تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری و مطبوعاتی رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی برگزار شد و به سوالات مختلف خبرنگاران درباره اقدامات ستاد و برنامه‌ها و کابیته آتی مهندس موسوی پاسخ داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهندس موسوی آمادگی مناظره دارد

میر حسین موسوی

به گزارش خبرنگار قلم‌نیوز، دکتر قربان بهزادیان‌نژاد، دلیل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی را اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌های ستاد میرحسین و سفرهای وی در شرایطی که صدا و سیما هنوز فعالیت جدی خود را برای انتخابات آغاز نکرده است، عنوان کرد.

رییس ستاد میرحسین موسوی درباره منشور اخلاق انتخاباتی گفت: از ابتدای فعالیت گفتیم بر اساس اصول اخلاقی فعالیت می‌کنیم و یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های مهندس موسوی این است که تاکید دارد هرکس به او تعرضی هم داشته باشد، نباید مورد مقابله به مثل قرار گیرد؛ بنابراین خود را پایبند به اخلاق می‌دانیم.

یکی از خبرنگاران در این نشست خبری، سوال کرد که چرا چهره‌های برجسته جریان اصلاحات در ستاد مهندس موسوی فعالیت قوی و پررنگ ندارند؟

رییس ستاد مهندس موسوی گفت: بسیاری از چهره‌ها از هر دو طیف و جناح در سطح بسیار گسترده‌ای با ما همکاری‌های نزدیک دارند و بسیاری از نزدیکان و وزرای دولت آقای خاتمی نیز در حال حاضر مشغول فعالیت هستند؛ از جمله آقایان زنگنه، جهانگیری، محتشمی‌پور و دیگر چهره‌های شاخص و برجسته جریان اصلاحات و همچنین اصولگرا، همه به شکل شورای عالی ستاد فعالیت دارند.

خبرنگاری از بهزادیان‌نژاد درباره نقش دانشجویان در ستاد موسوی سوال کرد که رییس ستاد مهندس موسوی پاسخ داد: ما گروه‌های مختلف دانشجویی داریم و نیز کمیته جوانان، موج نو، نسیم 88 و نیز ستادهای 88، پویش و هنرمندان که همراه با آقای خاتمی فعالیت می‌کردند. هم‌چنین ستاد دختران جوان که خانم راکعی راه‌اندازی کرده، فعالند؛ گروه‌های مختلف با سلایق مختلف با ما همکاری می‌کنند که تاکنون تاثیرات مثبتی داشته.

از ابتدای فعالیت گفتیم بر اساس اصول اخلاقی فعالیت می‌کنیم و یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های مهندس موسوی این است که تاکید دارد هرکس به او تعرضی هم داشته باشد، نباید مورد مقابله به مثل قرار گیرد؛ بنابراین خود را پایبند به اخلاق می‌دانیم.

خبرنگاری نیز درباره علت آنچه آشفتگی‌های زیاد در ستاد مهندس می‌نامید، سوال کرد و این سوال را مطرح کرد که چرا مهندس هنوز نتواسته شعار تبلیغی مشخص و ثابتی داشته باشد؟

مهندس میر حسین موسوی

بهزادیان‌نژاد در پاسخ با بیان اینکه انتقادات را به جان و دل می‌پذیرد گفت: منظور از آشفتگی را نمی‌دانم؛ کمیته‌های مختلف به صورت منسجم در حال فعالیت هستند و ستاد، ساماندهی منظم و خوبی دارد.

وی بیان کرد: از ابتدای فعالیت، چند موضع آگاهانه داشتیم؛ ما بر «هر ایرانی یک ستاد» تاکید کردیم و این شعار از یک ستاد حزبی که از بالا تا پایین به صورت سلسله مراتبی فعالیت می‌کند، متفاوت است؛ بنابراین ممکن است که این موضوع از بیرون و از منظر کسانی که توجه دقیق به این شعار ندارند، آشفتگی به نظر برسد اما در  فضایی که رسانه ملی بی‌طرفی‌ را رعایت نمی‌کند، وقتی بر روی هر فرد یا هر موبایل، یک رسانه تاکید می‌کنیم، به این معنی است که نسبت به طرح‌ها و شعارهایمان کاملا آگاهانه عمل می‌کنیم و در مجموع، هدف اصلی ما هماهنگی است.

بهزادیان‌نژاد همچنین با بیان اینکه ستاد مهندس موسوی در چهار گروه فعالیت می‌کنند، گفت: گروه اول، ستاد مرکزی است که در سراسر کشور شعبه دارد. گروه دوم، ستادهای مستقل اصلاح‌طلبان است که تحت نظر قائم‌مقام ستاد مرکزی جناب آقای دکتر صفدر حسینی فعالیت می‌کند و متناظر با آن، آقای آخوندی ستاد احزاب اصولگرای حامی مهندس موسوی را تحت نظارت دارد؛ گروه سوم، ستادهای مردمی مهندس موسوی هستند و گروه چهارم مجموعه‌های تخصصی که ستادهای ملی را در کشور سامان داده‌اند؛ مانند کمیته پزشکان، معلمان، مهندسان و غیره.

یکی از خبرنگاران درباره برنامه ستاد برای افزایش حضور و مشارکت مردمی در شهرستان‌ها سوال کرد که بهزادیان‌نژاد در پاسخ با انتقاد از عملکرد صداوسیما که فضای انتخاباتی پرشوری را ایجاد نکرده، بیان کرد: امکان موج‌آفرینی ستادها در حد متعارف است؛ بنابراین باید چاره‌جویی دیگری داشته باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه رسانه ملی بدون در نظر گرفتن این اصل که حضور حداکثری ضامن مشروعیت نظام است، ظاهرا در تلاش است تا انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار نشود.

سیاست خارجی مهندس موسوی مبتنی بر عقلانیت، تعامل و تدبیری که در عین حال منافع ملی را نیز حفظ کند.

بهزادیان‌نژاد ادامه داد: ستادهای ما فعالیت خود را خواهند داشت و اگر صدا و سیما به این روال ادامه دهد، شیوه‌های جدیدی را در پیش خواهیم گرفت. از بهزادیان‌نژاد سوال شد که آیا موضوع ضرب و شتم‌ها و درگیری‌هایی که در سخنرانی مهندس موسوی صورت گرفته پیگیری کرده است؟

وی پاسخ داد: مورد اتهام را پی‌گیری کرده‌ایم و سایر موارد را نیز از دوستان خواسته‌ایم تا اطلاع دهند و ما هم پی‌گیری کنیم.

میرحسین موسوی

رییس ستاد مهندس موسوی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره  تیتر روز شنبه روزنامه اعتماد ملی و انتقاد از حامیان مهندس موسوی در این شماره و چاپ نظرسنجی، با یادآوری اینکه به نظرسنجی‌ها اعتماد داریم اما با نظرسازی مخالفیم ادامه داد: مواضع جناب آقای کروبی را از مواضع برخی از اداره‌کنندگان حزب اعتماد ملی جدا می‌دانیم؛ آقای کروبی شخصیتی برجسته و عزیز هستند و باید ببینیم چه اتفاقی در آن لحظه رخ داده که ایشان را رنجیده‌خاطر کرده است.

بهزادیان‌نژاد همچنین درباره دیدگاه‌های اقتصادی و سیاست خارجی مهندس موسوی با بیان اینکه نگاه اقتصادی مهندس در 51 گزاره‌ای که به نام گزاره‌های اقتصادی چاپ و منتشر شده، مشخص است، بیان کرد: در سیاست خارجی نیز مهندس موسوی که زمانی وزیر امور خارجه هم بوده‌اند، تاکید فراوان بر زدودن تنش‌ها و اعتقاد به تعامل با جهان دارند، نه تقابل با آن. وی گفت: سیاست خارجی مهندس موسوی مبتنی بر عقلانیت، تعامل و تدبیری که در عین حال منافع ملی را نیز حفظ کند.

بهزادیان‌نژاد درباره اعتقاد موسوی به اقتصاد دولتی یا اقتصاد باز، اظهار کرد: مهندس موسوی در مقدمه 51 گزاره اقتصادی خود اعلام کرد که جنگ سال‌هاست تمام شده و اقتصاد جنگ نیز به پایان رسیده است.

وی درباره احتمال تشکیل کابینه ائتلافی از سوی میرحسین موسوی گفت: میانگین نیروهای فعال در ستاد هم از دوستان اصلاح‌طلب هستند و هم اصولگرا و مهندس موسوی هم‌چنان تاکید دارند که یک اصلاح‌طلب اصولگرا هستند و در همه شرایط نیز چنین اعتقادی دارند؛ مهندس موسوی در گزینش نیروهای خود نیز به این موضوع دقت دارند و کابینه را با ترکیبی از افراد شایسته همه احزاب و گروه‌ها انتخاب خواهند کرد.

بهزادیان‌نژاد درباره ایرانیان خارج از کشور نیز بیان کرد: کمیته ویژه‌ای با همکاری دکتر جاوید در اکثر کشورها ایجاد شده و آنها در حال فعالیت برای جلب مشارکت هموطنان عزیز در خارج از کشور هستند.

چه نشانه‌ای وجود دارد که مهندس موسوی به نفع آقای رضایی کنار برود؟

در ادامه یکی از خبرنگاران درباره شایعه حمایت انجمن حجتیه از مهندس موسوی سوال کرد که بهزادیان‌نژاد پاسخ داد که خودتان می‌گویید این شایعه است و صحت ندارد.

به گزارش قلم‌نیوز، بهزادیان‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره صحت کناره‌گیری احتمالی موسوی به نفع رضایی گفت: کسی که چنین موضوعی را مطرح کرده، باید بگوید چه نشانه‌ای وجود دارد که مهندس موسوی به نفع آقای رضایی کنار برود؟

موسوی و امام

امیدوارم دوستانی که در ستادهای مختلف هستند توجه کنند که ما رسالت دوگانه‌ای در پیش داریم؛ یکی فراخوان جامعه به حضور حداکثری و دیگری شرح مواضع و دیدگاه‌های کاندیداهایمان با هدف تغییر در کشور و پرهیز از تخریب؛ چرا که در صورت تخریب، جامعه حرف‌های راست ما را هم نمی‌پذیرند.

رییس ستاد مهندس موسوی درباره این تحلیل که ورود محسن رضایی رای اصولگرایان حامی میرحسین را کاهش خواهد داد، بیان کرد: آقای دکتر رضایی، آرای خود را دارند، ما این موضوع را نفی نمی‌کنیم اما از روی میزان اقبال عمومی می‌توانید پاسخ سوال خود را بیابید.

بهزادیان‌نژاد در پاسخ به درخواست یکی از خبرنگاران مبنی بر ابلاغ  پیام ستاد میرحسین موسوی به حامیان گفت: ما از همه حامیان عزیز مهندس موسوی می‌خواهیم فعال باشند و بر اساس همان شعار «هر شهروند یک رسانه» عمل کنند. در این صورت هر فرد در هر جایگاهی می‌تواند تبدیل به رسانه ملی شود و موج فراگیری ایجاد کند. از رانندگان تاکسی و مینی‌بوس هم می‌خواهیم که به منزله ستاد عمل کنند و پیام‌های مهندس موسوی را به علاقه‌مندان برسانند.

رییس ستاد میرحسین موسوی درباره عدم اجازه به کاندیداهای اصلاح‌طلب برای برگزاری برنامه در شهرستان‌ها بیان کرد: با وضع خاصی مواجهیم، دستگاه‌های دولتی برای کاندیداها تضییقاتی ایجاد می‌کنند؛ مثلا روز گذشته در شهر ورامین، فراخوان و پلاکادرها پاره شده بود. متاسفانه همکاری لازم صورت نمی‌گیرد. تداوم این وضعیت، انتخابات سردی را رقم می‌زنند. باید این زنگ خطر را به صدا درآورد که انتخابات کم‌شور حتی به نفع رقیب ما و از همه مهم‌تر منافع ملی نیست.

در پایان این نشست درباره امکان مناظره مهندس موسوی سوال شد که رییس ستاد میرحسین موسوی پاسخ داد: مهندس موسوی آمادگی کامل برای حضور در مناظره را دارند و امیدواریم صدا و سیما هرچه زودتر برنامه‌های خود را اعلام کند و میزگردی با شرایط برابر، بی‌طرفانه و با کلیه شرایط یک میزگرد با اصول اخلاقی و عملی برگزار کند که مهندس موسوی قطعا در آن شرکت خواهد کرد.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

منبع: پایگاه خبری قلم

تنظیم برای تبیان: سید پیمان صابری