تبیان، دستیار زندگی
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت:فعالیت های دولت نهم نسبت به دولت های سابق 63 درصد رشد داشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشد 63درصدی فعالیت دولت نهم نسبت به دولت های قبل

علیرضا زاکانی

به گزارش ایرنا، "علیرضا زاکانی" عصر سه شنبه در نشستی با عنوان "نقد گفتمان اصلاحات" که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد،افزود:بر اساس آمارهای بانک مرکزی نرح رشد کشور در دولت نهم صعودی بوده است بطوریکه نرخ رشد در دوران سازندگی ،اصلاحات و دولت نهم به ترتیب 4،9 - 5،5 - 6،5 درصد می باشد.

وی اظهار داشت:ارائه آمار و ارقام نادرست و غلط توسط اصلاح طالبان به مردم فقط به منظور سیاه نمایی می باشد.

زاکانی تصریح کرد:همین آقایان مدعی که نرخ تورم در دوران مدیریتشان در دهه 60 حدود 49.8 درصد بود، قصد داشتند باتوم خریداری کرده و به اصطلاح خودشان "در صورتی که افراد گرسنه به بیرون ریختند" آنان را مورد ضرب و شتم قرار دهند جالب است که همین افراد امروز مدعی هستند.

وی با بیان اینکه دولت سازندگی یک سلسله ادبیات نامانوس با گفتمان انقلاب را در کشور ترویج داد ، افزود: بی توجهی این دولت به حوزه فرهنگ دست آویز نظام سلطه جهت پیشبرد اهدافش قرار گرفت.

زاکانی اضافه کرد : تنگ نظری دولت سازندگی در حوزه سیاست و افزایش فاصله طبقاتی باعث شد تا شاهد تغییر ذائقه مردم در پای صندوق رای باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:دولت سازندگی در حوزه اقتصادی نیز فرهنگ تجمل گرایی را در جامعه گسترش داد و خواسته و ناخواسته به ایجاد شکاف طبقاتی در کشور دامن زد.

زاکانی با بیان این مطلب که دولت اصلاحات در بحث اقتصادی از دولت سازندگی الگو گرفت ، گفت: در این دولت اصل گفتمان انقلاب و امام خدشه دار شد و حتی برخی از آقایان با شیوه های عملی و نظری امام خمینی (ره) مقابله می کردند و سعی در تفکیک دین از سیاست داشتند.

وی تصریح کرد: دولت اصلاحات تعریف مشخصی از اصلاحات نداشته و ندارد و هر یک از آقایان یک تعریف خاصی از آن مطرح می کنند و سلایقشان در برخورد با مردم متفاوت است.

به گفته زاکانی گفتمان دولت اصلاحات شفاف نبود و در حوزه گفتمان انقلاب و امام(ره) نیز اصل گفتمان را منسوخ دانستند و در بخش سیاست خارجی نیز مرعوبانه عمل کردند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود:انقلاب اسلامی تابع نظام نوین جهان نبود و بر اساس تفکرات دینی مردم شکل گرفت و این در حالیست که دولت اصلاحات به این مهم بی توجهی نمود.

در حوزه گفتمان انقلاب بر خلاف دولت های سابق اصولگرایان منسجم یافته تر عمل کردند

زاکانی اظهار داشت:در حوزه برنامه ریزی نیز در صورت تصویب برخی از برنامه های دولت اصلاحات جامعه به حد انفجار می رسید،بطور مثال در صورت تصویب ماده سه برنامه چهارم مبتنی بر افزایش فراوردهای سوختی از اوایل سال 84 بر اساس قیمت خلیج فارس مطمئنا این بی تعهدی به مردم جامعه را منفجر می کرد و نمایندگان مجلس جلوی تصویب آن را گرفتند.

وی اضافه کرد: در بخش هسته ای نیز دولت اصلاحات برای تعامل جهانی با کشورهای اروپایی و آمریکا سعی در زیر پاگذاشتن منافع ملی را داشت و حتی در نامه ای از مقام معظم رهبری خواستند تسلیم خواسته های نظام سلطه جهانی شوند.

به گفته زاکانی در حوزه گفتمان انقلاب بر خلاف دولت های سابق اصولگرایان منسجم یافته تر عمل کردند و به صورت شفاف می دانستند که آبشخور فکریشان کجاست،چه رفتارهایی را باید بروز دهند و چه اهداف و برنامه هایی را باید دنبال نمایند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود:د ولت اصلاحات در بحث انرژی هسته ای بدهکار سیاسیون غربی بود و حتی در بروکسل مصوب کرد که 32 سانتریفوژ تعطیل شود این در حالیست که این سیاست بدهکارانه تبدیل به سیاست طلب کارانه شده است.

به گفته وی اقدام دولت نهم به فرد خاصی برنمی گردد بلکه از گفتمان انقلاب و امام(ره) نشات گرفته که احمدی نژاد جرات کرده و به آن عمل نموده است.

زاکانی در پاسخ به این سووال که "محسن رضایی اصولگرا هستند یا اصلاح طلب؟" اظهار داشت:سردار رضایی واقعا یک اصولگرا هستند ولی حضور ایشان در انتخابات نه تنها کمکی به جبهه اصولگریان نمی کند بلکه به نفع رقبای احمدی نژاد است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی همچنین مواضع رضایی را نادرست ارزیابی کرد.

وی در پاسخ به این سووال که چرا هاشمی رفسنجانی به غیر از احمدی نژاد از سایر نامزدهای ریاست جمهوری حمایت می کند، افزود: عدم استمرار دولت نهم و حذف احمدی نژاد از انتخابات یک اصل برای ایشان است.

زاکانی اضافه کرد:آخرین تحلیل هاشمی رفسنجانی این است که تکثر گرایی در انتخابات موجب رسیدن انتخابات به مرحله دوم می شود و بدین ترتیب امیدوار هستند که اینگونه شانس پیروزیشان افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سووال که "نظر شما در خصوص بسیج شدن مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی جهت حمایت از هیات موسس این دانشگاه در انتخابات چیست"؟،گفت:استفاده از منابع مالی دانشگاه که حق دانشجویان است یک نوع جفا در حق آنان است.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 22خردادماه برگزار می شود.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطالله باباپور