تبیان، دستیار زندگی
دكتر رضایی: وجود خودی و غیر خودی، اقلیت و اكثرت، قوم ضعیف و قوی را در كشور قبول ندارم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاسیس خانه انقلاب

محسن رضایی

دكتر محسن رضایی در ادامه برنامه‌های رسانه‌ای خود امروز ساعت 10 صبح در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در محل خبرگزاری مهر پاسخگوی سوالات آنان بود.

به گزارش ایفنا نیوز، دكتر رضایی با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر گفت: ایران در طی 300 سال گذشته سرزمین خود را قطعه قطعه از دست می‌داد و این بار با اشغال 5 استان خود روبرو شده بود اما با همت امام بزرگ (ره)  و اراده جوانان ایران پیروزی خود را رقم زد و ما نباید آن دستاوردها را به راحتی از دست بدهیم.

وی افزود: اگر من دولت را در دست بگیرم پیمان‌های اقتصادی و امنیتی با كشورهای منطقه خواهیم داشت و به نظر من وقت آن فرا رسیده كه به كشتارها پایان داده شود.

وی یكپارچگی ملی را ضروری دانست و ادامه داد: ما نباید در ایران اقلیت و اكثریت، خودی و غیر خودی، قوم ضعیف و قوی و مسائلی از این دست داشته باشیم و نباید میان ایرانی داخل كشور با ایرانی خارج از كشور فرق قائل شویم.

ما نباید در ایران اقلیت و اكثریت، خودی و غیر خودی، قوم ضعیف و قوی و مسائلی از این دست داشته باشیم و نباید میان ایرانی داخل كشور با ایرانی خارج از كشور فرق قائل شویم.

تاسیس خانه انقلاب

رضایی با اشاره به این كه ما "خانه انقلاب" تاسیس خواهیم كرد، گفت: با تاسیس این خانه سران همه جناح‌ها و گروه‌ها با محوریت و اهداف مشترك و منافع ملی دور هم جمع می‌شوند و ما در آنجا فارغ از رقابت‌های سیاسی به منافع ملی می‌اندیشیم و منافع ملی مانند مسئله دریای خزر،  خلیج فارس، و انرژی هسته‌ای را مورد توجه قرار می دهیم.

دولت عملگرا نه شعارگرا

دكتر محسن رضایی در ادامه  با اشاره به این كه در دولت ایشان همه اقوام مشاركت صمیمانه خواهند داشت، افزود: ملت ایران باید از ایرانی داخل كشور و ایرانی خارج از كشور گسترش یابند و ایرانی هر كجا كه باشد باید خود را ایرانی بداند و سرمایه ایرانی خارج از كشور نیز جزء سرمایه‌های ملی ما هستند.

وی با بیان اینكه نباید مذهب را علیه ایرانیت و ایرانیت را علیه مذهب قرار دهیم، تصریح كرد: در دولت من ارزش‌های ایرانی در كنار ارزش‌های اسلامی تقویت می‌شود و ما جان تازه‌ای به هویت ایرانی خواهیم بخشید.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

منبع: ایفنانیوز

تنظیم برای تبیان: گروه جامعه و سیاست