تبیان، دستیار زندگی
چین پیش بینی کرده است که پلتفرم جامع خدمات دولت الکترونیک در سال 2017 به صورت عمومی ارایه شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صددرصد خدمات دولت چین تا ٢٠٢٠ الکترونیکی می شود

چین پیش بینی کرده است که پلتفرم جامع خدمات دولت الکترونیک در سال 2017 به صورت عمومی ارایه شود.

بخش ارتباطات تبیان

چین

چین اعلام کرد قصد دارد بخش بیشتری از خدمات دولتی خود را به صورت آنلاین در اختیار مردم بگذارد و به عبارت دیگر، تمرکز بیشتری بر خدمات دولت الکترونیک داشته باشد.

شورای دولتی چین اعلام کرد بر اساس آخرین تصمیمات خود در نظر دارد طرح Internet Plus را توسعه دهد تا به موجب آن تمامی آژانس های دولتی به مرکز ارائه خدمات دیجیتال تبدیل شوند.

بر اساس اخبار منتشر شده، چین تصمیم دارد خدمات گسترده تری در حوزه دولت الکترونیک ارائه دهد و تا ضمن ارائه خدمات بهتر، هزینه های دولت را نیز پایین بیاورد.  از مهم ترین اهداف دیجیتالی شورای دولتی چین می توان به ارائه امور اداری آنلاین، انجام نقل و انتقالات مالی با خارج، ارتقاء پلتفرم های دولتی مبتنی بر وب برای انجام فعالیت های چندگانه بین سازمانی، به اشتراک گذاری داده های سازمانی در آن واحد و همکاری های بیشتر با بخش خصوصی اشاره کرد.

چین پیش بینی کرده است که پلتفرم جامع خدمات دولت الکترونیک در سال ٢٠١٧ به صورت عمومی ارائه شود. فاز دوم این طرح که به موجب آن کلیه شهروندان چینی به خدمات دولت الکترونیک دسترسی خواهند داشت در سال ٢٠٢٠ میلادی عملیاتی خواهد شد.

این فرآیند در حالی صورت می گیرد که دولت چین تصمیم دارد قوانین خود را برای فعالیت های آنلاین ارتقاء دهد و سیستم های جامع تر تشخیص هویت، شفاف سازی داده های سازمانی و حفظ حریم شخصی را در اختیار بگیرد. کشور چین در فهرست توسعه خدمات دولت الکترونیک برای سال ٢٠١٦ میلادی که از سوی سازمان ملل متحد منتشر شد رتبه ٦٣ را در اختیار داشت.


منبع: ایتنا