند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به پیش بینی تمهیدات كامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در روزجمعه 10 اردیبهشت ماه گفت: تا زمان حضور رای دهندگان در شعبات رای، فرآیند رای گیری ادامه خواهد یافت.

در این مرحله هیچكدام از داوطلبان انتخابات حوزه های انتخابیه رباط كریم و بهارستان، دماوند و فیروزكوه و شهریار، قدس و ملارد موفق به كسب 25 درصد كل آرا ماخوذه نشدند.

چاوشی ابراز امیدواری كرد كه در این مرحله نیز شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باشیم.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینكه رای گیری در سه حوزه انتخابیه استان همچون مرحله نخست با استفاده از دستگاه های احراز هویت انجام می شود افزود: استفاده از دستگاه احراز هویت اقدامی پیشگیرانه است تا در صورت تخلف افراد به راحتی قابل شناسایی باشند.
چاوشی خاطرنشان كرد: دستگاه احراز هویت به راحتی افرادی كه می خواهند دوبار رای بدهند را شناسایی می كند و ارائه شناسنامه های جعلی نیز بلافاصله به دستگاه قضایی گزارش می شوند.
معاون استاندار تهران از ستاد امنیت انتخابات خواست كه تا پس از اعلام نتیجه آرای سه حوزه انتخابیه استان فعال باشد.

 یك میلیون و 625 هزار واجد شرایط رای دادن در سه حوزه انتخابیه استان تهران
محمدرضا یوسفی دبیر ستاد انتخابات استان تهران در ادامه با اشاره به اینكه یك میلیون و 625 هزار نفر واجد شرایط رای دادن برای شركت در مرحله دوم انتخابات در سه حوزه انتخابیه استان تهران وجود دارند گفت: یك میلیون و 400 هزار تعرفه رای در سه حوزه انتخابیه رباط كریم و بهارستان، دماوند و فیروزكوه، شهریار، قدس و ملارد توزیع شده است.
وی با بیان اینكه تمهیدات نظارتی خوبی پیش بینی شده و هیچ گونه نگرانی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم وجود ندارد تاكید كرد: اعضای هیات های بازرسی و نظارت، نمایندگان شورای نگهبان و نماینده فرماندار در هر فرمانداری حضور دارند و صیانت از آرا در روز جمعه با دقت كامل انجام خواهد شد.
در این نشست هریك از روسای كمیته های ستاد انتخابات استان به ارایه گزارش هایی در حوزه های مختلف امنیتی، مالی و پشتیبانی، بازرسی، فناوری اطلاعات، حقوقی، اطلاع رسانی و سایر موضوعات پرداختند.
مرحله نخست انتخابات مجلس دهم همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند 94 در حوزه های انتخابیه سراسر كشور برگزار شد.
در این مرحله هیچكدام از داوطلبان انتخابات حوزه های انتخابیه رباط كریم و بهارستان، دماوند و فیروزكوه و شهریار، قدس و ملارد موفق به كسب 25 درصد كل آرا ماخوذه نشدند.
این در حالی است كه30 نماینده منتخب حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر و دو نماینده منتخب حوزه های انتخابیه ورامین، قرچك و پیشوا و پاكدشت با كسب یك چهارم آرا به مجلس دهم راه یافتند.
در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 10 اردیبهشت در سه حوزه انتخابیه استان تهران همزمان با 53 حوزه انتخابیه دیگر در 20 استان برگزار می شود.
استان تهران در مجموع 35 كرسی در مجلس شورای اسلامی دارد كه 30 كرسی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و هر كدام از پنج كرسی دیگر به سایر حوزه های انتخابیه اصلی استان تعلق دارند.
این استان دارای شش حوزه اصلی و 20 حوزه فرعی شامل شهرستان ها و بخش ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.


منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .