تبیان، دستیار زندگی
فعالیت های دیپلماسی دولت دهم مقتدرانه تر از گذشته خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعوت اوباما به مناظره

احمدی نژاد

رییس جمهوری اسلامی ایران : فعالیت های دیپلماسی دولت دهم مقتدرانه تر از گذشته خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دکترمحمود احمدی نژاد که عصرشنبه درجمع روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور سخن می گفت، با تاکید برضرورت حفظ تعامل با جهان،‌ آنرا لازمه ساختن ایران دانست و گفت: البته باید تلاش کنیم مناسبات جهانی را به سمت عدالت تغییر دهیم.

وی افزود: ممکن نیست ما بدون تعامل با جهان بتوانیم ایران را بسازیم .

دکتراحمدی نژاد درعین حال تصریح کرد: ما ضمن تعامل با جهان باید تلاش کنیم مناسبات جهانی را به سمت عدالت تغییر دهیم و از این طریق است که می توانیم مشارکتی فعال و اثرگذار درعرصه جهانی داشته باشیم .

وی افزود: ساختن ایران و اصلاح جهان هردو از یک جنس است و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند بگونه ای که نمی توان درمحیط بین المللی اثرگذارنبود و بتوان ایران را ساخت .

رییس جمهوری دربخش دیگری از سخنان خود با تاکید برادامه فعالیت های دیپلماتیک ایران از موضع اقتدار در دور جدید، تصریح کرد: ما دورجدید فعالیت های دیپلماسی خود را همچنان از موضع اقتدار وحتی ده برابر مقتدارانه تر از دورقبل آغاز می کنیم .

وی دراین سخنرانی باردیگر باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا را برای مناظره ای رو در رو درصحن سازمان ملل و در مقابل دیدگان تمام ملتهای جهان دعوت کرد.

دکتراحمدی نژاد همچنین با اشاره به حضور 85 درصدی ملت ایران در انتخابات اخیر اظهارداشت: کاری که ملت ایران در انتخابات اخیر انجام داد، پتانسیلی را دراین ملت ذخیره کرده است که می تواند معادلات جهانی را بیش از پیش عوض کند .

احمدی نژاد دربخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: در طول سی سال اخیر درنتیجه تعامل ایران با دنیا اتفاقات بزرگی به نفع ملت ما افتاد و حداقل چهارانحصار جهانی درهم شکست و یک معادله بسیارمهمی جا به جا شد .

وی دراین سخنرانی باردیگر باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا را برای مناظره ای رو در رو درصحن سازمان ملل و در مقابل دیدگان تمام ملتهای جهان دعوت کرد.

وی درهم شکستن انحصارسیاسی حاکم برجهان، فروریختن انحصارعلمی حاکم برجهان، متزلزل شدن و فرو ریختن انحصارتئوری های حکومت داری در جهان و شکستن انحصارقدرت نظامی درجهان را ازجمله چهار مورد شکستن انحصارهای جهانی در نتیجه انقلاب اسلامی ایران و نحوه تعامل آن با جهان دانست .

** ایران باید به سرعت به قطب پزشکی جهان تبدیل شود

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت پیشرفت کشور در عرصه پزشکی گفت: ایران باید به سرعت به قطب پزشکی منطقه و سپس نیز به قطب پزشکی جهان تبدیل شود و این ظرفیت در ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه شبکه دارو و تجهیزات پزشکی جهان در انحصار صهیونیست ها قرار دارد، افزود: خوشبختانه در زمینه تولید دارو به درجه بالایی از خودکفایی دست یافته ایم اما در عرصه تجهیزات پزشکی در حد خودکفایی لازم نیستیم و باید صنعتگران عرصه پزشکی را بسیج کنیم تا خودکفایی در این زمینه را نیز ارتقا دهیم و دولت هم قطعا از هر حرکتی در این زمینه حمایت خواهد کرد.

رییس جمهوری با بیان این مطلب که بودجه های پژوهشی اضافه خواهد شد، گفت: دولت قول می دهد هیچ یک از طرح های پژوهشی مفید در عرصه پزشکی با مشکل بودجه مواجه نشود و به هر نحو ممکن بودجه لازم در این راه را فراهم خواهد کرد.

هدف اصلی ما ساختن ایران است

احمدی نژاد

رییس جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: هدف اصلی ما ساختن ایران است و باید همه ظرفیت های ایران شکوفا شود.

وی اظهار داشت: ما در محیطی زندگی می کنیم که هم متاثر از آن هستیم و هم تاثیر گذار در آن و نمی توانیم خارج از این محیط اجتماعی و سیاسی حاضر در جهان طراحی های خود را تنطیم کنیم.

رییس جمهوری با بیان این جمله که " همه وجود ما فدای ایران است چون ایران آینده و اندیشه ما است" گفت: اما ساختن ایران به صورت مجرد امری محال است و ممکن نیست بدون تعامل با جهان بتوانیم ایران را بسازیم.

وی یکی از اهداف عالی انقلاب اسلامی را احیای دو عامل "ساختن ایران و اصلاح مدیریت جهان" عنوان کرد و گفت: بدون حضور و تاثیرگذاری در فضای بین المللی به منظور اصلاح معادلات آن، نمی توان ایران را ساخت.

احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: برخی ها می گویند که دروازه را به روی کشور ببندیم و اول داخل کشور را بسازیم و سپس به سراغ اثرگذاری در جهان برویم .

وی افزود: چنین چیزی شدنی نیست و هرگز جهان سلطه اجازه چنین کاری به ایران نخواهد داد.

انقلاب اسلامی انحصارها را در جهان شکست

احمدی نژاد با بیان اینکه در سی سال گذشته در نتیجه نوع تعامل ایران با دنیا اتفاقات بزرگی به نفع ملت ایران رخ داده است گفت: در این مدت حداقل 4 انحصار جهانی درهم شکسته است و یک معادله بسیار مهم جابجا شده است.

وی شکست انحصار سیاسی حاکم بر جهان را یکی از این موارد دانست و گفت: قبل از انقلاب می گفتند دنیا دو قطب بیشتر ندارد اما انقلاب اسلامی با شعار " نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" آمد و این انحصار را در هم شکست به گونه این که امروز همه در جهان صبحت از دنیای چندقطبی می کنند.

احمدی نژاد شکسته شدن انحصار علمی در جهان را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمردو گفت: بدون علم محال است که بتوان پیشرفت کرد.

وی افزود: نظام سلطه علم را در انحصار خود می خواهد و می خواهد که این ابزار مهم پیشرفت در انحصار چند کشور باشد و مابقی مصرف کننده باشند اما انقلاب ما این انحصار را در هم شکست که نقطه اوج آن در موضوع هسته ای به اثبات رسید.

احمدی نژاد گفت: نظام سلطه هیچ درجه ای از استقلال را برای ایران نمی پسندد چون به هژمونی سلطه جویی لطمه می زند.

رئیس جمهوری ایران دراین سخنرانی باردیگر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را برای مناظره ای رو در رو درصحن سازمان ملل و در مقابل دیدگان تمام ملتهای جهان دعوت کرد.

احمدی نژاد در ادامه شکست انحصار قدرت نظامی در جهان را از دیگر آثار انقلاب اسلامی دانست و گفت: بخشی از این انحصار در دوره جنگ تحمیلی شکست و بخشی دیگر از آن هم در عراق و افغانستان به شکست انجامید.

وی خطاب به قدرت های سلطه طلب دارای کلاهک های هسته ای تاکید کرد: صد هزار کلاهک هسته ای هم که داشته باشند، امروز دیگر حرف، حرف آنها نیست .

رییس جمهوری در ادامه به موضوع شکسته شدن انحصار تئوری حکومت داری اشاره کرد و گفت: در انتخابات اخیر انحصار تئوری حکومت داری نیز در هم شکست و جیغ های سرخ و بنفشی که این روزها می کشند، به خاطر در هم شکستن این انحصار از سوی ملت ایران است.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه در نبرد بین انقلاب اسلامی و نظام سلطه، یک تغییر معادله مهم رخ داده است ، در توضیح این مطلب اظهار داشت: معادله قبلا این بود که نظام سلطه در درگیری با ملت ها و انقلاب ها، خط مقدم درگیری را همواره در دل آن ملت و انقلاب قرار می داد اما امام راحل (ره) آمد و این خط مقدم درگیری را به قلب مرزهای دشمنان منتقل کرد.

وی افزود: همه همت دشمن این بوده است که طی این سی سال بتواند دوباره این خط و جبهه را به داخل کشور ما منتقل کند.

احمدی نژاد

احمدی نژاد با اشاره به حادثه" 18 تیر" گفت: در چند سال اخیر دشمن باز هم تاحدی موفق شده بود که درگیری را به داخل مرزهای ما انتقال دهد و می دانست که اگر موفق به انجام این کار شود، این به معنای براندازی نظام ما خواهد بود.

وی گفت: در این سه ، چهار سال اخیر خط مقدم درگیری ها خیلی به جلو و به سمت مرزهای دشمن رانده شد و ملت ایران این خط را تا نیویورک و واشنگتن هم انتقال داد.

احمدی نژاد در ادامه گفت: اخیرا دشمن سعی کرد تا در جریان انتخابات اخیر باز هم خط درگیری را به داخل کشور ما منتقل کند اما حضور مردم سیلی محکمی به آنها زد و نقاب از چهره آنان برداشت.

رییس جمهوری حضور 85 درصد ملت ایران در انتخابات اخیر را نشان از وجود دمکراسی و آزادی نزدیک به مطلق در ایران دانست و گفت: در انتخابات اخیر اقتدار در جهان ملت ایران صد پله بالاتر رفت و پتانسیل عظیمی که این انتخابات در ملت ایران ذخیره کرد می تواند معادلات جهانی را بیش از پیش تغییر دهد.

احمدی نژاد با اشاره به حادثه" 18 تیر" گفت: در چند سال اخیر دشمن باز هم تاحدی موفق شده بود که درگیری را به داخل مرزهای ما انتقال دهد و می دانست که اگر موفق به انجام این کار شود، این به معنای براندازی نظام ما خواهد بود.

گفتنی است پیش از سخنرانی رییس جمهوری در مراسم دیدار با روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، "محمدباقر لنکرانی" وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، زاهدان و تهران به نمایندگی از دیگر همکاران خود سخنانی را مطرح کردند.

همچنین لوح تقدیری از سوی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور به منظور قدردانی از زحمات و فعالیت های لنکرانی، در این مراسم به وی اهدا شد.

لوح تقدیر دیگری نیز از سوی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای رییس جمهوری برای قدردانی از زحمات وی در عرصه پزشکی در نظر گرفته شده بود که در آغاز این مراسم توسط لنکرانی به احمدی نژاد اعطا شد.

تهیه و تنظیم برای تبیان : سعید آقازاده