تبیان، دستیار زندگی
هیات دولت در جلسه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، به ادامه بررسی پیشنهادهای کارگروه منتخب درخصوص «لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» پرداخت و مواد دیگری از این لایحه را به تصویب رساند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واحد پول ایران، تومان شد

هیات دولت در جلسه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، به ادامه بررسی پیشنهادهای کارگروه منتخب درخصوص «لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» پرداخت و مواد دیگری از این لایحه را به تصویب رساند.

بخش سیاست تبیان

هیئت دولت،دولت،روحانی،حسن روحانی،واحد پول،منتخب،لایحه،بانک،مصوبه،آخرین اخبار،اقتصاد

هیات دولت در جلسه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، به ادامه بررسی پیشنهادهای کارگروه منتخب درخصوص «لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» پرداخت و مواد دیگری از این لایحه را به تصویب رساند. براساس موادی از این لایحه که به تصویب هیأت وزیران رسید، واحد پول ایران، تومان و برابر با 10 ریال تعیین شد. همچنین به بانک مرکزی اجازه داده می شود که برای مدیریت ذخایر و دارایی ها، بدون اخذ مجوز، ثبت سفارش، پرداخت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به ورود و صدور طلا اقدام نماید.

اختصاص دو هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده مازندران

با تصویب دولت، مبلغ دو هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 10 درصد به منظور حمایت از کشاورزان خسارت دیده ناشی از وقوع برف و یخبندان و سرمازدگی در استان مازندران اختصاص یافت. صندوق بیمه محصولات کشاورزی موظف شد نسبت به پرداخت خسارت باغداران تحت پوشش تا سقف 200 میلیارد ریال اقدام کند. همچنین تا سقف 300 میلیارد ریال برای پرداخت کمک بلاعوض مصوب شد.

با تصویب دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است نسبت به انجام مذاکره و امضای موقت موافقتنامه همکاری های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلوونی اقدام کند.

سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز موظف شد به منظور جبران بخشی از خسارات وارده به باغات کیوی، نسبت به خرید توافقی این محصول تا سقف 200 میلیارد ریال اقدام نماید.

همچنین هیأت دولت به منظور تنظیم مطلوب بازار مرکبات و جلوگیری از نوسانات فصلی، وزارت جهاد کشاورزی را موظف کرد با همکاری استانداری مازندران و سایر دستگاه های اجرایی ذیربء اقدامات و پیگیری های لازم را برای بهبود کیفیت و بهره وری تولید (اصلاح باغات و...)، کمک به استقرار پایانه صادراتی و حمایت از ایجاد تشکل های صادراتی توانمند، بهبود وضعیت بسته بندی و بازاریابی و برندسازی، ساماندهی وضعیت حمل و نقل و تسهیل شرایط ترخیص از گمرکات کشور و تشویق کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی به عمل آورد.

مجوز اخذ وام از روسیه صادر شد

هیات وزیران در ادامه این جلسه ، مجوز اخذ تسهیلات مالی از روسیه برای اجرای برخی از طرح های پروژه های زیربنایی و تولیدی را صادر کرد. این وام با اولویت انرژی های نو، هسته ای، نیرو، راه آهن، بزرگراه ها، سدها، شبکه های آبیاری و طرح انتقال آب هزینه خواهد شد.

تعیین سازمان برنامه و بودجه به عنوان متولی طراحی و راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی طرح های توسعه ای

هیأت وزیران در ادامه جلسه، سازمان برنامه و بودجه کشور را به عنوان متولی طراحی و راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی مربوط به طرح های توسعه ای تعیین کرد.

محتویات پایگاه اطلاع رسانی یاد شده شامل نام سازمان توسعه ای مربوطه، موضوع طرح، محل اجرای طرح به تفکیک استان، شهرستان و مراحل پیشرفت طرح است که در اجرا مشخص می شود.

ایران با اسلوونی موافقتنامه همکاری های اقتصادی امضا می کند

با تصویب دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه همکاری های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلوونی اقدام کند.


منبع : خبرگزاری ایسنا