راهنما

اگر در ابتدا و انتهای عبارت جستجو علامت (") ( یا quotation) بگذارید، مطالبی که در متن آنها عین کلمات وجود دارد داخل عبارت را جستجو و نمایش می دهد ولی اگر در دو سر عبارت جستجو علامت (") قرار ندهید مطالبی که در متن آنها یکی از کلمات داخل عبارت وجود داشته باشد یافت می شود.

  • تعداد بازديد :
  • 4788
  • سه شنبه 5/7/1390
  • تاريخ :

حجاب رسانه ملی، عربی می شود!


رسانه انقدر سرش شلوغ هست که شاید حوصله نداشته باشد دیگه فکر ی برای حجاب  در این چهارچوب جادویی کند همین که سعی می کند دل پاکی داشته باشد هم برای خودش خیلی است اما چه کنیم که رسانه رسانه است و به همین خاطر کوله باری سنگین بر دوش دارد و چاره ای جز اهسته و پیوسته رفتن ندارد و الا هر سریع رفتنی انرژیش را می گیرد و هر اهسته رفتنی دیر به مقصد می رساندش و او را از رقبایش عقب می‌اندازد.


شمس العماره

رسانه ملی باید میان انجام وظایف و رسالت های خود تعادل ایجاد کند، اگر به خاطر انجام به وظیفه ای، مسئولیتی دیگر را خوب اجرا نکند به همان اندازه که در مورد اول موفق خواهد شد در مورد دوم بعد ها خود و جامعه را با مشکل رو به رو می کند البته این فرض ما زمانی قابل پرداخت است که اصالتا فکری در این مورد شده باشد یعنی عقیده ای ناب و دغدغه ای موجود باشد مسئولیتی بدون هر گونه تساهل و تسامح و سلیقه گرایی تعریف شده باشد و راه ان ترسیم و حرکت به سوی هدف هم اغاز شده  و بازوی نظارتی هم بر صحت امور کنترل داشته باشد.اما باید دید بحث حجاب در رسانه ملی در کدام وضعیت قرار دارد.

 آیا به دل پاک اکتفا شده است یا نه حجاب هم مثل سایر موارد در امر فرهنگ سازی رسانه ملی در نظر گرفته شده است.بعید به نظر می رسد فکری نشده باشد  حجاب در جامعه ایرانی امری است که با گوشت و خون جامعه امیخته شده و از دیر هنگام با فرهنگ ما بوده، هست و خواهد بود و رسانه ملی هم که قید دینی را یدک می کشد و قطب اول فرهنگ سازی  در کشور است  و پر مخاطب ترین رسانه؛ حتما بدین امرتوجه داشته، که این مهم را به راحتی می توان از آنچه به صورت تصویر به عنوان خروجی از صفحه تلویزیون پخش می شود و از گفتار مسئولین سازمان متوجه شد.

اما ابتدا باید به سراغ گفتار مسئولین این رسانه رفت که درباره تعامل حجاب و رسانه ملی چه می گویند آنچه از اظهار نظرهای  مدیران سیما بر می اید تاکید بر رعایت حجاب و ترویج الگوی آن در این رسانه است حتی آنان پا را از این امر فراتر گذاشته و بعد عفاف را نیز در کنار حجاب مد نظر دارند. مشاور امور زنان در صدا و سیما مسئله ترویج حجاب و عفاف را از گذشته جزء ضوابط سازمان صدا  و سیما و از رسالت های ذاتی آن می داند این نکته را همچنین می توان در سخنان و تاکیدات سازمانی رئیس رسانه ملی مشاهده کرد مدتی پس از صدور حکم دوره جدید ریاست آقای ضرغامی، وی با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب در صدا و سیما گفته بود:مساله حفظ حریم زن و مرد بسیار مهم است و باید در این زمینه الگوسازی شود و هم در محیط كاری و هم در برنامه‌ها این مساله باید رعایت شود ما نباید مجری مشكل‌دار داشته باشیم همچنین آرایش كردن خانم‌ها شرعا و قانونا ممنوع است كسی نباید آرایش كند چون خلاف شرع است و یك مورد هم نباید اتفاق بیفتد، همچنین شوخی‌های زننده نیز نباید میان زنان و مردان چه در تلویزیون و چه در رادیو اتفاق بیفتد و ترجیحا اگر مهمان زن داریم مجری هم زن باشد، همچنین گویندگان خبر هم مستثنی از این قاعده نیستند مشاوران بانوان در صدا و سیما باید فعال شوند و در این زمینه كارهای اساسی انجام دهند.( جهان نیوز.8/2/89)

از این ایراد که بگذریم ،به این نقطه می رسیم که با اینکه پوشش رنگی اشکالی ندارد اما باید جلب توجه نکند ولی ما در این رسانه فرهنگ ساز چقدر توانستیم حجاب  را با توجه به تمامی شرایط و قاعده عدم توجه الگوسازی کنیم یعنی اینکه اینطور مهندسی پیام کنیم که پوشش رنگی در منزل خوب و در میان نامحرمان امری مذموم است، نه به مانند مجموعه ساختمان پزشکان که همه و همه جا از حجاب رنگی استفاده می کردند

نکته ای که در کنار تمام این اظهار نظرها قابل توجه است خروجی رسانه است که خود آقای ضرغامی آن را بهترین گفتگو و بیان عملکرد سیما می داند و سوال اینجاست که آیا واقعا این موارد به طور کلی در برنامه های سیما نیز دیده می شود؟

آنچه که خروجی سیما است در مورد حجاب و البته عفاف کمی متفاوت از این عقاید است.در واقع مطابق آنچه که گفته شد اگر عقیده ناب و دغدغه درباره حجاب در سازمان وجود دارد ما باید در قسمت های بعدی( انجام مسئولیت بی هیچ پارازیت، و ترسیم راه، حرکت و نظارت)با مشکلاتی رو به رو باشیم اما قبل از پرداختن به موارد دیگر باید دوباره سری به اظهار نظرهای اخیر اقای ضرغامی  زنیم که در مصاحبه با هفته نامه پنجره گفته بودند شاید کمی به دلایل خروجی متفاوت نسبت به عقاید مطرح آنان پی ببریم. ایشان در جهت الگو سازی حجاب می گویند برخی به ما انتقاد می‎کنند که زن‎‎هایی که شما در تلویزیون نشان می‎دهید، با واقعیت خارجی جامعه مطابقت ندارند.....دلیلش این است که صداوسیما باید الگوسازی کند.ما این‎جا الگوسازی می‎کنیم، حجاب خوب را نشان می‎دهیم. همین حجاب خوب باید متنوع باشد. مصوبه کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم در خصوص سامان‎دهی مد و لباس، این وظیفه را به عهده صداوسیما گذاشته که بتواند حجاب اسلامی را در مد‎‎ها و رنگ‎های متنوع و مختلف به‎خصوص برای جوانان، معرفی کند تا اقبال بیشتری به حجاب اسلامی شود.

نامداری-غیرمنتظره

ایشان با بیان اینکه چادر حجاب برتر است می گویند:ما امروز در مورد بسیاری از نقش‎های نمایشی از چادر استفاده می‎کنیم که نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته و به‎صورت یک فرهنگ غالب درآمده است که پیش از این در صداوسیما نبود؛ اما در کنار آن، ترویج حجاب اسلامی متنوع را طبق وظیفه قانونی خود انجام می‎دهیم؛ حالا یک نفر سلیقه‎اش این‎طور است که اگر یک روسری آبی ببیند خیال می‎کند که این اشکال دارد، ولی نه هیچ اشکالی ندارد.برخی طرح‎‎های زیبای لباس و روسری و مقنعه کامل، هیچ اشکال شرعی ندارد و وظیفه ماست که این تنوع را تبلیغ کنیم.

از همین جا باید اولین رگه های اختلاف را بیرون کشید اینکه صداوسیما باید الگو سازی کند از بدیهیات است اما مسئله همین جاست که ایشان تبلیغ حجاب متنوع و رنگی را وظیفه خود می داند و طرح‎‎های زیبای لباس و روسری و مقنعه کامل را فاقد هیچ اشکال شرعی می داند و البته این نیز از این عقیده ایشان نشات می گیرد که حجاب کامل آن است که حداقل آن پوشش کامل موی سر و عدم استفاده از لباس تحریک‎کننده است.

این گفته(عدم تحریک کنندگی)را می توان پله دوم حساب آورد و پله قبل از آن عدم جلب توجه است یعنی ما مقدمه گناه را هم فراهم نکنیم. رسانه باید قطعا پله اول را مد نظر بگیرد و در کنار آن پوشش مو و بعد پوشش کامل سایر بدن.جز مو تقریبا سایر موارد طبق نظر مسئول سیما، نقض می شود. بازیگری یا مجری با لباس رنگی و طرح جلب توجه کننده!

شهید مطهری در کتاب حجاب اینطور اورده اند که :"«در دنباله آیه می‌فرماید «وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ»؛ زنان عرب معمولاً خلخال به پا می‌کردند و برای این که بفهمانند خلخال قیمتی به پا دارند پای خود را محکم بر زمین می‌کوفتند. آیه کریمه از این کار هم نهی فرمود.

از این دستور می‌توان فهمید که هر چیزی که موجب جلب توجه مردان می‌گردد، مانند استعمال عطرهای تند و همچنین آرایش‌های جالب نظر در چهره ممنوع است. بطور کلی زن در معاشرت نباید کاری بکند که موجب تحریک و تهییج و جلب توجه مردان نامحرم گردد.»

آنچه در رسانه ملی امروزه بیش از پیش مشاهده می شود استفاده از حجاب های رنگی جلب توجه کننده، آرایش بازیگران و نمایان شدن حجم بدن در لباس ها می باشد البته این روند رویکرد اهسته و نرمی دارد و بیشتر تذکر این نوشته نسبت به آینده این رویکرد است

از این ایراد که بگذریم ،به این نقطه می رسیم که با اینکه پوشش رنگی اشکالی ندارد، اما باید جلب توجه نکند ولی ما در این رسانه فرهنگ ساز چقدر توانستیم حجاب  را با توجه به تمامی شرایط و قاعده عدم توجه الگوسازی کنیم یعنی اینکه اینطور مهندسی پیام کنیم که پوشش رنگی در منزل خوب و در میان نامحرمان امری مذموم است، نه به مانند مجموعه ساختمان پزشکان که همه و همه جا از حجاب رنگی استفاده می کردند.توجه داشته باشید که بد حجابی که در سیما الگو سازی می شود فارغ از بحث برتری و تفوق پیام اصلی و معنوی است یعنی در بسیاری از همین سریال ها شرط غلبه معنی لزومی ندارد و موضوع انقدر ضروری نیست برایر رعایت این مورد.

نکته بعدی که آقای ضرغامی بدان عقیده دارند این است که در حوزه کار‎های نظارتی، سخت‎گیری‎‎های شان زیاد است و در بسیاری از برنامه‎‎ها وضعیت گریم خیلی بهتر شده است.ایشان بر این باورند که الان کمتر می‎توان آرایش را در چهره بازیگران و مجریان دید و به واقع آرایش معنا ندارد. بازیگر باید گریم متناسب با نقش را داشته باشد.امری که در گذشته بیشتر با آرایش انجام می‎شد تا گریم.

 ایشان در این رابطه اینطور می گویند که اما خیلی مواقع مسائل پیش‎بینی نشده و بیرونی باعث می‎شود تصور کنیم تخلفی صورت گرفته است...

ساختمان پزشکان

در اینجا دو نکته مطرح است اول باید دید که اقای ضرغامی چرا آرایش را از گریم متفاوت می دانند مگر در احادیث و گفته های بزرگان ما قید کلمه آرایش و یا گریم آمده است؟ آنچه در احکام است این است که صورت زنان نباید زینت داشته باشد و اگر اینطور باشد باید در برابر نامحرم پوشانده شود حال این زینت می تواند گریم باشد یا آرایش یا ابروان برداشته یک بازیگر. انچه به کار گرفته می شود یا نباید زینت محسوب شود و اگر زینت است تنها در یک صورت می تواند مورد استفاده گردد، که نکته دوم ما هم درهمین جا شکل می گیرد و جواب آن هم توسط خود اقای ضرغامی داده شده ایشان می گویند در مورد سریال یوسف هم به رهبری عرض کردم که آرایش همسر فرعون زیاد است و یک جاهایی خود ما به آن اشکال داریم، ایشان فرمودند اگر آن پیام کلی و معنوی که منتقل می‌شود، برتری و تفوق خود را نشان دهد این مسائل می‌تواند قابل اغماض باشد.»اما همانطور که مشخص است در بحث تفوق معنی، مرز بسیار باریکی است و تشخیص قوی می خواهد و امری محدود و نه همه جایی است.

انچه در کل به نظر می رسد فارق از ایرادات موجود در مراحل ایجاد مسئولیت، ترسیم راه، حرکت و نظارت که به دلیل مصلحت اندیشی، کمیت زدگی و سلیقه گرایی ایجاد شده است؛ ما در زمینه اعتقادات و نظر در اولین گام دارای رگه هایی از آسیب و تساهل هستیم که این موارد به دلیل اهمیت رسانه در امر فرهنگ سازی، وجودشان آسیب هایی را به دنبال خواهد داشت. و همان مشکلات دیگر در مراحل بعد از عقیده و دغدغه نیز موجب شده تا خروجی ما  نسبت به اصول مان پیرامون حجاب دارای انحراف باشد و ما اکنون با مشکل الگو سازی حجاب در سیمای ملی مواجه باشیم. آنچه در رسانه ملی امروزه بیش از پیش مشاهده می شود استفاده از حجاب های رنگی جلب توجه کننده، آرایش بازیگران و نمایان شدن حجم بدن در لباس ها می باشد البته این روند رویکرد اهسته و نرمی دارد و بیشتر تذکر این نوشته نسبت به آینده این رویکرد است .رویکردی که شاید از همه بیشتر  با دو سریال شمس العماره و به کجا چنین شتابان جلوه خاصی به خود گرفت و حال بیش از پیش ادامه دارد به خصوص در دو مورد رواج حجاب های رنگی بدون مهندسی پیام و ارایش بازیگران.

باید برای خروجی فکری کرد. هر چند عقیده ما بی نقص باشد  ولی اگر خروجی رسانه منطبق بر عقاید اولیه نباشد معلوم است که مشکلی در کار است که باید بر طرف شود. البته این دغدغه در مسئولین سیما هست و باید کمی دقیق تر به مسئله حجاب و چگونه مهندسی پیام برای الگو سازی آن بپردازند.

این خصوصیات در یک حجاب(رنگی بودن، با ارایش بودن و..) ما را بیاد حجاب های عربی می اندازد به خصوص که می توان این نوع حجاب را در شبکه ای عربی زبان مشاهده نمود .حجابی که مطابق متون دینی ما به طور حتم دارای ایراد است و حتی قاعده فرهنگ منطقه ای حجاب را هم در بر نمی گیرد بلکه نقض کننده اصول اولیه حجاب است. و این بیماری است که ما مدت ها از ان در سینما عبور کردیم و حال در شبکه پخش نمایش خانگی و سیما در حال ابتلای به آن هستیم. متاسفانه این ایراد در شبکه خبری شبکه العالم که باید مروج ارزشهای ما در تمام سطوح، حتی فرهنگ سازی درست حجاب باشد نقض می شود.

باید برای خروجی فکری کرد. هر چند عقیده ما بی نقص باشد  ولی اگر خروجی رسانه منطبق بر عقاید اولیه نباشد معلوم است که مشکلی در کار است که باید بر طرف شود. البته این دغدغه در مسئولین سیما هست و باید کمی دقیق تر به مسئله حجاب و چگونه مهندسی پیام برای الگو سازی آن بپردازند.

رسانه ما قطعا در برابر سایر رسانه های مشابه رسانه ای است پاک و باید سعی کرد به آلودگی دچار نشود و برای رفع آلودگی های جزئی آن نیز با دقت و برنامه ریزی و عدم تساهل و سلیقه گرایی رفتار کرد و البته رفتارهای ضربتی صرف(راپل فرهنگی!)در این زمینه قطعا صحیح نمی باشد.

عطاالله باباپور

بخش ارتباطات تبیان

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
غلی
بابا این رسانه ملی یعنی این همه مدیر بازرسی وحراست وحفاظت نمی تواند چند تا زن مجری را کنترل کند چرا این همه موضوع را پیچیده می کنید مگر کارکنان ادارات دولتی هر جوری می تواند سر کار حاضر شود که 5تا مجری همه را گیج ومنگ کردند این دقیقا سهل انگاری مدیران است
بعد این مجریان چرا این همه ادا و .....در می اورند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 11/8/1390 - 23:30
فاطمه حسيني
بیاد چادر خاكی بی نشان مدینه.اگه فقط اعمال یه روزمون نظری بهش داشته باشیم بدون هیچ ناراحتی متوجه این میشیم كه چند تا گناه كبیره/كلی گناه صغیره/یك عالمه عمل مكروه/اندازه مباح هم دست خداست انجام دادیم به یه چیز كه حكمش نمیدونیم گیر دادیم(كراهت رنگ سیاه چادر) استفاده از رنگ سیاه در چند جا جایز میباشد كه یكی از ان موارد رنگ چادر میباشد.ما كه هر كدوممون ماشاالله برا خودمون یه عالمه دهریم در عجبم كه این حكم چرا نمیدونستیم؟نكنه میدونستیم ولی به خاطر منافع خودمون این حرفا رو زدیم و نوشتیم؟شاید بخاطر اینكه عمل مكروهی ازمون سر نرنه مرتكب گناه از نوع كبیرش شددیم!!!!!! اعوذ بالله من همزات الشیطین
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 9/7/1390 - 9:20
alireza1387
بابا اینارو ول کن برو سینما فیلم مردان مریخی رنان ونوسی رو نگاه کن تقریبا همه .....
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 8/7/1390 - 23:53
نابینا
بازیگرای تلویزیون نه به اون موقع که نقش حضرت مریم و نقشهای دینی رو بازی میکنن نه به اون موقع که تو مراسم تجلیل و جشن ها میان حیف این نقشها و پولها که به اینا میدن وقتی مجری اخبار یه پیرزن هفتاد ساله رو طوری ارایش میکنن که مثل دختر 20ساله میشه چه انتظاری از دختر20 ساله داریم ادم فیلم ایرانی میبینه بیشتر تحریک میشه یا فیلم خارجی تازه اخبارگوهای مرد رو از زنا بیشتر ارایش میکنن خدا به دادمون برس
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 6/7/1390 - 21:53
seyedebrahim
تلویزیون و سینمای ایران که دیگه آخرش چه مرد چه زن .
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 6/7/1390 - 20:43
رسول
خیییییییییییییلی گیر میدید
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 6/7/1390 - 17:39
داوود محمودزاده
حرف دل منو و هم عقیده ای هامو دوست خوبمون سید محمد حسینی زدند دمشون گرم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 6/7/1390 - 17:26
Ali jawad
چرا الکی جو میدید کی گفته که حجاب مجری و بازیگرهای زن غلیظه.خود آقای ضرغامی گفتند که مشکل از گیرنده های مخاطبینه و الا مجری ها که آرایش غلیظ ندارند.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 6/7/1390 - 17:18
habib6
مشکل بد حچابی در صدا و سیما خیلی ریشه ای تر از عملکرد یک مدیر یا چند مدیره!
ولی یه سری اقدامات رو اصلاً نمیشه نادیده گرفت ، که مشخصه این اقدامات نتیجه ی ، مثلاً به اصطلاح روشنفکرمآبی ، اون هم از نوع لیبرالیستی ، تعدادی از آقایون در صدا و سیمایه ا!!
مثلاً ابتکاری که تعدادی از مدیران شبکه کودک ، بالاخص مدیر تولید برنامه گل آموز در شبکه ی آموزش ، که بعضی از بچه ها رو بدون روسری در برنامه حاضر میکنه تا مثلاً بچه ها آزادتر و راحتر در برنامه حاضر بشن و لحضات شادتری رو بگذرونن ، حالا فاتحه ی تربیت دینی بچه ها هم که خونده شد ، که شد ! مهم اینه که بچه ها شاد باشن! این مهمترین اصل در ساخت یک برنامه برای کودکانه ! اول تأمین شادی هر چه بیشتر بچه ها ! و بعد اگه هم امکانش بود یه قدری هم با بچه ها دعا میکنیم تا از خدا غافل نشن !
اینجایه که آه از نهاد مسلمون بلند میشه و یاد اون روایت از پیامبر میوفته که میگه وای به حال بچه ها در آخر الزمان از دست پدرانشون...
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 6/7/1390 - 17:17
ناشناس
زن در پوشش ولی در آرایش یعنی ...... هیچ جای دنیا مثل ایران نگاه انطوری نداریم هیچ جا مثل ایران جوانها تحریک نمیشن و ....
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 6/7/1390 - 13:24
nazanin zahra
5سال پیش یه خانم مشاوری اومده بود تو دبیرستانمون و داشت راجع به حجاب حرف میزد میگفت" تو ایران اگه حجاب چیزی غیر از رنگ مشکی باشه جلب توجه میکنه در صورتی که در کشور لبنان خانم های محجبه عموما از رنگ های روشن استفاده میکنن و جلب توجه نداره برای اینکه در کشور اون ها پوشش رنگی جا افتاده "میگفت"مردای ایرانی جنبه دیدن رنگ روشن رو ندارن برا همین باید پوششتون مشکی باشه تا جلب توجه نکنه."
من چادریم و چادر رو هم خیلی دوست دارم غیر از دانشگاه که مقنعه مشکی می پوشم سعی میکنم که از مقنه ها و روسری های رنگی استفاده کنم برای اینکه از اینکه همه جا مشکی بپوشم و همیشه یک جور باشم خسته میشم.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 6/7/1390 - 13:5
غریبه مرد تنهای شب
متاسفانه صدا و سیما در بهترین حالت دارد این تفکر را به مردم تزریق میکند که ای مردم در ظاهر پوشش داشته باشید باطن رو هر جور که دوس داشتین!
1_ افزایش بسیار زیاد مجریان زن در شبکه های مختلف ( این یعنی استفاده ابزاری از زن جهت جذب مخاطب)
2_ اکثر مجریان زن دارای پوشش مناسب و در مقابل آرایش بسیار غلیظ هستند!
3_ راحتی و بی حیایی مجریان زن در گفتگوهای خود با آقایان
4_ حضور گزارشگر مرد در سالن والیبال دختران، حضور گزارشگر زن در سالن وزنه برداری مردان!!
5_ عشوه گری بسیاری از مجریان زن جهت خودنمایی و کسب محبوبیت...
6_ حضور مجریان دماغ و صورت عمل شده با صداهای کریح در برنامه های خانواده!
مخلص کلام ضربه ای که صداسیما از درون به خانواده و فرهنگ و دین میزند، سازمان سیا از برون نمیزند!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 6/7/1390 - 1:30
ناشناس
فاطمه
نظرات دوستان از اصل مقاله جذاب تر بود !
به نظر من اگه از روز اول با این جمله محكم مخالفت می كردیم :گیر نده باباو....
امروز این همه بی حجابی بیداد نمی كرد كه غالبا حتی اون آقایونی كه روزی با كم حجابی موافق بودن امروز از عبور در خیابونا آزرده میشن !!!!!!!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 22:59
ناشناس
کلا بعضیا مشکل دارند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 22:56
فرهاد باقران
آیا واقعا حجاب بزرگترین مشکل رسانه ای ماست؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 22:43
ناشناس ناشناس
این سوال خیلی وقت است که ذهن من را درگیر خود کرده که اگر اکثرزنان ما از حجاب رنگی استفاده کنند مساله جلب توجه هم حل میشه یا نه؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 22:39
gasedacz
اینو قبول دارم كه چادر حجاب رو كاملتر میكنه ولی چادرایرانی نشانه ایرانی بودن است نه مسلمون بودن حتی ممكنه كسی مسیحی یا یهودی باشه ولی چادر سر كنه!هر كشوری رو بایك لباس مخصوص خودش میشناسن مثل لباس زنان هند!به نظرم چادر ما بیشترهویت ایرانی بودن رو میرسونه.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 22:4
فریبا
شما بهتر است که به چیزهایی بزرگتر بیندیشید و این قدر نگران انحراف جوانان نباشید اگر خودتان مشکل هست بهتر است که خود را در منزل حبس کنید تا هیچ زنی را نبینید آیا تا به حال به کشورهای دیگر رفته اید؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 21:52
ناشناس
من که خیلی وقته تلویزیون رو بوسیدم گذاشتم کنار!
حالا هی شما از تلویزیون انتقاد کنید...
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 21:45
SYDALISAJJADI
چادر فقط بحث دینی ندارد
چادر بحث پبشبنیه تاریخی دارد
چادر ریشه در تاریخ ملت ایران دارد
چادر در واقع نشان ملی ما است
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 21:25
amirabbasi
سلام جدیدا در شبکه پنج یک سریالی رو شروع کرده که وقتی بازیگران زن رو از نزدیک نشان میدهد تصویر کم رنگ میشود در واقع آنقدر آرایش بازیگران شدید است که مجبور شده‌اند این کار را کنند سوال من اینست که چرا در مرحله تولید نظارت نمی‌شود که مجبور شوند از این کارها کنند
در مورد اینکه بعضی دوستان می‌گویند حجاب در صدا و سیما مناسب است باید گفت که شما حجاب صدا و سیما رو با خیابان های تهران مقایسه نکنید چون صدا و سیما متعلق به همه‌ی ایران است . در مورد آرایش به نظر من میتوانید فیلمهای ده سال پیش رو که از شبکه آی فیلم پخش میشه رو ببینید تا بفهمید که آرایشهای فیلمهای امروز بشدت غلیظ شده است و ما روند نزولی در این زمینه داشته‌ایم.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 20:2
ايراني
سخنان آقای ضرغامی فقط بازی باكلمات و استفاده از سخنانی بدون عمل است
همه ما عینا خلاف سخنان وی را مشاهده میكنیم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 20:2
ناشناس
مسخره ست.خدا به داددمون برسه با این صدا وسیما ...
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 18:5
irisadaf
یه نگاه به خیابونا بندازین بد نیست. وضع حجاب صدا وسیما به قول شما همین عربیشم زمین تا آسمون با خیابونا متفاوته. تو خیابانها شما چیزی به نام حجاب نمی بینی حالا که این نوع حجاب هم باعث جذب یه سری میشه شما نذارین. خیلی خشکین
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 17:18
ناشناس
نه خواهر محترم رنگ مشکی برای چادر و عبا کراهت ندارد رساله های مراجع را نگاه کنید
اما آیا می دانید چرا مشکی ؟
به این دلیل که با دیدن رنگ مشکی هورمونی در بدن ترشح می شود که باعث می شود مرد از نگاه کردن به زن بدش بیاید و دیگر به او نگاه نکند
خداوند در قرآن می فرماید زن با هیچ وسیله ای حق جلب توجه ندارد من نمی دانم ما چرا اصرار داریم مخالفت کنیم و آنچه باب میلمان است به کرسی بنشانیم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 16:59
سید محمد حسینی
جالبه!!!!!!
رنگ مشکی وقتی مال احساسه رنگ عشقه
وقتی رنگ لباس مجلسیه زنانس باکلاسه
وقتی رنگ کت و شلواره سنگینه
وقتی رنگ چشمه زیباست
حالا که مال حجاب شد مکروه شد؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 16:55
یک زن ایرانی
سلام
چرا همه فکر میکنند حجاب یعنی یک چادر مشکی
مگر نه اینکه رنگی مشکی کراهت دارد .آیا بهتر نیست حجاب را با رنگ شادتر و زیبا تری همراه کنیم .البته من مخالف ارایش هستم ولی اینکه هر رنگی را به بی حجابی ربط دهیم قبول ندارم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 14:22
aparto1369
نویسنده نکات خیلی خوبی را بیان کرده و بهتر این بود که فتوای علما را که متخصص فن هستند نیز ضمیمه میشد.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 13:29
sephid
نمی دونم چی بگم به این عقاید...
فقط اینو میدونم که لباس به رنگ سیاه در اسلام کراهت داره
پس چه بهتر که قدری هم پوشش چادر زیباتر بشه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 11:46
ناشناس
حجاب حجاب است وقتی بدن كاملا پوشیده باشد یعنی حجاب اون دیگه مشكل اونایی كه با رنگ های شاد از راه بدر میشند . رنگ ها رو هم خدا آفریده تو همه جای طبیعتشم هست این دیگه مشكل از خراب بودن ذات است كه به رنگی بودن حجاب گیر میدید . كلا شما از اون ور بوم دارید می افتید خبر ندارید وجه دین رو هم خراب میكنید.حجاب زیباست اگه بذارید
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 5/7/1390 - 11:26