تبیان، دستیار زندگی
وزیر اقتصاد پیشین با اشاره به مشكل مسكن گفت هر روز شاهد رشد این نیاز هستیم درصورتی كه به راحتی می‌توان مشكل مسكن را برطرف كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش جعفری دراجتماع حامیان رضایی
 داود دانش جعفری

اجتماع حامیان دكتر محسن رضایی در خیابان پیروزی به همت اردوگاه ستاد آفتابگردان (حامیان دكتر محسن رضایی) در خیابان پیروزی، بلوار ابوذر برگزار شد و داود دانش‌جعفری، رئیس ستاد مركزی انتخاباتی دكتر رضایی و غلامرضا قمیشی مشاور وی برخی از برنامه‌های اقتصادی او را در دولت دهم به تشریح بازگو كردند.

به گزارش ایفنا نیوز، داود دانش جعفری وزیر پیشین اقتصاد گفت: در كشور ما اقشاری وجود دارند كه با درآمد 50 ساله خود هم نمی‌توانند خانه‌ای تهیه كنند.

وی با تاكید بر این مساله كه اشتغال جوانان با شعار حل نمی‌شود به تشریح طرح به كارگیری جوانان زیر 30 سال در بخش وسیعی از مسوولیت‌های استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به عنوان یكی از طرح‌های نمونه دكتر رضایی اشاره و ابراز امیدواری كرد: با كمك مردم می‌توان این مشكلات را حل كرد.

دانش‌جعفری با اشاره به این نكته كه شخصیت دكتر رضایی شخصیتی ناشناخته نیست گفت: وی در سن 27 سالگی به فرماندهی كل سپاه پاسداران رسید و در طول 8 سال دفاع مقدس افتخارات زیادی را آفرید.

دانش‌جعفری در تشریح فعالیت‌های دكتر رضایی در زمینه سیاسی و جنبه‌های برنامه‌ریزی گفت: مهمترین و پیچیده‌ترین مشكل ما، امروز مسائل اقتصادی است كه سبب شده مردم تورم را با پوست و گوشت خود احساس كنند. مردم، امروز كاملا احساس می‌كنند كه قدرت خرید آنها كاملا كاهش یافته است.

در كشور ما اقشاری وجود دارند كه با درآمد 50 ساله خود هم نمی‌توانند خانه‌ای تهیه كنند

وی با ابراز تاسف از تورم 4/25 درصدی در كشور در سال گذشته با مقایسه این مساله با وضعیت جهانی گفت: در دنیا متوسط تورم تنها 4 درصد در هر سال است.

وزیر اقتصاد پیشین با اشاره به مشكل مسكن گفت هر روز شاهد رشد این نیاز هستیم درصورتی كه به راحتی می‌توان مشكل مسكن را برطرف كرد.

وی افزود: در دنیا فرمولی برای مسكن وجود دارد و این‌گونه است كه اگر كسی درآمد سالانه خود را محاسبه كند و آن را در عدد 7 یا 10 ضرب كند باید بتواند با مجموع درآمد 7 تا 10 ساله خود یك خانه بخرد، اما متاسفانه در حال حاضر اقشاری را در جامعه داریم كه با جمع درآمد 50 ساله خود هم نمی‌توانند خانه‌ای تهیه كنند.

به گفته دانش‌جعفری از نظر محسن رضایی كشور در سال گذشته پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های سیاسی و دفاعی داشته، اما در زمینه‌ اقتصادی پیشرفت عمومی اتفاق نیفتاده و به همین دلیل در این عرصه باید یك انقلاب اقتصادی به وجود بیاید.

دانش‌جعفری با اشاره به برنامه‌های مدون محسن رضایی در زمینه توسعه مسكن‌های اجاره‌ای ابراز امیدواری كرد با رای مردم این كاندیدا بتواند دوباره كشور را به دوره‌ای پرافتخار برساند.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور