تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام و المسلمین حقی گفت: فردی که در شبکه های اجتماعی با انتقال غیر مجاز تصاویر خصوصی افراد به صفحه شخصی خود و تبدیل آن به تصاویر مستهجن از شهروندان گلستانی کلاهبرداری می کرد دستگیر و روانه زندان شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلاهبردار فضای مجازی دستگیر شد

حجت الاسلام و المسلمین حقی گفت: فردی که در شبکه های اجتماعی با انتقال غیر مجاز تصاویر خصوصی افراد به صفحه شخصی خود و تبدیل آن به تصاویر مستهجن از شهروندان گلستانی کلاهبرداری می کرد دستگیر و روانه زندان شد.

بخش ارتباطات تبیان

کلاهبردای

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان گلستان در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهارکرد: فردی که در شبکه های اجتماعی با انتقال غیرمجاز تصاویر خصوصی افراد به رایانه شخصی خود و تبدیل آن به تصاویر مستهجن از شهروندان گلستانی کلاهبرداری می کرد، دستگیر و روانه زندان شد.

وی در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: هفته گذشته بیش از 12 مورد شکایت از سوی شکات مختلف در مورد انتقال غیرمجاز تصاویر خصوصی افراد به رایانه شخصی و تبدیل آن به تصاویر مستهجن و انتشار آنها در شبکه های اجتماعی به شعبه ویژه رسیدگی کننده به جرائم رایانه ای و سایبری ارجاع شد.

حقی افزود: محتویات شکایت شکات حکایت از این داشته است که فردی از طریق تلفن همراه با استفاده از برنامه تلگرام اقدام به ورود غیرمجاز به صفحه خصوصی افراد می کرده و پس از حصول دسترسی تصاویر شخصی و خصوصی افراد را در رایانه شخصی خود ذخیره و با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری تغییراتی روی آن ها ایجاد می کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در ادامه بیان کرد: متهم با ارسال تصاویر به دیگران این عمل را دست آویز قرار داده و شکات را تهدید می کرد که در صورت عدم پرداخت مبالغ اعلامی نسبت به انتشار تصاویردر فضای مجازی اقدام خواهد کرد.

با توجه به اینکه کلاهبرداران سایبری هر روزه با شیوه های جدید فریبکارانه ظاهر می شوند، و با استفاده از کمبود آگاهی، دانش ایمنی کاربران در فضای مجازی سعی می کنند تا به اهداف مجرمانه خود برسند کاربران اینترنت نیز به تناسب پیشرفت تکنولوژی، دانش و اطلاعات فنی خود را بالا برده

این مقام قضایی افزود: با توجه به نگرانی و اضطراب شکات و به خطر افتادن امنیت روانی و اجتماعی جامعه دستورات لازم به پلیس فتا مبنی بر شناسایی متهم داده شد که پس از رهگیری و شناسایی مشخص گردید اعمال مجرمانه توسط فردی به نام( م - ب) صورت می پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حقی ادامه داد: متهم پس از حضور در دادسرا با تفهیم اتهام به تمامی اعمال مجرمانه اش اقرار کرد و هم اکنون در زندان است.

وی همچنین گفت: دستور لازم برای توقیف رایانه شخصی متهم و بررسی های فنی لازم داده شده است و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه کلاهبرداران سایبری هر روزه با شیوه های جدید فریبکارانه ظاهر می شوند، و با استفاده از کمبود آگاهی، دانش ایمنی کاربران در فضای مجازی سعی می کنند تا به اهداف مجرمانه خود برسند کاربران اینترنت نیز به تناسب پیشرفت تکنولوژی، دانش و اطلاعات فنی خود را بالا برده و گامی موثر در راستای افزایش ضریب امنیت خود و کاهش جرایم فضای سایبر بردارند.


منبع: خبرگزاری میزان