تبیان، دستیار زندگی
روزنامه همشهری در اقدامی جالب، شماره روز ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ خود را شبیه روزنامه های ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابتکار جالب روزنامه همشهری


روزنامه همشهری در اقدامی جالب، شماره روز 12 بهمن 1393 خود را شبیه روزنامه‌های 12 بهمن 1357 منتشر کرد.

ابتکار جالب روزنامه همشهری

در آستانه سالگرد لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) به کشور و سی و ششمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی، روزنامه همشهری در اقدامی جالب و با یک حرکت ابتکاری، صفحه پیشخوان خود را به طور کامل شبیه نیم‌تای بالای روزنامه‌های اطلاعات و کیهان در روز 12 بهمن 1357 درآورد.

نصفی از نیم‌تای بالای صفحه نخست شماره امروز 12 بهمن 1393 روزنامه همشهری به صورت سیاه و سفید کار شده است و این در حالی است که روزنامه همشهری اولین روزنامه تمام رنگی در تاریخ و با تیتر درشت «امام آمد» و تقریباً هم‌اندازه با فونت مربوط به همین تیتر در شماره آن روز، روزنامه اطلاعات و همچنین با تصویری از امام که در حال پائین آمدن از پله‌های هواپیمای ایرفرانس در فرودگاه مهرآباد است، کار شده است.

در صفحه نخست روزنامه همشهری، همانند آن روزها، لوگوی روزنامه پائین‌تر از تیتر اصلی کار شده است. در این بخش همچنین تیترها، عناوین و مطالب خاطره‌انگیز دیگری از همان روزها که تلفیقی از تیترهای دو روزنامه اطلاعات و کیهان هستند، درج شده است

روزنامه همشهری همچنین با فریدون صدیقی گزارشگر آن روزهای آن روزنامه اطلاعات که ورود امام خمینی به میهن را پوشش داده بود، در مورد حال و هوای تهران در این لحظه تاریخی به گفتگو نشسته است. صدیقی در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: به دلیل ازدحام جمعیت فقط توانستم از فرودگاه مهرآباد به روزنامه زنگ بزنم و بگویم: "امام آمد."

ابتکار جالب روزنامه همشهری

در این بخش از صفحه نخست روزنامه همشهری، همانند آن روزها، لوگوی روزنامه پائین‌تر از تیتر اصلی کار شده است. در این بخش همچنین تیترها، عناوین و مطالب خاطره‌انگیز دیگری از همان روزها مانند "امام هنگام ورود گریه می‌کرد"، "طول جمعیت استقبال کننده 33 کیلومتر بود" و "امام خمینی: فقط قدم اول پیروزی را برداشته‌ایم" که تلفیقی از تیترهای دو روزنامه اطلاعات و کیهان هستند، درج شده است.

البته در همین نیم‌تای بالای صفحه نخست، روزنامه همشهری فضایی را هم به انعکاس و درج اخبار روز گذشته اختصاص داده و آنها را منعکس کرده است که از آن جمله می‌توان به سخنان رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نانو، بازتاب سخنرانی نصرالله در رسانه‌های دنیا، آغاز جشن سینما در 30 سالن پایتخت و ... اشاره کرد.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: مهر

مطالب مرتبط:

انقلاب اسلامی در روزنامه های سال 57