تبیان، دستیار زندگی
محمود احمدی نژاد خیرین مدرسه‌ساز را پیشگامان اندیشه خیر و ایثارگری در دوران جدید حیات كشورمان دانست و خواستار همگانی شدن روش و منش خیرین مدرسه‌ساز در بخش‌های گوناگون كشور از جمله اداره مدارس شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معتقدم کشور را باید مردم اداره کنند
محمود احمدی نژاد

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، محمود احمدی‌ نژاد در دیدار خیرین مدرسه ‌ساز سراسر کشور ضمن قدردانی از فعالیت آنان، گفت: جلسه با خیرین عزیز همواره سرشار از صفا، صمیمیت، بزرگواری و دارای برکات الهی بوده است.

وی مشارکت خیرین در مدرسه‌ سازی را از زیباترین فعالیت ‌هایی دانست که در کشورمان صورت می‌گیرد و اظهار داشت: می‌توان این فعالیت را به عنوان الگو و اقدامی صددرصد مردمی و والا به همه دنیا معرفی کرد. چرا که اکثریت کشورهای دنیا نیز نیازمند چنین الگویی هستند.

رییس جمهور با بیان اینکه تربیت انسان کامل و ایجاد جامعه سعادتمند به عوامل گوناگونی نیاز دارد، افزود: برای داشتن انسان کامل و جامعه سعادتمند نیازمند دو عامل علم و ایثار هستیم.

وی ادامه داد: حرکت بدون علم حرکت در تاریكی مطلق است و بدون علم انسان کامل و جامعه سعادتمند شکل نمی‌گیرد؛ همچنان كه اگر ایثار نباشد خانواده شکل نمی‌گیرد و اگر خانواده نباشد، جامعه ‌ای ایجاد نمی‌شود. در جامعه آنچه قلوب انسان ها را به هم پیوند می دهد و بنیان‌ها را مستحکم می‌کند، ایثار است.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه همه ارزش ‌های انسانی از جمله استقلال، عزت، کرامت، محبت و همبستگی ملی در سایه ایثار شکل می‌گیرد، اظهار داشت: فعالیتی که جامعه خیرین کشورمان انجام می‌دهند نیز بسترسازی برای نشر علم هم از نوع ایثارگری است؛ چنین اقداماتی است كه درخت کرامت انسانی را باور می کند.

وی با بیان اینکه ملت ایران اهل علم و ایثار هستند، اظهار داشت: همه زیبایی حرکت انسان به این است که انسان با تصمیم و اختیار خود در راه فداکاری و ایثار گام بردارد و جامعه خیرین کشورمان نمونه بارز چنین انسان هایی هستند.

معتقدیم کشور را باید مردم اداره کنند و تاکنون نیز همین مردم، فرهنگ متعالی ایران زمین را حفظ کرده‌اند

رییس‌جمهور وضعیت آموزش و پرورش را متفاوت از 15 سال پیش دانست و افزود: زمانی که مدرسه‌ جدیدی ساخته می‌شود و دانش‌ آموزان با شور و نشاط در آن حاضر می‌شوند، انسان حاضر نیست همه دنیا را با لذت چنین لحظه ‌ای عوض کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه مشارکت در مدرسه سازی حدود 12 سال پیش با یك تصمیم انقلابی رسمیت پیدا کرد، اظهار کرد: امروز برکات این تصمیم در جامعه قابل مشاهده است به گونه ای که با تلاش خیرین تعداد مدارس دو شیفته به 14 هزار مدرسه کاهش یافته و این در حالی است که در گذشته مدارس کپری و چهار شیفته در کشور داشته ایم.

وی تصریح كرد: گام بعدی خیرین مدرسه ساز در این زمینه باید شكل محتوایی ‌تر و فرهنگی‌ تر داشته باشد، معتقدیم کشور را باید مردم اداره کنند و تاکنون نیز همین مردم، فرهنگ متعالی ایران زمین را حفظ کرده‌اند. محال است اگر ملتی نخواهد ولو دولت‌ ها همه توان خود را بکار بگیرند، بتوانند از فرهنگ صیانت کنند. فرهنگ را با فشار و اشغال نمی‌توان تغییر داد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: جامعه خیرین مدرسه‌ساز باید شبیه فعالیت خود در ساخت مدرسه را برای اداره مدارس طراحی کنند. چرا که وقتی مردم خودشان اداره مدرسه و نشر فرهنگ را برعهده بگیرند و دلسوزی و نیات خیر وارد عرصه تعلیم و تربیت شود در آن صورت شاهد نتایج معجزه‌واری خواهیم بود.

وی افزود: نمی‌دانم چرا عده‌ای خیال می‌کنند که امروز نمی‌توان امثال ابن سینا، ابوریحان و دانشمندانی را تربیت کرد که علم جهان را تحت تأثیر قرار داده و دگرگون کنند باور ما این است كه امروز نیز چنین کاری شدنی است منتها باید موانع را شناسایی و آن را برطرف کنیم.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم، تعدادی از خیرین مدرسه ساز پیشنهادات و نظرات خود را درباره مشاركت در ساخت و ساز مدارس بیان كردند.

رییس‌جمهور در این مراسم از خیرین مدرسه ساز سراسر كشور با اهدای لوح سپاس تجلیل كرد.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور