تبیان، دستیار زندگی
شاید این مطلب دور از ذهن به نظر برسد، اما هنوز بیش از نیمی از ساکنان کره زمین به اینترنت دسترسی ندارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آماری باورنکردنی از اتصال جهان به اینترنت!

شاید این مطلب دور از ذهن به نظر برسد، اما هنوز بیش از نیمی از ساکنان کره زمین به اینترنت دسترسی ندارند.

بخش ارتباطات تبیان

اینترنت

حدود 3.9 میلیارد نفر یا 53 درصد از مردم جهان تا پایان سال 2015 آفلاین بوده اند.  بر اساس بررسی های اتحادیه بین المللی مخابرات حتی در اروپا که از نظر اتصال به اینترنت برترین قاره جهان است، هنوز 20.9 درصد از مردم هنوز آنلاین نیستند.

در قاره آفریقا که از این نظر بدترین شرایط را دارد 74.9 درصد از مردم آفلاین هستند.  آمار یاد شده بخشی از گزارش آماری اتحادیه بین المللی مخابرات وابسته به سازمان ملل است.

این گزارش از تعمیق شکاف میان کشورهای فقیر و غنی حکایت دارد و نشان می دهد، شکاف میان زنان و مردان در این زمینه هم در حال افزایش است.

در گزارش مذکور به تلاش برخی شرکت های آمریکایی مانند گوگل و فیس بوک برای تسهیل دسترسی به اینترنت از طریق به پرواز دراوردن پهبادهای خورشیدی و بالن هم اشاره شده است.  برطبق این گزارش ایران جز کشورهایی است که 51 تا 75 درصد از مردمش به اینترنت متصل نیستند.

ایران در این زمینه شرایط بدتری در مقایسه با ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، عربستان، عمان، کویت و اردن دارد، اما شرایط ایران از عراق، افغانستان و پاکستان بهتر است.

طبق این گزارش، اگرچه در کشورهای توسعه یافته 4 نفر از هر 5 نفر از اینترنت استفاده می کنند، اما این رقم در کشورهای در حال توسعه به تنها 40 درصد می رسد.

بدترین میزان دسترسی به اینترنت در جهان مربوط به کشورهایی همچون یمن، هاییتی، میانمار و اتیوپی است که تنها 15.2 درصد مردمانش به اینترنت متصل می شوند.

شکاف میان مردان و زنان در زمینه اتصال به اینترنت 12.2 درصد است که نسبت به شکاف 11 درصدی سال 2013 افزایش یافته است. این رقم در کشورهای توسعه یافته از 5.8 به 2.8 درصد کاهش یافته است.


منبع: فارس