تبیان، دستیار زندگی
دنیا بداند دولت برآمده از این مردم حافظ عزت این مردم است و تا زمانی كه سر كار باشد، هیچ سندی را كه حتی یك ریال علیه منافع ملت باشد امضا نخواهد كرد؛ ‌دنیا بداند ما سینه‌های خود را برای تیرهای تهمت، دروغ و توهین زیاده‌ خواهان آماده كرده‌ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تا طلوع آرمان ها یک یا حسین دیگر

مشروح سخنان احمدی‌نژاد در اجتماع 20 هزار نفری دانشجویان
احمدی نژاد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور عصر امروز جمعه در جمع بیش از 20 هزار نفر دانشجو كه در سالن و محوطه اطراف سالن شهدای هفت تیر گرد هم آمده بودند، حاضر شد و دانشجویان حاضر را چهره‌هایی مصمم و ایمانی دانست.

وی ملت ایران را ملتی بزرگ و تمدن‌ساز دانست كه هر مقطع از تاریخ سرشار از صحنه‌های عزت، عظمت و خلق تمدن توسط این ملت است.

احمدی‌نژاد با اثرگذار دانستن ملت ایران اظهار داشت: ما می‌توانیم ملت ایران را در بالاترین قله‌های تمدن بشری مشاهده كنیم؛ ما در این راستا از ابتدا به عظمت و توانمندی ملت ایران اعتقاد داشته‌ایم.

وی افزود: ملت ایران در پایه‌گذاری تمدن بشری، در مقطع انتخاب اسلام به عنوان راه متعالی و در مقطع پیروزی انقلاب اسلامی همواره نقش كلیدی ایفا كرده است و همواره نقش هدایت ملت‌ها برای خروج از سلطه قدرت‌های ضد بشر را ایفا كرده است.

كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، انقلاب اسلامی ایران را حركتی از عمق فطرت الهی انسان و برای نجات همه بشریت دانست و گفت: انقلاب اسلامی آغازگر برهم زدن همه معادلات ظالمانه بوده است و در این واقعه یك بار دیگر هویت، توانمندی و عظمت ملت ایران در منظر جهانیان قرار گرفت و در طول این سی سال انقلاب اسلامی ایران خدمات فراوانی به جامعه بشری عرضه كرد.

وی افزود: بعد از 25 یا 26 سال از پیروزی انقلاب اسلامی یك احساس عمومی در ملت ما شكل گرفت كه انقلاب از مسیر اصلی دور شده و حركت به سمت قله نیست؛ این مسئله 2 عامل داشت، یكی فاصله گرفتن از آرمان‌ها و دیگری فاصله گرفتن از ملت.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: هنوز یادمان نرفته كه در فضای كشور و جبهه استكبار چه حوادثی اتفاق افتاد؛ چراكه ملت ایران همواره ملتی آرمانی و پاك بوده و در انجام وظایف آرمانی خود هیچ گاه كوتاهی نكرد و تاریخ گواهی می‌دهد هر گاه مدیران انقلابی و مردمی بر مصدر امور بوده‌اند این ملت شكوفا شده است و در هر مقطعی كه مدیران ناهمرنگ و فاصله گرفته از ملت و آرمان‌ها در مصادر قدرت بودند، آن مقطع دوران سرخوردگی استعداد و توانایی‌های ملت بوده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به فضای پنج سال قبل و اینكه اعتماد به نفس ملی به حداقل خود رسیده بود، گفت: در آن ایام قدرت‌ها قصد تحقیر ملت ما را داشتند و بعضی‌ها ضعف، ترس، دلدادگی‌ها و شل بودن خود را به ملت ایران منتسب كردند.

ما می‌توانیم ملت ایران را در بالاترین قله‌های تمدن بشری مشاهده كنیم؛ ما در این راستا از ابتدا به عظمت و توانمندی ملت ایران اعتقاد داشته‌ایم

وی افزود: در آن ایام بیش از 1500 بنگاه بزرگ اقتصادی در نقطه بحران قرار داشته و روزانه ده‌ها و صدها اعتراض و تظاهرات جریان داشت، رشد تولید اقتصادی در پایین‌ترین نقطه بود و فعالیت‌های عمرانی كشور راكد شده بود و بیش از 3 میلیون بیكار داشتیم كه عمدتا از جوانان بودند .

رئیس‌جمهور تصریح كرد: در حوزه سیاست داخلی نیز درگیری، ترویج كینه‌ورزی، دسته‌بندی ملت، تحقیر ملت،‌ به رخ كشیدن ادعاهای دیگران و كوچك شمردن عظمت ملت ایران امری رایج بود؛ یك مسئله شخصی و گروهی را با فشار تبلیغاتی تبدیل به مسئله‌ای ملی می‌كردند و این تبدیل به یك كار روزمره شده بود و نشاط عمومی در معرض تخریب جدی بود.

وی با اشاره به سیل مهاجرت به خارج از كشور پیش از دولت نهم اظهار داشت: فقط در یك نمونه در یك سال بیش از 125 هزار متخصص كشورمان فقط به آمریكای شمالی مهاجرت كرده بودند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در سیاست خارجی نیز كار به جایی رسیده بود كه عده‌ای با شعار تنش‌زدایی می‌خواستند آرمان‌های ملت ایران را در نظام استعمار و مناسبات یك سویه آنها حذف كنند؛ در همین كشور مقاله نوشتند كه دوره انقلاب و استقلال خواهی به سر رسیده و باید در مناسبات جهانی جایگاهی كه دیگران برایمان تعریف كرده‌اند را بپذیریم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان كرد: در آن زمان یكی از نمادهای وادادگی مسئله هسته‌ای بود. موضوع هسته‌ای ایران فقط یك مسئله تكنولوژیك و فنآوری نبود بلكه در آن بحث استقلال و عظمت ایران مطرح بود اما آنها به بهانه تنش‌زدایی قدم به قدم عقب‌نشینی كردند تا جایی كه دشمنان گستاخانه فهرست توقعات خود را بیشتر می‌كردند. در سعد آباد قراردادی ننگین و یكطرفه را تحمیل كردند و گفتند همه فعالیت‌های هسته‌ای و حتی آزمایشگاه‌ها و رشته‌های دانشگاهی باید تعطیل شود و جلوتر از آن آقای بلر در مصاحبه‌ای گفت ما میوه عراق را در سعد آباد به دست آوردیم.

احمدی نژاد

در حالی كه هزاران نفر دانشجویان حاضر در سالن شهدای هفت تیر شعار مرگ بر سازشكار سر داده بودند، احمدی‌نژاد اظهار داشت: آنها گام اول خود را افغانستان، گام دوم را عراق و گام سوم خود را ایران برای اشغال می‌دانستند و آنقدر گستاخ شده بودند كه بوش چند بار به صراحت اعلام كرد كه می‌خواهیم ایران را اشغال كرده و ریشه این ملت را بخشكانیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ‌همه اینها در شرایطی اتفاق افتاد كه دیپلماسی "تنش‌زدایی " حاكم بود. در افغانستان با آنها همراهی شد اما گفتند ایران تروریسم است، در عراق با آنها همكاری شد اما گفتند ایران محور شرارت است و در آن دوران 15 بار برای حمله به ایران آرایش نظامی گرفتند و جنایتكاران بزرگ تاریخ حتی ملت ایران را به حمایت از تروریست و نقض حقوق بشر متهم كردند.

وی تصریح كرد: درست در زمانی كه بیشترین جنگ روانی از جانب آنها به راه افتاده و در داخل نیز بعضی‌ها بیشترین همراهی و تمكین را با آنها می‌كردند ملت ایران با شناخت و دلبستگی به آرمان‌های انقلاب و توانمندی‌های خود به صحنه آمده و شعار بلند "ما می‌توانیم "‌را سر دست گرفته و حركت كردند و همه اقشار ملت بزرگ ایران نیز همراهی كردند.و همین استقبال گسترده ملت از توانستن، باعث شد عرصه سیاسی كشور متحول شود.

* برخی در اوج جنگ‌روانی دشمن گوجه‌فرنگی را به مسئله اصلی كشور تبدیل كردند

احمدی‌نژاد زمان استقرار دولت نهم در طول چهار سال گذشته را یكی از سخت‌ترین، مهمترین و حساسترین مقاطع سال‌های پس از انقلاب دانست و با اشاره به فشار خارجی‌ها در طول این چهار سال گفت: آنها چهار قطعنامه صادر كردند و برای بستن راه اقتصادی كشور تلاش كرده و گمان می‌كردند با فشار اقتصادی، نظامی، تبلیغاتی و سیاسی می‌توانند ملت ایران را به زانو دربیاورند.

وی با بیان اینكه از داخل كشور هم تحت شدیدترین فشارها بوده‌ایم، افزود: درست در اوج فشارهای دشمن در موضوع هسته‌ای و درست در مقطعی كه دشمن می‌خواست اینگونه القاء كند كه اوضاع اقتصادی در هم ریخته و تحت تاثیر فشارهای ناشی از تحریم ملت ناراضی است، درست در همان هنگام دیدید كه بعضی‌ها موضوع گوجه فرنگی را به مسئله اصلی كشور تبدیل كردند و در حقیقت آنها بیشترین همراهی را با طراحی دشمن انجام دادند و جنگ روانی دشمن را به فارسی ترجمه كردند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: مهمترین دستاورد این دوران بازیابی خودباوری و اعتماد به نفس ملت ایران است كه می‌بینیم كه اكنون بالاترین درجه اعتماد به نفس و خودباوری در اندیشه و عمل ملت ایران جاری است.

وی با اشاره به چكیده‌ای از دستاوردهای دولت نهم گفت: در زمینه اقتصاد در این دوره حداقل معادل سه برابر دوران قبل كار و تلاش انجام شده است و دربرخی بخش‌ها این دستاوردها بیش از 10 برابر است.

در زمینه اقتصاد در این دوره حداقل معادل سه برابر دوران قبل كار و تلاش انجام شده است و دربرخی بخش‌ها این دستاوردها بیش از 10 برابر است

رئیس‌جمهور با بیان اینكه برای ارزیابی عملكرد یك دولت، تنها راه، مقایسه عملكرد است و الا مشكل و ضعف همیشه بوده است، اظهار داشت: در این دوران برای اولین بار در كشور ما هیمنه تحریم در هم شكست؛ آنها گفته بودند كه می‌خواهیم با تحریم اقتصاد ایران را متزلزل كنیم اما حالا می‌بینیم كه امروز اقتصاد ایران متزلزل است یا اقتصاد آنها. می‌بینیم كه امروز جبهه استكبار در التهاب سنگین اقتصادی قرار دارد اما در اقتصاد ایران ثبات نسبی و حركت رو به رشد در جریان است؛ كارخانجات فولاد در همه دنیا با كاهش تولید مواجه شده‌اند اما ظرفیت تولید فولاد كه 10 میلیون تن بود، 7.7 میلیون تن افزایش یافت .

احمدی‌نژاد با اشاره به دستاوردهای علمی،‌ فنی و اختراعات در دولت نهم گفت: تعداد تولید مقالات علمی در یك سال از 3 هزار و 500 مقاله به بیش از 20 هزار مقاله رسید و تعداد 4 هزار و 600 اختراع در طول 25 سال ، در كمتر از 4 سال به 20 هزار اختراع رسید؛ در عرصه هسته‌ای هم دیدیم كه علاوه بر حفظ استقلال ایران؛، كشورمان خود را به جمع 7 یا 8 كشور دارنده این تكنولوژی دانست و در نانوتكنولوژی و بیوتكنولوژی جزء چهار یا پنج كشور برتر جهان هستیم و در هوافضا در نقطه بالا قرار داریم.

احمدی نژاد

احمدی‌نژاد افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها را ظرف 4 سال بیش از 70 درصد و تحصیلات تكمیلی را 3 برابر عنوان كرد و اظهار داشت: در یك حركت انقلابی مصرف بنزین كه امسال باید به بیش از 95 میلیون لیتر در روز می‌رسید، كنترل شد و روزانه بیش از 30 میلیون لیتر صرفه‌جویی شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به گام‌های بلند در اصلاح ساختارهای اداری در زمان دولت نهم گفت: سازمان مدیریت كه نیروهای دلسوز در آن فراوان بودند به دلیل ساختارها و مبانی به مانع شكوفایی برنامه‌ریزی ملی تبدیل شده بود اما در این دولت این سازمان جای خود را به نهادی كوچك‌تر و آرمانی‌تر سپرد كه در حال حركت به جایگاه برنامه‌ریزی كلان خود است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در طول سه سال و 10ماه این دولت در مقایسه با دولت قبل بیش از 3 برابر فعالیت عمرانی داشته است، در صنعت نفت 66 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و 70 میلیارد دلار قرارداد جدید منعقد شد و در حقیقت ماجرای تحریم ملت‌ها و تحریم ملت ایران برای همیشه به قبرستان تاریخ سپرده شد.

وی تصریح كرد: بدانید كه در برخورد با تحریم، خدا شاهد است كه بنده در بیش از 250 ملاقات با مسئولان كشورها حتی به اندازه یك سر سوزن ضعف نشان نداده و تقاضایی نكردم بلكه با اعتماد به نفس در ستادی به نام تدابیر ویژه حلقه سنگین تحریم را شكستیم به طوری كه امروز شركت‌های آنها برای مشاركت در پروژه‌های ایران سر و دست می‌شكنند.

احمدی‌نژاد گفت: مهمترین اتفاق این چهار سال این بود كه ملت ایران یكبار دیگر فعل توانستن را تكرار كرد و این توانایی را در عرصه سنگین جهانی اثبات نمود؛ ما مبارزه با فساد را نیز به صورت ریشه‌ای شروع كردیم و با اصلاح آئین‌نامه‌ها و روش‌ها تا به امروز بسیاری از دست‌های پلید از بیت‌المال قطع شده و انشاءالله مابقی آن نیز قاطعانه قطع خواهد شد.

* منافع ملت را فدای زیاده‌خواهی یك مشت آدم پرادعای بی‌خاصیت نمی‌كنم

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در این چهار سال بیش از 20 نشریه مدام دولت را مورد اهانت قرار دادند، اما به خاطر منافع ملت و صیانت از حریم دولت سكوت كردیم، بعضی‌ها خیال كردند كه ما پاسخ نداریم و در این چند ماه هم به بهانه انتخابات ركیك‌ترین و توهین‌آمیز ترین كلمات را علیه دولت به كار بردند.

وی افزود: در اصفهان و یزد صدها هزار نفر از مردم مومن در استقبال از دولت به میدان آمدند، اما بعضی دانسته یا نادانسته به ملت و مردم اصفهان و یزد توهین كردند؛ عده‌ای در آن زمان مدعی توزیع برخی اقلام در بین مردم شدند كه همان موقع پیغام دادم بر فرض محال مردم به خاطر این چیزها آمده باشند اما بگویید چه چیزی گرفتند تا اینگونه شعار مرگ بر آمریكا بدهند.

احمدی نژاد

احمدی نژاد افزود: در این دوره مشخص شد كه ملت ایران می‌تواند و توانستیم عرصه‌های سنگین را با همدلی و ایستادگی پشت سر بگذاریم و هنوز هم باور ما این است كه ملت ایران با ظرفیتی سرشار می‌تواند عامل تحولات و تصمیمات بزرگ باشد و هیچ كس حق ندارد ضعف درونی خود را به حساب ملت بگذارد.

رئیس‌جمهور ساختن ایران با حضور در عرصه‌های جهانی را لازم و ملزوم یكدیگر دانست و افزود: چرا باید بعضی خیال كنند كه ملت ایران باید ملت دست چندم باشد و دیگران قانون بگذارند و ملت ایران فقط تبعیت كند،‌ما معتقدیم ملت ایران هرگز نظامات تحمیلی استكبار را نخواهد پذیرفت.

احمدی‌نژاد با تاكید بر اتخاذ تصمیمات بزرگ، انقلابی و عالمانه به زمان فعالیت خود در استانداری اردبیل اشاره كرد و اظهار داشت: در آن جا از صبح تا 12 شب كار می‌كردیم و یك دوستی می‌گفت نباید این گونه كار كنی چون سیستم مدیریتی كشور اینگونه نیست و سایر مدیران را در مقابل خودت قرار می‌دهی، اما به او پاسخ دادم كه اگر مدیران دلسوز باشند برای خدمت به مردم ثانیه‌ای را از دست نمی‌دهند؛ دوست دیگری اخیرا در عسلویه می‌گفت آمارهای این دولت حیرت‌انگیز است و كسانی كه خواستار حركت لاك‌پشتی بوده‌اند این را باور نمی‌كنند چون هر حركت انقلابی را با چارچوب ذهنی خود در مغایرت می بینند و به آن مارك عدم كارشناسی بودن می‌زنند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم با برنامه‌ریزی بانك جهانی و نظام سلطه حركت كنیم چون برنامه ریزی ما در نقطه‌ مقابل برنامه‌ریزی آنها خواهد بود؛ ما امروز باید بر مبنای اسلامی- ایرانی و فرهنگ خودمان ایران را بسازیم و برای مشاركت فعال در مدیریت جهان آماده شویم.

مهمترین دستاورد این دوران بازیابی خودباوری و اعتماد به نفس ملت ایران است كه می‌بینیم كه اكنون بالاترین درجه اعتماد به نفس و خودباوری در اندیشه و عمل ملت ایران جاری است

این كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم تصریح كرد: ‌بعضی‌ها كرنش در مقابل قدرتمندان زورگو را تئوریزه و بسته‌بندی شیك می‌كنند و ما را به تبعیت از این كرنش دعوت می‌كنند، بعضی‌ها پیغام می‌دهند این طور كه در مقابل زیاده‌خواهان ایستاده‌ای آیا برای آینده خودت فكری كرده‌ای؟ پاسخ من به آنها این بوده است كه هزاران هزار احمدی‌نژاد فدای یك ثانیه زندگی عزت‌مند.

درحالی كه این بخش از سخنان احمدی‌نژاد با شعار یكپارچه "حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ما است " همراه شده بود رئیس‌جمهور اظهار داشت: دنیا بداند دولت برآمده از این مردم حافظ عزت این مردم است و تا زمانی كه سر كار باشد، هیچ سندی را كه حتی یك ریال علیه منافع ملت باشد امضا نخواهد كرد؛‌دنیا بداند ما سینه‌های خود را برای تیرهای تهمت، دروغ و توهین زیاده‌ خواهان آماده كرده‌ایم اما حتی یك لحظه كرنش در مقابل زورگویان هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

احمدی نژاد ادامه داد: یك آقایی هر روز تهمت می‌زند و توهین می‌كند به او می‌گویند چرا این كار را می‌كنی، می‌گوید احمدی‌نژاد ما را تحویل نمی‌گیرد؛ ‌خدا شاهد است صدها ساعت نوكری آن روستایی كه زیر چرخ برنامه‌ریزی توسعه آنها له شد را به صدها ساعت نشست و برخاست و تعریف و تمجید از آنها عوض نمی‌كنم و تا این دولت هست، منافع این ملت را فدای زیاده‌خواهی یك مشت آدم پرادعای بی‌خاصیت نمی‌كنم.

وی تصریح كرد: این سینه مالامال از حرف است، اگر هم نمی‌گوییم معنایش این نیست كه حرف نداریم، به خدا قسم فشاری كه بعضی‌ها در داخل در موضوع هسته‌ای به ما وارد كردند به مراتب بیشتر از فشار جبهه استكبار بود؛ تا خارجی‌ها فشار می‌آوردند عده‌ای به عنوان كار كارشناسی جلسه می‌گذاشتند و می‌خواستند خواسته دشمن را در قالب تحلیل به ما تحمیل كنند و حتی چندنفری برای این كار سراغ من می‌آمدند كه به آنها می‌گفتم نترسید، خدا هست و وعده داده كه اگر در راه خدا ایستادگی كنید، پیروزی و نصرت قطعی است. حتی در برخی جلسات مستقیما به من اهانت كردند اما تحمل كردم و بعدا خدمت رهبری عزیز عرض كردم كه شما فرمودید مسئله هسته‌ای را مدیریت كنم و ما معتقدیم كه نباید بی‌عرضگی جمعی را بر ملت تحمیل كنیم، شما فرمودید تحمل كن و من تا امروز تحمل كردم و تا زمانی كه لازم باشد نیز تحمل خواهم كرد.

احمدی نژاد

احمدی‌نژاد ادامه داد: هر موقع در موضوع هسته‌ای فشارها زیاد می‌شد عده‌ای می‌گفتند تو كشور را به خطر می‌اندازی و هزینه می‌دهی كه البته راجع به هزینه‌ها در مناظره خواهم گفت. وقتی فشارها افزایش پیدا می‌كرد همه سخنران می شدند و علیه مواضع دولت حرف می زدند اما تا شرایط عوض می‌شد سخنرانی آنها شروع می شد كه اصلا موضوع هسته‌ای را ما پایه‌ریزی كردیم.

رئیس‌جمهور دستاوردهای یك ملت را حاصل مجاهدت‌های آن ملت دانست و اظهار داشت: وقتی ماهواره به هوا پرتاب شد، ما گفتیم جوانان رشید ملت آن را ساخته و پرداخت كردند اما بعضی گفتند این هم مال زمان ما بوده است كه من هم گفتم راست می‌گویند اصلا اساس ماهواره مال زمان ابوریحان بوده است.

وی ادامه داد: در مورد هولوكاست فقط دو سوال مطرح كردیم كه در پی آن حنجره‌های جبهه استكبار دریده شد و حتی حكم ترور ما را نیز صادر كردند و دیدیم كه در همین تهران یك آقایی دو ساعت صحبت كرد و گفت كه فلانی دیپلماسی و سیاست نمی‌فهمد و چرا چیزی گفته است كه آنها عصبانی شوند، من گفتم ما یك سوال كردیم كه صهیونیست‌های آدم كش عصبانی شدند، تو چرا عصبانی شدی؟

احمدی‌نژاد تصریح كرد: به خاطر ایستادگی و هوشمندی ملت ایران امروز آرایش سیاسی جبهه استكبار در هم پاشیده و هولوكاست و اندیشه صهیونیست مرده است و پزشك متخصص‌اش هم بالای سرش چند بار آزمایش كرده و گفته است كه مرده؛ پس این مرده با نفس بعضی‌ها در داخل زنده نخواهد شد.

وی گفت: بعضی‌ها می‌گویند كه باید تهدید را با عقب‌نشینی برطرف كرد اما حضرت امام پاسخ اینها را این طور تشریح كرد كه دشمنان مثل سگ می‌مانند،‌ اگر عقب‌نشینی كنی حمله می‌كند، اگر بایستی می‌ایستد و اگر حمله كنی فرار می‌كند. پس تهدید را باید با اقتدار برطرف كرد نه ضعف و انفعال .

در تبلیغ خدمات نیز انصاف را رعایت كنید چرا كه صداقت پایه كار و شرط نجات و پیروزی است

* نباید فرصت مظلوم‌نمایی را در اختیار بعضی‌ها قرار داد

احمدی‌نژاد در ادامه انتخابات ایران را امری اصیل دانست كه حقیقتا در آن ملت تصمیم‌گیر هستند و گفت: انتخابات ایران یك سكوی پرش است كه باید همه توانمندی‌های ملت در آن مجتمع شود و هر انتخابات انرژی جدیدی را به كشور تزریق كنند.

وی افزود: انتخابات ما در هر مقطع موجب سرافرازی ملت وهراس دشمنان می‌شود و به همین علت دشمنان نگران هستند كه یك بار دیگر اراده ملت ما به صورت یكپارچه به صحنه بیاید و به همه توقعات آنها یك پاسخ "نه " بلند بدهد.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه باید تلاش كنیم انتخاباتی پرشور و گسترده برگزار شود، گفت: یك آقایی آمده و از شش ماه قبل در حال زیر سوال بردن سلامت انتخابات است و یك آقای دیگر كه دور قبل هم كاندیدا بود، چهار سال است انتخابات را زیر سوال می‌برد و من چهار سال است كه سكوت كرده‌ام اما برای دفاع از ملت می‌گویم و همه یادشان هست كه موضع دولت قبل و وزارت كشو و مجریان انتخابات قبل چه بود و همه می‌دانند حامی صد در صد رقبای این دولت بودند، آنها چه طور می‌گویند انتخابات سال 84 سالم نبوده است، ‌اگر قرار باشد آن انتخابات ناسالم باشد همه حضور آنها در مناصب بعد از انقلاب هم زیر سوال است.

احمدی نژاد

وی تصریح كرد: بعضی‌ها با این حرفها و لوس كردن خودشان می‌خواهند برای خدشه بر انتخابات زمینه‌چینی كنند پس باید هوشیار باشیم و هر كسی كه می‌خواهد احمدی‌نژاد را تبلیغ كند حق ندارد نسبت به دیگران اهانت كند، باید مراقبت كنیم، هر كسی كه به دنبال توهین، ‌تعرض، بی‌ادبی و مزاحمت برای مردم باشد ربطی به ملت ایران و جمع حاضر و احمدی‌نژاد ندارد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در تبلیغ خدمات نیز انصاف را رعایت كنید چرا كه صداقت پایه كار و شرط نجات و پیروزی است.

وی با بیان اینكه مراقب باشید كسی شما را عصبانی نكند، اظهار داشت: بعضی‌ها می‌خواهند دعوا درست كنند دیدید كه رفتند و گفتند نمی‌گذارم ما صحبت كنیم كه بلافاصله بنده آمدم و اعلام كردم همه برای سخنرانی و ارائه دیدگاه‌های خود آزاد هستند.

این كاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح كرد: نباید فرصت مظلوم‌نمایی را در اختیار بعضی‌ها قرار داد، مراقب باشید با چند صحنه ساختگی آنها خودشان را مظلوم جا نزنند؛ بعضی‌ها به دنبال مسئله‌سازی هستند پس باید آرامش را حفظ كنیم تا آنها نتوانند كاری بكنند،‌همه باید تابع اراده ملت ایران باشیم .

رئیس‌جمهور انتخابات ایران را دارای آثار جهانی و موردتوجه همه ملت‌ها و دولت‌های دنیا دانست و اظهار داشت: ‌همه مناسبات سیاسی جهان اكنون متوقف به تصمیم ملت ایران است.

احمدی‌نژاد با اشاره به خبر پرتاب موشك چند مرحله‌ای باسوخت جامد گفت: ‌معنای پرتاب موشك این است كه متخصصان ما در گام بعد می‌توانند موشكی با هر بردی را در اختیار داشته باشند، اما ملت ایران اهل منطق و گفتگو است ومعتقد است باید درسایه عدالت و برادری مسائل را حل كند و به امید خدا باید دست در دست هم بدهیم تا موشك انتخابات رادر چند مرحله و با سوخت جامد به فضای جهان پرتاب كنیم.

وی خطاب به حامیان خود از حضور آنها تشكر كرد و گفت: می‌دانم كه وقتی من این مقدار زخم زبان می‌شنوم شما صد برابر من زخم زبان می‌شنوید.

وی با تشكر ویژه از مقام معظم رهبری،‌ خطاب به حامیان خود خاطرنشان كرد: بدانید صبح نزدیك است و تا طلوع صبح آرمان‌ها یك یا حسین دیگر باقی مانده است.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور