تبیان، دستیار زندگی
اداره ی رسانه ‌های مونیخ یک درخواست رسمی برای ما ارسال نموده تا فورا خدمات شبکه ذکر شده پرس تی ‌وی را قطع کنیم. گوبل ضمن ابراز تاسف از این تصمیم افزود شرکت وی دیگر نمی ‌تواند سیگنال‌ های پرس تی ‌وی را پخش کند و بدون اطلاع ثانوی خدماتش را قطع می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرس‌تی‌وی از روی ماهواره می‌رود!


اداره ی رسانه ‌های مونیخ یک درخواست رسمی برای ما ارسال نموده تا فورا خدمات شبکه ذکر شده "پرس تی ‌وی" را قطع کنیم. گوبل ضمن ابراز تاسف از این تصمیم افزود شرکت وی "دیگر نمی ‌تواند سیگنال‌ های "پرس تی ‌وی" را پخش کند و بدون اطلاع ثانوی خدماتش را قطع می کند.


پرس تی وی

چندی است که حذف شبکه ی "پرس تی وی" (Press TV) با شایعات فراوانی همراه شده است. اما آنچه که آشکار و به دور از شایعات سیاسی می باشد این است که ، بعد از اقدام بهمن ماه سال گذشته سازمان نظارت بر رسانه ‌های انگلیس موسوم به آفکام مبنی بر لغو پروانه شبکه "پرس تی ‌وی" به دلیل آن ‌چه که این موسسه آن را نقض قوانین پخش خوانده است ، دولت آلمان هم تصمصم گرفت برنامه های این شبکه را در این کشور قطع کند. اداره رسانه های مونیخ موسوم به "بی ال ام" (BLM) روز سه شنبه از تصمیم خود برای قطع پخش برنامه های شبكه انگلیسی زبان پرس تی وی از ماهواره سس آسترا خبر داد. در این راستا ، استفن گوبل ، معاون رئیس سرویس ماهواره‌ های سس آسترا ، با ارسال پیام الکترونیکی به مقامات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد اداره ی رسانه‌ های مونیخ (BLM) خواستار حذف فوری شبکه ی "پرس تی ‌وی" از این ماهواره شده است. گوبل گفت : "اداره ی رسانه ‌های مونیخ یک درخواست رسمی برای ما ارسال نموده تا فورا خدمات شبکه ذکر شده "پرس تی ‌وی" را قطع کنیم. گوبل ضمن ابراز تاسف از این تصمیم افزود شرکت وی "دیگر نمی ‌تواند سیگنال‌ های "پرس تی ‌وی" را پخش کند و بدون اطلاع ثانوی خدماتش را قطع می کند."

گفتنی است پیشتر نیز آفکام جریمه‌ ای چند هزار پوندی را به شبکه ی "پرس تی ‌وی" تحمیل کرد. سازمان نظارت بر رسانه‌ های انگلیس در پی پوشش خبری سرکوب تظاهرکنندگان ضد ریاضت‌ های اقتصادی در لندن و دیگر شهرهای انگلیس توسط پلیس این کشور، فشار بر پرس تی ‌وی را افزایش داد.همچنین گفته می‌شود که آفکام ارتباط نزدیکی با خاندان سلطنتی انگلیس دارد و اسناد منتشر شده ویکیلیکس نشان می‌دهد که برنامه ‌های پرس تی ‌وی درباره ازدواج سلطنتی که بسیاری در این کشور، آن را ول ‌خرجی دانستند خشم خاندان سلطنتی را برانگیخته است.

گفتنی است پیشتر نیز آفکام جریمه‌ ای چند هزار پوندی را به شبکه ی "پرس تی ‌وی" تحمیل کرد. سازمان نظارت بر رسانه‌ های انگلیس در پی پوشش خبری سرکوب تظاهرکنندگان ضد ریاضت‌ های اقتصادی در لندن و دیگر شهرهای انگلیس توسط پلیس این کشور، فشار بر پرس تی ‌وی را افزایش داد

شبکه پرس تی وی در واکنش به این خبر گفته است که این اقدام در راستای حذف رسانه های دگر اندیش در اروپا صورت می گیرد و شروع این حذف ناعادلانه توسط دولت انگلیس صورت پذیرفت که مجوز اسکای این شبکه را ابطال نمود . "پرس تی وی" همچنین دولت آلمان را باعث این اقدام شرکت آسترا می داند. کارشناسان ، سیاسی کاری مقامات دولتی آلمان را در جهت حذف صدای متفاوت در اروپا ارزیابی می کنند.

پرس تی وی

"پرس تی ‌وی" شبکه ی تلویزیونی وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و اولین شبکه ی خبری تلویزیونی انگلیسی ‌زبان ایرانی است. "پرس تی ‌وی" پس از مدت‌ ها پخش آزمایشی برنامه‌ ها ، از 17 تیر ماه سال 1386) به وقت تهران) به طور رسمی پخش برنامه‌ های خود را آغاز نمود.

پایگاه اصلی این شبکه در تهران است. این شبکه خبرنگاران مقیم بسیاری در نقاط استراتژیک و مهم جهان مستقر کرده است. "پرس تی‌ وی" دارای ”ھ 400 کارمند در داخل ایران و 26 خبرنگار محلی در شهرهای مهم جهان از جمله اورشلیم ، نیویورک و واشنگتن است. به گفته مدیر این شبکه )محمد سرافراز( ، به خاطر نیاز به وجود دیدگاه متفاوتی در مسائل ایران و خاورمیانه ، مخاطبان اصلی شبکه مردم انگلیسی ‌زبان و مخاطبان اروپایی و آمریکایی هستند.

شعار این شبکه "خبر از نگاه جدید" برای شکستن سلطه ی رسانه ‌های گروهی غربی می باشد

شعار این شبکه "خبر از نگاه جدید" برای شکستن سلطه ی رسانه ‌های گروهی غربی می باشد. حائز اهمیت آن که ، شبکه ی "پرس تی وی" اهداف خود را به شرح زیر اعلام کرده که البته بند ابتدایی آن در حذف این شبکه بی نقش نبوده:

1) شکستن انحصار قوی رسانه‌ های غربی

2) به وجود آوردن پلی میان فرهنگ‌ های مختلف

3) تاکید بر نمایش تفاوت‌ ها و مشترکات سیاسی و فرهنگی با توجه به شرایط انسانی

اما به راستی دلیل حذف شبکه ی "پری تی وی" چیست؟ تحریم های اقتصادی و سیاسی ایران؟ افشای مسائل داخلی انگلیس توسط این شبکه؟ حذف صدای متفاوت در اروپا؟ و یا ...

فرآوری:آزاده مرنی
بخش ارتباطات تبیان

منابع: رسانه ایران / ویکیپدیا / سایت خبری اختصاصی