تبیان، دستیار زندگی
رسانه های یهودی و سیطره بر جهان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسانه های یهودی و سیطره بر جهان
فارسی وان

بخش ارتباطات- در سال 1869 "راشورون" (Raschuron) ، یکی از خاخام های یهودی در سخنرانی که در شهر پراگ برگزار و هدف از آن بررسی اهمیت رسانه ها در میان یهودیان بود گفت: " اگر طلا نخستین قدرت ما برای سیطرهء بر جهان است، مطبوعات دومین قدرت ماست." چند سال پس از این سخنرانی نخستین کنگره صهیونیسم در سال 1897 در بال سوئیس به رهبری "تئودور هرتزل" (Teodor Hertzel) مهمترین نقطه ی تحول در شیوه بی حس سازی افکار مردم جهان بود، طی این کنگره قطعنامه ای معروف به "پروتکل رهبران صهیون" صادر شد که در بند دوازده آن چنین آمده: (تمام کانالهایی که بازگو کننده اندیشه هاست باید به طور کلی در دست ما باشد) ، (ادبیات و مطبوعات، مهمترین و قدرتمندترین کانال های تبلیغاتی و آموزشی هستند و باید تحت سیطره ما باشند) و ... و این جریان گواه آن است که بیشترین فعالیت های صهیونیسم در مقابله با جهان و به خصوص اسلام و ایران از طریق رسانه و سلب تحرک فکری است.  در همین راستا شبکه فارسی 1 به مدیریت "رابرت مرداک" –یهودی استرالیایی الاصل- در سال 2009 میلادی تاسیس شد.

تمام کانالهایی که بازگو کننده اندیشه هاست باید به طور کلی در دست ما باشد

مروری بر برنامه های فارسی 1 :

شبکه فارسی 1 در میان ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار شده است ، لیکن اگر پرده از چهره برکشد و اهداف آن بر همگان روشن شود احدی استطاعت پذیرش آن را نخواهد داشت، عمده فعالیت این شبکه سرگرمی و پخش سریالهای طولانی با مضامین عاطفی و خانوادگی می باشد که گردانندگان آن ضمن پخش برنامه های خود از موسیقی راک ، تبلیغات و آیتمهای مذهبی نیز استفاده می کنند.

فارسی وان

با توجه به مناسبتهای دینی و اسلامی ، استفاده از آیات قرآن و احادیثی از ائمه(ع) و قطع سریالهای طنز و جایگزینی فیلمهای دیگر در ایام شهادت و با بهره گیری از اشعار شاعران نامی ایرانی مانند حافظ و سعدی ، به خوبی خود را با فرهنگ و مذهب ایرانی وفق داده و فضایی صمیمانه ایجاد نموده تا مخاطب ذره ای احساس خلأ نداشته باشد.

البته با کمی نکته سنجی و دقت نظر، براحتی می توان به این پرسش رسید که در میان دنیایی از شهوت رانی ، خشونت و خیانت مذهب چه جایی دارد؟!

از دیدگاه امام خمینی (ره): "امروز همه ی گروه هایی که در خارج هستند، چه با تبلیغات از طریق رادیو و تلویزیون و چه تبلیغات از راه مطبوعاتشان، دارند با اسلام معارضه می کنند، مسئله ایران نیست، مسئله مقابله با اسلام است نه ایران."

غربیها و بالاخص یهودیان سعی دارند با قرار دادن رسانه های خود در دین ماهیت آن را دگرگون کنند، یعنی بر اثر فرایند "رسانه ای کردن" (Mediazation) و فرایندهای ارتباطی در حال دگرگون سازی دین هستند. و معتقدند برای اینکه بفهمیم چگونه می توان دین را رسانه ای کرد، باید ابتدا رابطه ی میان دین و چنین فرایندهایی را دریافت.

و تمام اینها از آن جهت است که به ذهن مخاطب آرامش خاطری دهند که این شبکه با فکر و فرهنگ شما غریبه نیست و دلیلی برای عدم تماشای صحنه های سکسی وجود ندارد وقتی دین نیز در کنار آن باشد ولو بی عمل.

از سوی دیگر به علت پخش آیتمهای مذهبی و گاهی سانسور یا محو سازی صحنه های غیر اخلاقی این شبکه ، اعتماد اکثر خانواده ها جلب شده، در برابر فرزندان به جهت تماشای این شبکه ممانعتی نکرده و توجهی بر ماهیت پنهان و اصلی آن نمی کنند، غافل از اینکه این شبکه در کنار پخش چند ثانیه آیتم مذهبی، پخش ساعتها فیلم با صحنه های هولناک شهوت رانی و راهکارهای روابط نامشروع در سنین نوجوانی قرار داده شده است.

از دیدگاه امام خمینی (ره):

"امروز همه ی گروه هایی که در خارج هستند، چه با تبلیغات از طریق رادیو و تلویزیون و چه تبلیغات از راه مطبوعاتشان، دارند با اسلام معارضه می کنند، مسئله ایران نیست، مسئله مقابله با اسلام است نه ایران."

از این موضوع نباید به راحتی گذشت زیرا یک یهودی با کنار هم قرار دادن دود تضاد فاحش یعنی اسلام و فحشا به پُر کردن اوقات فراغت مردمان شیعه پرداخته و از همین نکته به راحتی می توان به اهداف شوم پشت پرده ی این شبکه پی برد.

فارسی وان

شبکه فارسی 1 با بررسی اشتباهات شبکه های پیش از خود سعی بر کنار زدن موانع زده و با ظرافت قدم بر می دارد، یعنی همان روشی که در پروتکلهای زعمای صهیون ذکر شده و برای پیشبرد این هدف تنها یک راه وجود دارد و آن جنگ نرم (Soft War) است، جنگ نرم براندازی بدون خشونت و جنگ و دوری از جنگ مسلحانه است و این جریان مشکلی است که سالها ایران اسلامی را دچار خود کرده و طی یکسال گذشته و جریان فتنه، شدت بیشتری یافته است.

نتیجه:

شبکه ماهواره ای فارسی 1 با اشراف کامل بر نیازهای مخاطب مسلمان و به خصوص ایرانی خود را اندازی شده است و با توجه به این نیازها سرگرمی و دین را در کنار هم قرار داده تا حداکثر مخاطب را جذب کند. حال آیا به راستی به همان میزان که بیگانگان برای نابودی اسلام و شیعه وقت می گذارند و همت می کنند ، ما نیز در راستای بررسی دین و قرآن و واکسینه کردن خود در برابر این حملات زمان صرف می کنیم؟

اکنون در غرب 257 دانشگاه بطور تخصصی در زمینه ی "آخرالزمان" تحقیق می کنند و این در حالیست که در کشور اسلامی ما حتی یک واحد درسی نیز به شناخت حضرت حجت(عج) و بحث آخرالزمان اختصاص داده نشده است.

امید می رود مسئولین مربوطه با عنایت به راه کارهای ارائه شده توسط مقام معظم رهبری راه حل مناسبی را به جهت ریشه کن نمودن اینگونه شبکه ها بکار گیرند.

آزاده مرنی

گروه جامعه و  ارتباطات

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور