تبیان، دستیار زندگی
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جوانان خواسته است در مورد سربازی که با زندگی و آینده آنان گره خورده، نظر دهند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در مورد سربازی نظر بدهید

سرباز

همانگونه که می دانید فوریت طرح اصلاح خدمت سربازی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و برای اولین بار مسئولین امر و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جوانان خواسته است در مورد سربازی که با زندگی و آینده آنان گره خورده، نظر دهند و  پیشنهادهای اصلاحی خود را در خصوص طرح اصلاح قانون خدمت نظام وظیفه در اختیار این کمیسیون قرار دهند.

در اطلاعیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح شده است: نظر به اینکه طرح اصلاح خدمت سربازی از قانون خدمت نظام وظیفه در دستور کار بررسی این کمیسیون قرار دارد ؛ از کلیه هموطنان و به وی‍ژه جوانان عزیز درخواست می شود نظرات خود را در اختیار اعضای این کمیسیون قرار دهند.

هموطنان عزیز می توانند نظرات و پیشنهادات خود را حداکثر ظرف مدت 10 روز به آدرس: تهران ، میدان بهارستان، مجلس شورای اسلامی ، ابتدای خیابان مجاهدین اسلام، دبیرخانه مجلس و یا صندوق پستی 177-11575 و یا پست الکترونیکی : http://news.parliran.ir ارسال کنند.

پیشتر گروه جامعه و سیاست مطالب زیر را در مورد خدمت سربازی منتشر ساخته که یقینا می تواند مورد استفاده جوانان و صاحب نظران قرار گیرد:

بیچاره سربازان ایرانی: بررسی مقایسه ای وضعیت سربازی در ایران و سایر کشورهای جهان تا آگوست 2008

پایان عصر ناپلئون:  بررسی تغییر موضع كشورهای جهان نسبت به قانون خدمت وظیفه عمومی

 یک قانون و هزار ماجرا: بررسی اثرات نامطلوب اجتماعی خدمت سربازی

پادگانها: بررسی فراز و نشیب بیش از هفتاد سال " سربازی " در ایران

گروه جامعه وسیاست