تبیان، دستیار زندگی
حضرت امام(ره) در ملاقات حضوری، علاوه بر تاکید به اهمیت سپاه، عنایات خاص خود نسبت به آقای رضایی را به اینجانب ابراز فرموده و در متن حکم صادره خطاب به اینجانب، بر علاقه و تأیید خود نسبت به آقای رضایی تصریح نمودند و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعلام نظر آیت الله طاهری خرم آبادی در مورد دکتر رضایی
محسن رضایی

آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی در پاسخ به پرسش انتخاباتی جمعی از طلاب و فضای حوزه علمیه قم تاکید کردند: آقای رضایی فردی متعهد، کارآمد، اصولگرا، مدیر و فداکار هستند و حضرت امام(ره) در ملاقات حضوری، عنایات خاص خود نسبت به آقای رضایی را به اینجانب ابراز فرموده و در متن حکم صادره خطاب به اینجانب، بر علاقه و تأیید خود نسبت به آقای رضایی تصریح نمودند.

به گزارش پایگاه اینترنتی دکتر محسن رضایی، متن پرسش انتخاباتی جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از حضرت آیت الله طاهری خرم آبادی و پاسخ معظم‌له به شرح زیر است:

بسمه تعالی

محضر مبارک حضرت آیت الله طاهری خرم آبادی (مدظله‌العالی)

بار دیگر ملت ایران در عرصه امتحانی بزرگ و آزمونی الهی قرار گرفته و با حضور خود در صحنه انتخابات، سرنوشت خود را رقم خواهد زد. نظر به اینکه رهنمودها و روشنگری‌های علما و بزرگان دین همیشه سرلوحه عملکرد متدینین و مردم شریف و انقلابی ما بوده و با توجه به سابقه آشنایی حضرتعالی با جناب آقای دکتر محسن رضایی خواهشمند است نظر مبارک خود را در مورد شخصیت ایشان بیان فرمایید.

امید است رهنمودهای علمای اعلام همچون گذشته چراغ هدایت ملت شریف، شجاع و فداکار ایران باشد.

با تشکر

جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

هیچ مساله مهمی در زندگی ایشان نبوده که مرجعیت و روحانیت در آن نقشی نداشته باشند

پاسخ حضرت آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی به پرسش مکتوب جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بدین شرح است:

بسمه تعالی

قریب سی سال است که جناب آقای محسن رضایی را از نزدیک می‌شناسم. ایشان فردی متعهد، کارآمد، اصولگرا، مدیر و فداکار هستند. سابقه آشنایی عمیق اینجانب با ایشان به زمانی بر می‌گردد که از سوی حضرت امام(ره) به نمایندگی معظم‌له در سپاه منصوب شدم.

حضرت امام(ره) در ملاقات حضوری، علاوه بر تاکید به اهمیت سپاه، عنایات خاص خود نسبت به آقای رضایی را به اینجانب ابراز فرموده و در متن حکم صادره خطاب به اینجانب، بر علاقه و تأیید خود نسبت به آقای رضایی تصریح نمودند. تا آن زمان، نماینده حضرت امام(ره) در سپاه فقط در یک فرد خلاصه می شد و وقتی گفتم مایلم در رده های سپاه در سراسر کشور نماینده بگذارم، آقای رضایی نه فقط از این نظر استقبال کردند بلکه در راه‌اندازی تشکیلات نمایندگی امام(ره) ‌در سراسر کشور از هیچ تلاشی مضایقه نکردند و معتقد بودند که پیوند سپاه با روحانیت، بنیان اعتقادی سپاه را برای همیشه تضمین می‌کند.

به نظر بنده، هیچ مساله مهمی در زندگی ایشان نبوده که مرجعیت و روحانیت در آن نقشی نداشته باشند و اینجانب اطلاع موثق دارم که حتی در کوران مبارزات مخفی قبل از انقلاب هم ایشان با ارتباط مستمر با حوزه علمیه، مجوز شرعی مربوط به عملیات مخفی را مستقیماً از نمایندگان تام‌الاختیار حضرت امام خمینی(ره) کسب نموده، سپس اقدام می‌کردند.

سوابق درخشان ایشان در طول سالیان متمادی، از فرماندهی سپاه در دوران دفاع مقدس گرفته تا حضورشان در عرصه‌های مختلف و در سالهای اخیر هم که با حکم مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عهده گرفته اند و تلاشهای مجدانه ایشان در تدوین سند چشم انداز بیست ساله و تنظیم سیاست‌های کلی نظام (که به تصویب مقام معظم رهبری رسیده) بر همه مبرهن است.

علی‌ای‌حال، ضمن احترام به نظر شورای محترم نگهبان در مورد نامزدهای اعلام شده، تصریح می نمایم که جناب آقای دکتر محسن رضایی مورد تأیید اینجانب می‌باشند و از درگاه حضرت احدیت توفیق روزافزون ایشان را مسألت می نمایم.

سید حسن طاهری خرم آبادی

30 اردیبهشت 1388

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور