تبیان، دستیار زندگی
صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های كشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به اینكه در آستانه اولین سالگرد شهادت استاد مسعود علی‌محمدی به همراه سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با خانواده این استاد برجسته دانشگاه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تماس تلفنی باهمسرشهید قبل ازترور

علیمحمدی


جزئیات تماس تلفنی تروریست‌ها با همسر شهید علی‌محمدی یك روز پیش از ترور


رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های كشور گفت: در دیداری كه با خانواده شهید علی‌محمدی داشتیم همسر شهید علی‌محمدی گفت "روز قبل از شهادت مسعود علی‌محمدی فردی ناشناس با منزل ما تماس گرفت و قصد داشت به گونه‌ای رد پای همسرم را پیگیری كند. "

سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های كشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به اینكه در آستانه اولین سالگرد شهادت استاد مسعود علی‌محمدی به همراه سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با خانواده این استاد برجسته دانشگاه تهران دیدار داشتیم، گفت: در این دیدار همسر شهید مسعود علی‌محمدی در سخنانی گفت "روز قبل از شهادت مسعود علی‌محمدی فردی ناشناس با منزل ما تماس گرفت و قصد داشت به گونه‌ای رد پای همسرم را پیگیری كند ".

وی افزود: این فرد ناشناس خود را از دوستان شهید علیمحمدی معرفی كرده و از همسر شهید علی‌محمدی سؤال كرده بود كه آیا آقای دكتر در تهران هستند یا خیر؟ و همسر شهید علی‌محمدی در پاسخ اعلام كرده بود "دكتر علی‌محمدی ساعت 8 صبح فردا در دانشگاه تهران كلاس دارد. "

صلاحی خاطرنشان كرد: در این دیدار همسر شهید علی‌محمدی در ادامه گفت "شب قبل از ترور همسرم وی به منزل مراجعه كرد و وقتی موضوع را مطرح كردم شهید علی‌محمدی اعلام كرد "نباید برنامه‌ام را لو می‌دادی. "

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های كشور در ادامه تصریح كرد: همسر شهید علی‌محمدی اعلام داشت "از آن موقع به بعد خود را نمی‌بخشم كه موجب شدم تروریست‌ها مطمئن شوند شهید علی‌محمدی در تهران حضور دارد. "

اقرار بسیاری از محققان خارجی بر این نكته است كه جمهوری اسلامی ایران در دنیا از جهت وجود دانشمندان هسته‌ای حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: دستگیری عوامل ترور شهید علی‌محمدی خبری بسیار خوش و میمون برای خانواده این شهید، جامعه علمی و دانشگاهی و نخبگان كشور بود.

صلاحی تاكید كرد: دستگیری عوامل ترور شهید علی‌محمدی موفقیتی برای سربازان گمنام امام زمان(عج) بود البته به نظر می‌رسد نسبت به این اقدامات وزارت اطلاعات پروسه طولانی را طی كرد و این امر به فتنه سال 88 باز می‌گردد.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های كشور با اشاره به اینكه دشمنان انقلاب اسلامی پس از فتنه 88 احساس كردند كه می‌توانند با انجام ترورهای كور بر علیه دانشمندان ایرانی ضربه‌هایی وارد كنند و آن را گردن نظام اسلامی بیندازند، خاطرنشان كرد: ترور شهید علی‌محمدی یكی از پیامدهای منفی دوران فتنه بود كه برخی‌ها با غفلت به انجام آن دست زدند.

وی با اشاره به اینكه در فتنه سال 88 عده‌ای با هماهنگی با دشمنان تابلودار نظام اسلامی سعی داشتند فضای فتنه را همچنان پیش ببرند، تصریح كرد: امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران در منطقه و میان ملت‌های بزرگ، قدرت قابل لمسی است، به گونه‌ای كه تمامی قدرت‌های سلطه‌گر تمام توان رسانه‌ای، دیپلماسی و سخت و نرم خود را جمع كرده‌اند تا بتوانند مقابل این موج بایستند البته قدم به قدم ملت ایران به مقابله با دشمنان نظام اسلامی ایستاده‌ است.

علیمحمدی

صلاحی تاكید كرد: امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است كه رابطه دولت‌های دیگر با كشورمان یك معیار استقلال به حساب می‌آید، یعنی اگر دولتی می‌خواهد در نزد جهان و ملت خود اعلام كند كه دولت مستقلی است، شاخص این مستقل بودن رابطه با جمهوری اسلامی ایران است و این افتخار بزرگی است كه ملت ایران به واسطه انقلاب اسلامی كسب كرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های كشور با اشاره به اینكه ایرانیانی كه در خارج از كشور زندگی می‌كنند این عزت و عظمت را بیش از ما كه در داخل كشور هستیم، درك می‌كنند، اظهار داشت: قدرت نرم وقتی همراه با قدرت علمی باشد طبعاً قدرت‌های سلطه‌گر و در راس آن رژیم صهیونیستی كه پادگان آنها در منطقه خاورمیانه است بیش از گذشته احساس می‌كنند پایگاه‌هایشان یكی از پس از دیگری در منطقه از دست می‌رود.

وی افزود: دولت‌های سلطه‌گر تلاش‌های گسترده‌ای كردند تا پیشرفت‌های علمی ملت ایران را در كانون اصلی خود خفه كنند اما با تغییر فضا در ایران و با روی كار آمدن دولت كنونی و هوشیاری ملت ایران این مشكلات حل شد و كاروان علمی ایران كه بر تارك آن پیشرفت دانش هسته‌ای می‌درخشد بار دیگر سرعت گرفت.

"از آن موقع به بعد خود را نمی‌بخشم كه موجب شدم تروریست‌ها مطمئن شوند شهید علی‌محمدی در تهران حضور دارد. "

صلاحی با بیان اینكه دولت‌های سلطه‌گر متوجه نیستند كه با ترور دانشمندان ایرانی همچون شهیدان علی‌محمدی و شهریاری ده‌ها و صدها استاد دیگر در این كشور سر بلند خواهند كرد، بیان داشت: اقرار بسیاری از محققان خارجی بر این نكته است كه جمهوری اسلامی ایران در دنیا از جهت وجود دانشمندان هسته‌ای حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های كشور با تاكید بر اینكه دانشمندان كشورمان انقلابی هستند، تصریح كرد:‌ دشمنان نظام اسلامی در مراحل گوناگون بر ملت ایران فشار وارد كردند اما در سال 88 و فتنه‌ای كه روی داد بار دیگر تشویق شدند تا دست به اقدامات تروریستی بزنند و با این اقدام خود قصد داشتند به مقابله با كاروان علمی ایران بپردازند اما موفق نشدند.

وی در پایان خاطرنشان كرد: همانطور كه در مراسم چهلم شهید شهریاری و اولین سالگرد شهید علی‌محمدی مشاهده كردیم دانشمندان جوان كشورمان اعلام داشتند كه جای این اساتید را پر می‌كنند و اجازه نمی‌دهند صدمه‌ای به نظام اسلامی ایران وارد شود.


بخش سیاست

منبع:خبرگزاری فارس