تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور گفت: امروز پیروان پیامبران الهی از جمله حضرت موسی(ع)، حضرت مسیح(ع) و پیامبر اسلام(ص) باید دست به دست هم و با تبعیت از آموزه های پیامبران آرزوی آنان را محقق کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروان ادیان با اتحاد صلح جهانی را محقق کنند
احمدی نژاد

رئیس جمهور گفت: امروز پیروان پیامبران الهی از جمله حضرت موسی(ع)، حضرت مسیح(ع) و پیامبر اسلام(ص) باید دست به دست هم و با تبعیت از آموزه های پیامبران آرزوی آنان را محقق کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار "میترو پلی تین مارگیو دوگیز صلیوا" معاون رهبر کلیسای شرق آشوری با بیان اینکه قوم آشور از اولین اقوام متمدن در جهان و منطقه خاورمیانه است اظهار داشت: تمدن آشوری از محورهای اصلی تمدن شرق به شمار می رود و مردم منطقه با اقوام آشوری پیوند تاریخی عمیق ، قلبی و فرهنگی دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران فرق گوناگون مسیحی، کلیمی، مسلمان و زرتشت برادرانه در کنار هم زندگی می کنند گفت : در ایران همه کسانی که به دنبال آموزه های آسمانی و کتاب الهی هستند محترم شمرده می شوند و احساس ما با دیگر اقوام احساس یگانگی و برادری است.

امروز سایه تهدید و تبعیض آرامش را از ملتهای جهان سلب کرده است در حالی که خداوند انسان را خلق کرده که در صلح و برادری زندگی کند

وی با بیان اینکه همه کسانی که در جبهه یکتاپرستی قراردارند به دنبال حاکمیت اخلاق و تعلیمات پیامبران الهی در زندگی شخصی و اجتماعی خود هستند خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ انسانی ، صلح و فداکاری حرف اول را در دنیا می زند.

رئیس جمهور گفت: برخلاف فرهنگ کسانی که خدا و پیامبران را از زندگی خود کنار گذاشته اند در فرهنگ یکتاپرستی کسی به دنبال تعرض به حقوق دیگران و تحقیر و تجاوز نیست.

دکتر احمدی نژاد شرایط حاکم بر جهان را به خاطر ظلمها و جنایات گوناگون نامناسب دانست و گفت: امروز سایه تهدید و تبعیض آرامش را از ملتهای جهان سلب کرده است در حالی که خداوند انسان را خلق کرده که در صلح و برادری زندگی کند.

وی با اشاره به وجوه مشترک فرهنگی و پیوندهای تاریخی میان اقوام گوناگون گفت: امروز باید به کمک هم تلاش کنیم دنیای جدیدی بسازیم، این مسوولیت ماست و البته قابل تحقق است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه شیاطین در طول تاریخ مانع از برپایی دنیایی بر اساس صلح وآرامش شده اند گفت : تجربه نشان داده است که هر جا مومنان متحد شوند شیاطین فرار خواهند کرد، به خصوص امروز که جبهه شیاطین ضعیف شده و در تحکیم سلطه خود بر جهان با شکست مواجه شده اند.

وی با تاکید بر اینکه امروز مسئولیت علمای دینی بسیار سنگین است گفت: با توجه به اینکه سیاسیون عالم نتوانسته اند دنیا را اصلاح کنند امروز زمان آن است که دست به دست هم مسئولیتهای تاریخی خود را انجام دهیم.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور