تبیان، دستیار زندگی
مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین ضمن تشریح فضای انتخاباتی کنونی تصریح کرد:«در این که موضع آقای هاشمی نه احمدی نژاد است، تردیدی نیست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمدی‌نژاد دست در لانه زنبور کرد

مرتضی نبوی

مدیر مسئول روزنامه رسالت با اشاره به صف بندی برخی احزاب سیاسی علیه احمدی نژاد افزود: «اینکه از یک جریان سیاسی همگی علیه احمدی نژاد جمع شده اند، غیر طبیعی نیست. این اتفاق در دور دوم انتخابات سال 83 هم افتاد. وقتی هاشمی و احمدی نژاد به دور دوم رسیدند، مجموعه آن جریان که به آنها می گوییم دوم خرداد همه پشت سر هاشمی بسیج شدند. این جریان دارد تکرار می شود. هاشمی به هر حال معتقد است این سیر کنونی، سیر درستی نیست.»

وی ضمن طرح این سوال که "چرا این قدر مخالفت هست؟" گفت: «احمدی نژاد یک تحول ایجاد کرد. جنس مسئولیت احمدی نژاد از جنس مسئولیت های گذشته نبود. مسئولیت تا زمان ایشان در یک محدوده خاصی تعریف می شد. چهره وزرا تکراری بود و بعضاً فقط جا به جا می شدند. مردم انتظار داشتند در زمان آقای خاتمی تغییراتی صورت بگیرد اما نشد.» عضو جامعه اسلامی مهندسین همچین افزود:«این تحول را مردم سال 83 هم می خواستند اما اتفاق نیفتاد. احمدی نژاد که آمد دست در لانه زنبور کرد.

احمدی نژاد یک تحول ایجاد کرد. جنس مسئولیت احمدی نژاد از جنس مسئولیت های گذشته نبود.

همه اینها را به هم ریخت. تحول در ساختارها هم مورد انتظار بود و به حق بود. یعنی وضع سازمان مدیریت و برنامه ریزی واقعاً قابل دفاع نبود. من که وزیر بودم، می گویم انصافاً قابل دفاع نبود. باید متحول می شد. احمدی نژاد جرأت این تحول را داشت.»

احمدی نژاد

نبوی با اشاره به تغییر و تحولات گسترده ایجاد شده در دولت نهم ادامه داد:«اینها باعث شد منشأ یک سری مخالفت ها بشود. کسانی که جریان مقابل خود را محافظه کار می نامیدند، الآن خودشان محافظه کار شدند و با تحول مخالفت می کنند.»

عضو جامعه اسلامی مهندسین به خاستگاه سیاسی میرحسین موسوی اشاره کرد و افزود:«مهندس موسوی از اول هم در مجموعه چپ بودند. یعنی در مجموعه روحانیون مبارز. وی خاستگاهش در آن مجموعه است.»

وی در پاسخ سوال به سؤالی در خصوص تناقض گویی های میرحسین موسوی در مورد سهام عدالت گفت: «مهندس موسوی اگر نقدی دارد، باید شفاف‌تر بگوید. اگر تأیید هم می کند، باید شفاف‌تر باشد. بنده سهام عدالت را تأیید می کنم. این جزء دستاوردهای اقتصادی دولت است. ما این همه امکانات دولت را می خواهیم واگذار کنیم. اگر این کار را نمی کردیم، اختلاف طبقاتی ایجاد می شد. مقام معظم رهبری اجازه دادند تا نصیب این خصوصی سازی ها به مردم هم برسد.»

عضو جامعه اسلامی مهندسین در ادامه به تخریب های موجود علیه دولت اشاره کرد و افزود: «کسی از اهانت کردن و خفیف کردن دیگران به جایی نمی رسد. من یادم نمی رود شایع کرده بودند احمدی‌نژاد قیافه اش به درد ریاست جمهوری نمی خورد. ایشان گفته بودند به درد نوکری مردم که می خورد!»

وی در پاسخ به سوالی در مورد موضع اقتصادی مهندس موسوی گفت: «ایشان فکر می کردند هر چه اقتصاد در دست دولت باشد، بهتر می توان عدالت را برقرار کرد. ما فکر می کنیم اقتصاد با مشارکت مردم شکوفا می شود.»

مهندس موسوی از اول هم در مجموعه چپ بودند. یعنی در مجموعه روحانیون مبارز. وی خاستگاهش در آن مجموعه است.

مرتضی نبوی در پاسخ به سؤالی در مورد حضور مجدد او در کابینه مهندس موسوی در صورت پیروزی در انتخابات تصریح کرد: «من معتقد هستم دوران ما برای مسئولیت های سنگین گذشته است. الان کسانی که هم سن و سال ما هستند، باید در زمینه های دیگری کمک کنند. مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام. ما آن تحرک گذشته و انرژی جوانی را الان نداریم. من چون این اعتقاد را دارم مسئولیت اجرایی نمی پذیرم.»

محمود احمدی نژاد

در ادامه جلسه یکی از دانشجویان در خصوص استعفاهای مهندس موسوی سوال کرد که مرتضی نبوی پاسخ داد:«استعفاء در اواخر دولت آقای موسوی اتفاق افتاد. بنده هم در روزنامه جمهوری اسلامی با تیتر درشت دیدم که مهندس موسوی استعفاء کرد. این خیلی شگفت انگیز بود. ایشان بدون اطلاع حضرت امام استعفاء کرده بودند. و در روزنامه هم استعفایشان را اعلام کرده بودند. این تعجب حضرت امام در نامه شان که در صحیفه هم هست، منعکس شده است. امام فرمودند الان چه جای استعفاء است؟»

وی در ادامه گفت:«در همان روزنامه جمهوری اسلامی در صفحه آخر نامه ای را از مهندس موسوی چاپ کردند خطاب به زئیس جمهور که البته تمام نامه ایشان در روزنامه نیست. قسمتی هست که ایشان استعفایشان را به رئیس جمهور می نویسند و اشاره می کنند در انتخاب بعضی از وزرای کابینه به بن بست رسیده ایم. ان شاء الله ایشان بیشتر در این خصوص خودشان توضیح خواهند داد.»

عضو جامعه مهندسین در پاسخ به سوالی در خصوص نرخ تورم گفت:«ما در زمان آقای هاشمی نرخ تورم تا 49 درصد هم داشته ایم. خواهش می کنیم کسانی که در زمان آقای هاشمی خودشان وزیر بودند و مسئولیت داشتند، این را فراموش نکنند. در زمان آقای خاتمی تورم به 26 درصد نرسید؛ اما فعالیت های اقتصادی هم به زمان احمدی نژاد و هاشمی نرسید. البته تورم در دولت احمدی نژاد از سال گذشته کنترل شد و پایین آمده است. احتمالا تا آخر سال هم تک رقمی هم خواهد شد.» نبوی در جواب سوال دیگری در مورد تحدید آزادی بیان در دولت نهم به دوران فعالیتش در روزنامه رسالت در بازه زمانی فعالیت دولت اصلاحات اشاره کرد و گفت:«در زمانی که شعار آزادی داده می شد؛ در زمان دولت اصلاحات با بیش از 50 شکایت من را به دادگاه کشاندند.»

وی همچنین با اشاره به برخی سوء استفاده ها که ذیل لوای آزادی بیان انجام می شود، در خاتمه افزود:«هیچ چیز به اندازه سوء استفاده از آزادی، آزادی را به قربانگاه نمی برد.»

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

منبع: رجانیوز

تنظیم برای تبیان: گروه جامعه و سیاست