تبیان، دستیار زندگی
ملت مانع از سركار آمدن كسانی شود كه بخواهند در مقابل دشمنان تسلیم شوند و آبروی ملت را ببرند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به کسی رأی دهید که در خط امام باشد
آیت الله خامنه ای در بیجار

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفتمین روز از سفر به استان كردستان، صبح امروز در اجتماع پرشكوه مردم مومن، پرمحبت و نجیب بیجار، سه عنصر «اتحاد، حضور و آگاهی» را تضمین كننده ادامه "پیشرفت و اقتدار و ابهت ملت ایران" خواندند و با تأكید بر حضور آگاهانه ملت در انتخابات ریاست جمهوری افزودند: كسانی را روی كار بیاورید كه راه امام و ارزشها و اصول آن بزرگوار را ادامه دهند و ایستادگی در مقابل زورگویان جهانی را، «ارزش» بدانند.

حضرت آیت الله خامنه ای، ارتحال مرجع بزرگوار و فقیه عارف حضرت آیت الله بهجت را حقیقتاً داغدار كننده خواندند و از پروردگار متعال مسئلت كردند آن عالم ربانی را با پیامبر اسلام و اولیای الهی محشور فرماید.

ایشان در تبیین عناصر شكل دهنده و پیروزی بخش انقلاب عظیم اسلامی، به «اتحاد ملی» اشاره كردند و افزودند: وحدت كلمه آحاد ملت با قومیتها و مذاهب گوناگون و پیروی آنان از امام بزرگوار، تمدن و جریان جدیدی در اندیشه سیاسی جهان ایجاد كرد كه آثار هدایت بخش آن در مسئله فلسطین، ‌لبنان و دیگر مسائل آشكار است و تأثیر بیدار كننده آن از شمال آفریقا تا شرق آسیا رو به گسترش است.

رهبر انقلاب اسلامی، استمرار وحدت اقوام ایرانی و جریانهای گوناگون سیاسی را در دفاع از پرچم برافراشته شده اسلام در این سرزمین، كاملاً ضروری و ضامن آینده درخشان ملت دانستند و بار دیگر خطاب به مردم كردستان تأكید كردند:‌ عزیزان شیعه و سنی، وحدت پر بركت اسلامی را با همه وجود حفظ كنید.

ایشان «حضور مردم در صحنه های مختلف» را دومین عنصر تضمین كننده پیشرفت و عظمت ملت خواندند و به ملت توصیه كردند: ‌در انتخابات حضور پرابهت داشته باشید و در عرصه های اقتصادی سازندگی و دیگر عرصه ها نیز حضور موثر و تعیین كننده خود را حفظ كنید.

حضرت آیت الله خامنه ای ،«آگاهی» را عنصر ضروری امروز و فردای كشور برشمردند و در اشاره ای كوتاه به برخی از بركات آگاهی ملت، افزودند: اگر ایستادگی آگاهانه مردم در پشت سر امام خمینی نبود، عناصر متزلزل سالهای اول انقلاب كه عقیده ای به آرمانهای ملت نداشتند و به علت هراس از امریكا، به فكر نرمش و تواضع درمقابل زورگویان جهانی بودند، همچنان در رأس كار می ماندند كه در اینصورت از عزت و پیشرفت و ابهت جهانی ملت خبری نبود.

ملت مانع از سركار آمدن كسانی شود كه بخواهند در مقابل دشمنان تسلیم شوند و آبروی ملت را ببرند

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آگاهی نسل جوان،‌خاطرنشان كردند: این آگاهی عمومی، همچون تمامی صحنه های دیگر، در انتخابات نیز جلوه كند تا حضور آگاهانه ملت مانع از سركار آمدن كسانی شود كه بخواهند در مقابل دشمنان تسلیم شوند و آبروی ملت را ببرند.

حضرت آیت الله خامنه ای در تكمیل معیارهای انتخاب صالح ترین فرد به ریاست جمهوری افزودند: اگر در پی انتخابات، كسانی در مراكز گوناگون سیاسی و اقتصادی روی كار بیایند كه بجای ادامه راه امام و ترویج اصول و ارزشهای امام و انقلاب، بخواهند با تملق گویی دولتهای مستكبر غربی، به خیال خود موقعیتی برای ایران دست و پا كنند، این برای ملت یك مصیبت است.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار كه در ورزشگاه 17 شهریور بیجار برگزار شد، با یادآوری افتخارات تاریخی مردم بیجار و گروس، حضور مردم این منطقه در حوادث مختلف سی سال اخیر از جمله دفاع مقدس را، معیار قضاوت درخشان تاریخ درباره مردم دلاور و پرشور بیجار دانستند و افزودند: مردم شیعه و سنی محب اهل بیت و بخصوص شیعیان كه پیرو مكتب اهل بیت هستند از آزمایشهای بزرگ سربلند بیرون آمده اند.

آیت الله خامنه ای در بیجار

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سیاستهای رژیم طاغوت در نادیده گرفتن اقوام مختلف خاطرنشان كردند: امروز به بركت اسلام و انقلاب، هر فرد ایرانی در هر نقطه از این كشور عظیم و عزیز، دارای شخصیت و ارزش مستقلی است و مجموعه این ارزشها و شخصیتهای مصمم و با اراده،‌ملت بزرگی را شكل داده است كه با ایستادگی مثال زدنی، الگوی دیگر ملتها شده است.

ایشان دستور امام خمینی (رض) را برای اعزام اولین گروه عمران به كردستان، نشان دهنده توجه ویژه نظام به مناطق «دور افتاده و عقب مانده در دوران طاغوت» دانستند و افزودند: اگر چه مخالفان این ملت و دشمنان قوم كرد، با ایجاد ناامنی، وقفه ای در خدمت رسانی نظام بوجود آوردند اما دستگاههای مختلف توانسته اند در سه دهه گذشته كارهای فراوانی در این منطقه انجام دهند و دولت خدمتگزار نیز برای جبران بیشتر كمبودها،‌تصمیمات خوبی گرفته است كه امیدواریم با كمك مردم شهرهای مختلف كردستان از جمله شهر بیجار، كاملاً محقق شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان، برخی مهاجرتها از بیجار به مناطق دیگر را، مانع از پیشرفت این منطقه خواندند و به مردم این شهر خاطرنشان كردند: مسئولان دولت و استان، مسائل بیجار را بخوبی می دانند و برای حل آنها برنامه های گسترده و باارزشی دارند، بنابراین قدر این شهر و دشتهای خرم و پربركت آن را بدانید و با كمك كردن به مسئولان به حركت رو به پیشرفت استان، شتاب دهید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین «مروی»، امام جمعه بیجار گفت: وحدت شیعه و سنی، حضور بسیار فعال و آگاهانه در انتخابات و استعداد سرشار جوانان، از جمله وی‍ژگی های مردم مومن و انقلابی این منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به برخی مشكلات از جمله كمبود آب كشاورزی گفت: حل این مسئله به پیشرفت بیجار كمك فراوانی خواهد كرد.

منبع: پایگاه اطلاع رساتی دفتر مقام معظم رهبری

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور