تبیان، دستیار زندگی
سفیر ایران در مسکو: تهران و مسکو روز دوشنبه درباره تمدید خط اعتباری گفت وگو می کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازی خط تهران به مسکو

مذاکراتی با وزیر اقتصاد روسیه برای امضای قراردادهایی در خصوص تمدید خط اعتباری برگزار خواهد کرد. این قرارداد روسیه را برای پروژه های مشترک آماده می کند.

بخش اقتصاد تبیان

سفیر ایران در مسکو

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس ،  «مهدی سنایی» سفیر ایران در مسکو  اعلام کرد که تهران و مسکو روز دوشنبه هفته جاری در حین سفر معاون وزیر اقتصاد ایران به روسیه درباره تمدید خط اعتباری بحث و گفت وگو می کنند.

پیش از این سنایی با بیان اینکه خط های اعتباری 2 و 5 میلیارد دلاری روسیه به ایران برای خرید کالا نیست، گفت: اینها برای پروژه های صنعتی است و خط اعتباری 5 میلیارد دلاری به طرح هایی اختصاص می یابد که در 2 سال گذشته بین دو کشور توافق شده است.

بنا به گفته سنایی، معاون وزیر اقتصاد ایران قرار است با «سرگئی استورچاک» معاون وزیر دارایی روسیه گفت وگو و دیدار کند.

سنایی به خبرنگاران گفت: «یکی از معاونان وزیر اقتصاد ایران روز به روسیه سفر می کند. او مذاکراتی با وزیر اقتصاد روسیه برای امضای قراردادهایی در خصوص تمدید خط اعتباری برگزار خواهد کرد. این قرارداد روسیه را برای پروژه های مشترک آماده می کند».

وی پیش از این در خصوص خط اعتباری روسیه به ایران و اینکه آیا این در اختیار شرکت هایی قرار می گیرد که از روسیه به ایران کالا وارد می کنند؟ نیز گفت: در واقع صحبت از 2 خط اعتباری است. یکی خط اعتباری 5 میلیارد دلاری دولتی و دیگری خط اعتباری 2 میلیارد دلاری بخش خصوصی. خط اعتباری 5 میلیارد دلاری، پیشنهادی بود که 2 ماه پیش از سوی ما در دیدار با الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه مطرح شد و با مکاتبات و پیگیری های بعدی، در نهایت مورد حمایت رئیس جمهور روسیه قرار گرفت.


منبع: خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .