تبیان، دستیار زندگی
متن کامل سخنان آقای احمدی نژاد در اعلام دستیابی ایران به چرخه سوخت هسته ای دكتر محمود احمدی‌نژاد عصر روز سه‌شنبه 22 فروردین 1385 در تالار كتابخانه‌ی دانشكده‌ی علوم رضوی در جوار آستانه‌ی ملكوتی حضرت ثامن الحجج(ع) مشهد مقدس د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستیابی ایران به چرخه‌ی تولید سوخت هسته‌ای

متن کامل سخنان آقای احمدی نژاد در اعلام دستیابی ایران به چرخه سوخت هسته ای


دكتر محمود احمدی‌نژاد عصر روز سه‌شنبه 22 فروردین 1385 در تالار كتابخانه‌ی دانشكده‌ی علوم رضوی در جوار آستانه‌ی ملكوتی حضرت ثامن الحجج(ع) مشهد مقدس در جمع مسوولان لشكری و كشوری گفت: دیروز شهیدان و ایثارگران شما ایران عزیز را بر بام استقلال و عزت نشاندند و امروز جوانان عزیز میهن اسلامی می‌روند تا قله‌های علم و فناوری را فتح كنند. علم‌آموزی و تحقیق و پژوهش و مجاهدت علمی و فداكارانه ‌شأن ملت بزرگ ایران و از خواسته‌های به حق مردم عزیز ماست.

رئیس‌جمهور اعلام كرد: اینك در آستانه‌ی میلاد پیامبر بزرگ اسلام(ص) و در محضر امام رضا(ع) و در این فرصت تاریخی اعلام می‌كنم در سایه‌ی توجهات حضرت ولی عصر(عج) و با مجاهدت دانشمندان مؤمن و خلاق ایرانی و دعای ملت شجاع و هوشمند و همیشه در صحنه‌ی ایران، چرخه‌ی تولید سوخت هسته ای در مقیاس آزمایشگاهی كامل شده و اورانیوم با غنای مورد نیاز در 20 فروردین سال جاری یعنی 1385 به دست جوانان ما تولید شد.

وی ادامه داد: پیامبر عزیز اسلام محمد مصطفی (ص) همه‌ی بشریت را به فراگیری علوم و فنون فرا می‌خواندند و بر همین مبنا دانشمندان خلاق كشور ما نیز تلاش‌های گسترده‌ای را برای دسترسی به فناوری‌های مختلف و علمی آغاز كرده و به لطف الهی به پیشرفت‌های قابل توجهی در علوم پزشكی مهندسی هوا و فضا و من جمله علوم هسته ای دسترسی پیدا كرده‌اند.

وی خاطرنشان كرد: آن‌چه باعث شد این جلسه باشكوه برگزار شود، خبر ارائه‌ی گزارش - كه از سوی آقای آقازاده مطرح شد - مربوط به پیشرفت‌های بزرگی است در انرژی هسته ای اتفاق افتاده است.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: دسترسی به چرخه‌ی تولید سوخت هسته ای یك مطالبه‌ی ملی همه‌ی ملت ایران است و مردم ما بارها و بارها در تجمعات خود در شهرها و روستاها در تمام نقاط دنیا و هر كجا كه هستند بر دسترسی به آن تاكید ورزیده‌اند. مهمترین تجلی این مطالبه‌ی ملی در 22 بهمن سال گذشته بود كه مردم با حضور میلیونی خود در همه‌ی شهرهای ایران در بخش‌ها و بسیاری از روستاها و در سرتاسر جهان در پاسخ به خادم خود كه خواسته بودم اعلام نظر نمایند، پشتیبانی قاطع و خواسته‌ی خود را یكپارجه اعلام كردند و بعد از آن بدون استثنا در هر تجمعی بر این مطالبه‌ی به حق خود تأكید ورزیدند.

رئیس‌جمهور اعلام كرد: اینك در آستانه‌ی میلاد پیامبر بزرگ اسلام(ص) و در محضر امام رضا(ع) و در این فرصت تاریخی اعلام می‌كنم در سایه‌ی توجهات حضرت ولی عصر(عج) و با مجاهدت دانشمندان مؤمن و خلاق ایرانی و دعای ملت شجاع و هوشمند و همیشه در صحنه‌ی ایران، چرخه‌ی تولید سوخت هسته ای در مقیاس آزمایشگاهی كامل شده و اورانیوم با غنای مورد نیاز در 20 فروردین سال جاری یعنی 1385 به دست جوانان ما تولید شد.

رئیس جمهور ادامه داد: من این موفقیت بزرگ را در این مكان مقدس و در جوار ثامن الائمه و امام رئوف و پناه و امید مسلمانان و مظلومان به شهیدان و امام شهیدان، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران در هر كجا كه هستند داخل و خارج كشور و به جوانان عزیز این مرز و بوم صمیمانه تبریك عرض می كنم و رسماً اعلام می كنم كه ایران به كشورهای هسته‌ای جهان پیوسته است و این دستاورد بزرگ تاریخی حاصل رنج و مجاهدت و مقاومت و پایداری بزرگ ملت ایران است و این شروعی بر پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگتر و بزرگتر است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ملت ما به ویژه جوانان در سایه‌ی اتكا به خدا، خودباوری و اراده خود توانستند به این فناوری بسیار مهم و ارزشمند دست بیابند. در این لحظه‌ یاد و خاطره‌ی امام راحل و شهیدان را گرامی می داریم و به ارواح آنها درود می فرستیم. 20 فروردین روز بزرگی است كه در تاریخ ملت ایران ثبت می شود و همواره الهام بخش ملت و جوانان ما در همه‌ عرصه‌ها‌ی تعالی و پیشرفت خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: در این جا لازم می دانم نكاتی را پیرامون این حادثه‌ی بزرگ به عرض برسانم.

علوم و فنون در ظل ایمان الهی در خدمت بشریت است. علم توأم با ایمان است كه در خدمت صلح و آرامش و پیشرفت قرار می گیرد. بارها اعلام كرده‌ایم كه خواهان صلح و آرامش بر پایه‌ی توحید و عدالت برای همه‌ی بشریت هستیم.

فناوری هسته‌ای ما در خدمت مقاصد صلح آمیز است. اعلام می كنیم كسانی به سلاح‌های كشتار جمعی نیاز دارند كه در اندیشه‌های پنجاه سال گذشته به سر می برند. كسانی كه تصور می كنند معادلات سیاسی و اقتصادی را می شود با انبوه سلاح‌های كشتار جمعی به نفع خود سامان داد و هدایت كرد.

ملت ما یك ملت متمدن با فرهنگی است كه متكی به اراده‌های ایمانی و الهی جوانان خود است ملت ما برای تحقق آرمان‌های خود متكی به افكار و اندیشه‌ها و ارزش‌های متعالی است كه در فرهنگ اسلامی و فرهنگ ملت ایران نهفته است، ملت ما اقتدار خود را از زرادخانه‌های هسته‌ای نمی گیرد. منشاء اقتدار ملت ما، عمق ایمان مذهبی و الهی ملت ماست.

آنچه به دست آمده و به دست می آید در چارچوب حقوق ملت ایران و منطبق بر قوانین شناخته شده از جمله حقوق ملت ما در آژانس و پیمان منع سلاح‌های اتمی است و براساس مقررات بین المللی مسیر خود را تا تولید صنعتی سوخت برای نیروگاه ‌هایمان ادامه می دهیم.

احمدی نژاد تاكید كرد: بارها اعلام كرده‌ایم و می كنیم كه مجموعه‌ی فعالیت‌های هسته‌ای ما در تمام مراحل تحت قوانین و نظارت آژانس بوده است. امروز هم علاقه داریم همچنان تحت نظر آژانس فعالیت‌های خود را ادامه دهیم.

آنچه به دست آمده و به دست می آید در چارچوب حقوق ملت ایران و منطبق بر قوانین شناخته شده از جمله حقوق ملت ما در آژانس و پیمان منع سلاح‌های اتمی است و براساس مقررات بین المللی مسیر خود را تا تولید صنعتی سوخت برای نیروگاه ‌هایمان ادامه می دهیم.

ملت ما در مسیر رو به تعالی خود با برخی بد اخلاقی ‌ها، قانون شكنی‌ها و زورگویی‌ها مواجه بوده است كه در تاریخ ملت ما سابقه دارد.

در نهضت ملی شدن صنعت نفت كه حق مسلم ما بود برخی از این قدرت‌ها بنای مخالفت گذاشتند و با جسارت در مقابل حق قطعی ملت ایران ایستادند كه صد البته حاصل آن جز نفرت دائمی از آنان در دل ملت ما نبود.

همان‌ها امروز با همان استدلال و ادبیات و جنگ روانی می خواهند مانع استفاده ملت ایران از حقوق قطعی و مسلم خود شوند. من به آنها توصیه می كنم تجربه‌ی تلخ گذشته را تكرار نكنند و به حق ملت ایران احترام بگذارند و نفرت ابدی در ذهن و تاریخ ملت ایران و ملت‌های آزاده‌ی جهان برای خود نیافرینند.

بارها اعلام كرده‌ایم و این جا هم اعلا م می كنیم پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی همواره در خدمت صلح و آرامش و امنیت برای همسایگانش و برای جهانیان بوده و خواهد بود.

دولت به نمایندگی از ملت، همه‌ی تلاش‌های نخبگان و علما و پژوهشگران و دانشمندان و جوانان را در مسیر پیشرفت همه جانبه‌ی كشور ارج می نهد و با تمام توان از آنها حمایت و پشتیبانی می كند.

من به عنوان خادم ملت ایران از همه‌ی عزیزانی كه دست اندركار این پیروزی بزرگ بودند و كاركنان و مدیران سازمان و آقای آقازاده تشكر می كنم و می خواهم تا تحقق كامل تولید سوخت هسته‌ای برای نیروگاه ‌ها كار را ادامه دهند.

دولت به پاس این دستاورد بزرگ سجده‌ی شكر به درگاه ایزد منان به جای می آورد و از همه‌ی ملت ایران در داخل و خارج تقاضا دارد كه شكر این نعمت بزرگ را به جا آورند.

لینکها:

چرا انرژی هسته ای؟

گزارش محمد البرادعی در باره فعالیت های هسته ای ایران

جنگ رسانه ای در چالش هسته ای علیه ایران

دیدار ساعی با قهرمان اروپا در حمایت از فعالیت های هسته ای ایران

گفتگو با منوچهر محمدی در مورد انرزی هسته ای

قرنی سراسر وحشت و جنگ

دانسته ای كوتاه در باره ی بمب هسته ای

ادعای آمریكایی‌ها: ایران را از جام جهانی 2006 محروم كنید

اورانیوم چیست

متن كامل قطعنامه شوراى حكام علیه ایران

راکتورهای هسته ای