تبیان، دستیار زندگی
کمال هادیانفر، رییس پلیس فتا ناجا از افزایش 62 درصدی کل جرائم سایبری و پیوستن مركز سایبری اینترپل به ائتلاف ضد داعش خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش 62 درصدی كل جرائم سایبری

کمال هادیانفر، رییس پلیس فتا ناجا از افزایش 62 درصدی کل جرائم سایبری و پیوستن مركز سایبری اینترپل به ائتلاف ضد داعش خبر داد.

بخش ارتباطات تبیان

جرائم سایبری

کمال هادیانفر، رییس پلیس فتا ناجا در حاشیه دیدار مردمی در دفتر نظارت همگانی به تشریح چند خبر مهم پرداخت.

افزایش 62 درصدی كل جرائم سایبری  سردار هادیانفر از افزایش 62 درصدی کل جرائم سایبری نسبت به سال گذشته خبر داد و بیش ترین جرائم را به ترتیب اولویت شامل برداشت های غیرمجاز از حساب های بانكی، مزاحمت های اینترنتی، موضوعات اخلاقی، نشر اكاذیب و کلاه برداری برشمرد و گفت: با تلاش های جدی كه توسط پلیس سایبری كشور در حوزه های اطلاع رسانی و آموزش عمومی شهروندان انجام شده، شاهد كاهش برداشت های غیرمجاز بوده ایم ولیكن در این خصوص باید همكاری و تعامل سازمان ها، بانک ها و مردم با این پلیس بیش تر گردد.

پیوستن مركز سایبری اینترپل به ائتلاف ضد داعش  رییس پلیس فتا در خصوص جدیدترین عملیات بین المللی پلیس سایبری كشور در آخرین نشست روسای پلیس های سایبری اوراسیا كه در ماه جاری برگزار شد، بیان کرد: پلیس فتا با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت گسترده گروه های تروریستی مانند داعش، القاعده و النصره در فضای مجازی و انتقاد به مستندات ارائه شده در نشست مبنی بر باز بودن پروفایل های توییتر، فیس بوک و برخی پیام رسان های تلگرام جهت فعالیت های گروه های تروریستی به منظور جذب، آموزش و به کارگیری نیروهایی برای انجام فعالیت های تروریستی در دنیا ارائه گردید كه خوشبختانه با حمایت چند كشور دیگر از ایران منجر به ایجاد سیستم جدید مركز سایبری اینترپل در جهت پیوستن به ائتلاف ضد داعش گردید و از تلاش های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با جرائم سایبری تروریستی تقدیر شد.

پلیس عربستان می بایست براساس تعهدات و همكاری پلیسی پاسخی مستند، قانونی و فنی در این خصوص به پلیس سایبری ایران ارائه دهد.

رییس پلیس سایبری كشور ابراز امیدواری كرد كه سازمان اینترپل ضمن پیوستن به ائتلاف ضد داعش با همكاری پلیس سایبری سراسر جهان عزم خود را در برخورد با گروهك های تروریستی كه باعث ناامنی و نگرانی مردم جهان شده اند جزم کند.

پیگیری پرونده هكر عربستانی توسط پلیس فتا ناجا  سردار هادیانفر در ادامه ضمن اشاره به پرونده هكر عربستانی با تأکید بر این نكته كه این هك ارزش مالی زیادی ندارد و هیچ گونه اطلاعاتی از سایت های دیفیس شده (تغییر چهره) برداشت نشده و اساساً هكر قادر به سرقت اطلاعات نبوده است، گفت: در این خصوص كلیه مستندات فنی و قانونی به پلیس كشور عربستان از طریق مجاری بین المللی پلیسی ارسال گردیده و منتظر اعلام پلیس عربستان در خصوص شناسایی و برخورد قانونی با هكر مذكور هستیم.

رییس پلیس فتا ناجا در خاتمه تصریح كرد: پلیس عربستان می بایست براساس تعهدات و همكاری پلیسی پاسخی مستند، قانونی و فنی در این خصوص به پلیس سایبری ایران ارائه دهد.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان